{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
707 visninger | Oprettet:

cb400f 1977 karburator indstilling {{forumTopicSubject}}

Hej Mc-galleri

Jeg går og roder med en gammel dame (en cb400f fra 1977)

Jeg har givet den nye tændrør da den havde svært ved at starte, og ny starter den fint, dog står den meget ujævnt i tomgang, og når jeg giver fuld gas så dør den. Når jeg giver 1/4-1/2 gas så går den op i omdrejninger og kan ikke rigtigt falde i omdrejninger. Tændrørenens farve er meget forskellige. Det ene er cocio brunt og det andet kulsort, og de 2 andre ligger midt i mellem. Hvad kan jeg gøre? Hvad tror i det er?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  cb400f 1977 karburator indstilling
  • #1   21. apr 2018 Lyder som om du skal starte fra bunden. Find en (helst flere) guider og følg dem indtil den næsten er i vinkel. Så kan du finjustere bagefter.

    Start med at sætte karburatorerne ens - samme dyser, samme indstilling på blandingsskruen (3 gange ud er generelt en god start) og (hvad jeg tror dit problem er) synkronisere dem!

    Youtube er godt. Google er godt. Der er masser af guides der ude. Husk hellere lidt for meget benzin end lidt for lidt. Her er til at komme i gang: http://www.ducati-upnorth.com/tech/carbs.php

    Og google dig frem til de specifikke ting på din maskine, du kan evt. finde en værkstedsmanual eller købe en Haynes.


  • #2   21. apr 2018 Og tjek dine svømmere. Test benziniveauet i bundkarrene ved hjælp "clear tube method". Tjek din indsugningsstudser for revner. Kører du med åbne filtre? CB400 er svær at få til at køre optimalt med åbne filtre.

  • #3   21. apr 2018 Af hjertet tak for jeres svar. Jeg har det normale lukkede filter på. Har dog prøvet at starte uden filtre nu her, det er bestemt ingen succes ??.
    Jeg kan dog ikke finde ud af hvor hoveddysen sidder i de karburatorer, mistænker dem lidt for at være snasket til.


  • #4   21. apr 2018 Når du vender dem om, så sidder hoveddysen i midten, i det høje rør. Det er den hvor bladfjederen sidder på. Prøv at rense dem alle sammen med rensevæske og trykluft. Evt. dyserensere. Det bedste er at beholde de org. dyser, da de dysesæt man kan købe, ikke nødvendigvis er helt nøjagtige i størrelsen.

  • #5   21. apr 2018 Yes, jeg tænkte nok det var den. Jeg synes bare de sidder mærkeligt på ift, andre karburatorer jeg har skruet på. Der er jo ikke nogen kærv på, skal de blot drejes for at komme af? Er bange for at ødelægge noget. De er vidst aldrig blevet skiftet smiley

  • #6   21. apr 2018 Enten finder du noget på nettet, eller også anskaffer du en manual, alt hvad du får ud af de svar du får her, er rent gætteri, i bedste fald! smiley Og så lige, i bedste mening, har du ikke forstand på det, så få hjælp! smiley

  • #7   21. apr 2018 Sebastian har vis lige så meget forstand på det, som dem der giver gode råd herinde. smiley

  • #8   21. apr 2018 Men hvis andre er så kloge, så kunne i måske komme med nogle bedre svar? I stedet for den der "jeg ved ikke en skid, så alle andre ved sikkert heller ikke hvad de snakker om" attitude.

  • #9   22. apr 2018 Jeg vil i hvert fald følge div. Guides fra nettet jvf. Jeres råd. Tusind tak. Det lyder som om karburatorerne er den store synder.

  • #10   27. apr 2018 Jeg har lige skilt karb. ad på min cb400 i dag. Brug bladfjedren til at trække den forsigtigt ud. derefter vender du den med flyderne nedaf og giver den et par dask med en gummihammer i toppen. Hvis de ikke falder ud, så åben spjældene og kør et stykke ståltråd igennem og lav en krog. Fix en ad gangen så du ikke lammer dig

  • #11   27. apr 2018 Har fået hoveddysen ud. Jeg har også fået gang i maskinen, dog opfører den sig ret mærkeligt. Den dør hvis jeg giver mere end 1/2 gas. Og den står ekstremt ujævnt i tomgang.

  • #12   30. apr 2018 Du bliver virkelig nød til at skaffe en instruktionsbog til den maskine. For mig lyder det som om den drukner. Juster tomgang på den. start på 2,5 omgang(det er standart på den) og juster op og ned til den lyder optimalt

Kommentér på:
cb400f 1977 karburator indstilling

Annonce