496 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Tomgangsskrue på GSX-R 250 Tomgangsskrue på GSX-R 250

Hej alle!

Jeg har problemer med, at min MC går ud, så derfor vil jeg lige justere tomgangen på den. Men jeg kan ikke finde tomgangsskruen. Hvor finder jeg den? Jeg har efterhånden hørt alt fra at den skulle sidde under tanken, til den skulle sidde tæt på benzinhanen. I den PDF-manual jeg har er den side med tomgangsjustering ret udtværet :S
På forhånd tak! Og sikke noget lækkert vejr vi har smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rens Terrasse+ olie 7.000 kr.
  • Se på strøm til komfur - flytte ledning til ny gruppe? 2.000 kr.
  • Fejl på opvaskemaskine 870 kr.
  • Spørgsmål 400 kr.
  • Elektriker 850 kr.
  • Haveloungesæt, fod er knækket 1.526 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tomgangsskrue på GSX-R 250
  • #1   18. apr 2005 Den burde sidde under tanken i venstre side. Det gjorde den på min i sin tid.

• #2   18. apr 2005 Kan satme ikke finde den. Har sikkert bare stiret mig blind på det. Er vi enige om at der er tale om en halvstor skrue som kan skrues med fingrene?

• #3   18. apr 2005 Den sidder i samme side som benzinhanen, og i det samme hul i kåben. Det liger en slange der kommer ud, med en plasticprop i enden. Den kan du skrue på, og så stiller den tomgangen for begge karbuer.

Hvis du stadig ikke kan se den, så sig til, så tager jeg lige et billede til dig.

• #4   18. apr 2005 Tak skal I have!

Fandt den tidligere i dag, da den forrige ejer af min MC skrev en kommentar til mig. "Slangen" drejede sig selv tilbage igen, men efter jeg kæmpede lidt med den, er den nu justeret. Så må vi se om det hjælper..
    Vil ud at køre en tur.. Endnu engang tak!

• #5   19. apr 2005 Nu har jeg så været så skide smart, at få skruet tomgangsskruen helt ud smiley
    Min MC gik ud ligeså snart jeg trykkede koblingen ind i morges. Derfor skruede jeg på tomgangsskruen, men smart som jeg er, må jeg have skruet den forkerte vej. Så nu hænger tomgangsskruen bare løs på den slange med proppen.
    Hvor pokker skal jeg sætte skruen i igen? Jeg har pillet de to sidekåber af, men kan ikke rigtig se så meget. Kan det passe, at den skal sidde på den ene karburator på indersiden (altså ind mod midten af MC'en)? Det er mega svært at komme til smiley

• #6   19. apr 2005 Den skal ihvertfald sidder de hvor gasspjældet drejer rundt. Du bliver nok nød til at tage tanken af. Det burde være let at se.

• #7   19. apr 2005 Som I sikkert har regnet ud, ved jeg (endnu) ikke så meget om min MC. Jeg har fået fortalt at tomgangsskruen nok sidder på undersiden mellem de to karburatorer. Men jeg kan ikke komme til for motoren. Vil dog prøve at tage tanken af, men venter lige et par dage til en af mine MC kyndige venner har tid.

• #8   19. apr 2005 Så blev det lavet!

Kasper T kiggede lige forbi. Vi pillede alle kåbedele af, pånær topkåben. Og så tog vi tanken af.
    Vi drejede på gashåndtaget, så vi kunne se det omtalte gasspjæld og lige under det sad mindsanten et hul med gevind. Efter en del kæmpen fik vi sat skruen i og jeg har lige sat kåberne på igen.
    Tak for hjælpen!

Vil ud at køre nu og se om den stadig går ud - I hope not smiley

Kommentér på:
Tomgangsskrue på GSX-R 250

Annonce