751 visninger
|
Oprettet:
Kørsel inden justering? {{forumTopicSubject}}
I dag kom postmand per så med de sidste stumper til min nye brugte motor. Regner med at skrue motoren sammen her i weekenden og forhåbelig på den listet på cyklen..
Hvis nu alt bare spiller og går som smurt, er det så forsvarligt at trille en tur på den inden den ryger til mekkeren og bliver indstillet i karb osv..
Der er sports udstød på.. og karbsne er ikke stillet til den.. der kommer måske også nogle fancy små luftfiltre på i stedet for den stor grimme kasse.
MF
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.506
Drop den med de 4 individuelle filtre. Du får svært ved at få den til at gå ordentligt bagefter.
Men det lyder fedt :o)
mar 2006
Følger: 10 Følgere: 10 MC-er: 1 Emner: 96 Svar: 625
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.506
mar 2006
Følger: 10 Følgere: 10 MC-er: 1 Emner: 96 Svar: 625
apr 2005
Følger: 27 Følgere: 26 MC-er: 1 Emner: 112 Svar: 1.065
feb 2006
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 213 Svar: 1.685
sep 2006
Følger: 15 Følgere: 14 Emner: 3 Svar: 43
Og som nævnt tidligere, er det også noget møg, hvis den kører for mager blanding. Der kan forårsage ukontrolleret tænding og meget høj temperatur i forbrændingskammeret. I VÆRSTE fald, brændte ventiler eller ødelagte stempler og cylindre.
Så i begge tilfælde kan det altså være noget rigtigt skidt, hvis det er mere end bare lige en smule justering væk.
Hvis den kører så fed blanding at det er farligt, kan du nok forvente SORT røg ud af udstødningen ved fuld gas.
Held og lykke med det. (Jeg ville nok også have svært ved at vente) ;o)
maj 2004
Følger: 33 Følgere: 30 MC-er: 6 Emner: 64 Svar: 1.530
Som Jesper P skriver, få den varmet godt op og så ud og lave tændrørstesten, så går du ikke helt i skoven.
Og prøv da med de åbne filtre, det er rigtig at det kan være svært at få motoren til at gå helt jævn med dem, men det er ikke en regel at det ikke kan lade sig gøre!
Så hvis du kan leve med at den står og pludrer i tomgang, bruger lidt mere brændstof og giver et fedt brøl når du lukker op - Så prøv det!
Jeg har altid været godt tilfreds med KN Clamp-On på Bol d'Oren!
okt 2004
Følger: 53 Følgere: 52 MC-er: 3 Emner: 54 Svar: 941
Hvis dysen er for lille kan den ikke tage gassen og er den for stor så hoster den, men kører. (og begynder at ryge efter lidt tid samt lugte af benzin.)
Kørsel inden justering?