{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
745 visninger | Oprettet:

Kørsel inden justering? {{forumTopicSubject}}

I dag kom postmand per så med de sidste stumper til min nye brugte motor. Regner med at skrue motoren sammen her i weekenden og forhåbelig på den listet på cyklen..

Hvis nu alt bare spiller og går som smurt, er det så forsvarligt at trille en tur på den inden den ryger til mekkeren og bliver indstillet i karb osv..

Der er sports udstød på.. og karbsne er ikke stillet til den.. der kommer måske også nogle fancy små luftfiltre på i stedet for den stor grimme kasse.

MF


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kørsel inden justering?
  • #1   13. apr 2007 Kør en tyr hvor du (når den er varm) kører den helt op i omdrejninger, og så motorbremser og slkker for motoren. Skru et tændrør ud, og er det hvidt kører du med for mager blanding og skal have dysset karburatorerne om. Er det sort eller brunt kan du sagtens køre med den som den er, og acceptere et lille fald i kræfter.
    Drop den med de 4 individuelle filtre. Du får svært ved at få den til at gå ordentligt bagefter.
    Men det lyder fedt :o)


  • #2   13. apr 2007 Det er vel ikke svært for en mekker at få den til at gå godt md de små filtre?

  • #3   13. apr 2007 Nej ikke hvis du har spjældkarburatorer på din MC. Har du vakumkarburator, kan en mekker ikke få den til at gå ordentligt.

  • #4   13. apr 2007 ... sååå. dobbelt nej?

  • #5   13. apr 2007 Hvis man flytter sine filtre lidt væk fra sine cv'er, så skulle problemet være løst mht at den går dårligt pga turbulens.. evt med rør eller slange.. de skal bare være lige lange på hver, ellers kommer den aldrig til at gå ordentligt i tomgang...

  • #6   13. apr 2007 lad være. få den justeret på rullefelt. træls at brænde sin motor af i starten af sæsonen... hellere med livrem og seler..

  • #7   13. apr 2007 Det er skam heller ikke særligt fedt, hvis den får ALT for fed blanding. Så affedter al benzinen cylindervæggene for olie. Hvilket resulterer i evt. ødelagte cylindre og stempler.
    Og som nævnt tidligere, er det også noget møg, hvis den kører for mager blanding. Der kan forårsage ukontrolleret tænding og meget høj temperatur i forbrændingskammeret. I VÆRSTE fald, brændte ventiler eller ødelagte stempler og cylindre.

    Så i begge tilfælde kan det altså være noget rigtigt skidt, hvis det er mere end bare lige en smule justering væk.

    Hvis den kører så fed blanding at det er farligt, kan du nok forvente SORT røg ud af udstødningen ved fuld gas.

    Held og lykke med det. (Jeg ville nok også have svært ved at vente) ;o)


  • #8   14. apr 2007 I med dyret og ud teste! - Det er jo ikke saltdej og papmache det her.

    Som Jesper P skriver, få den varmet godt op og så ud og lave tændrørstesten, så går du ikke helt i skoven. smiley

    Og prøv da med de åbne filtre, det er rigtig at det kan være svært at få motoren til at gå helt jævn med dem, men det er ikke en regel at det ikke kan lade sig gøre!
    Så hvis du kan leve med at den står og pludrer i tomgang, bruger lidt mere brændstof og giver et fedt brøl når du lukker op - Så prøv det! smiley

    Jeg har altid været godt tilfreds med KN Clamp-On på Bol d'Oren!


  • #9   14. apr 2007 Det er som sagt nemt at mærke.
    Hvis dysen er for lille kan den ikke tage gassen og er den for stor så hoster den, men kører. (og begynder at ryge efter lidt tid samt lugte af benzin.)


Kommentér på:
Kørsel inden justering?

Annonce