4.472 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 46 Svar

Hjælp min mc skyder flammer! Hjælp min mc skyder flammer!

Hey alle.
Har lige lavet min karburator så den har fået nyt jetkit. Dog nu efter jeg har skildt den ad, og sat to mellemled i nålen, samt ny dyse 125 (std 118) så skyder den flammer.

Men kan det være fordi den har stået uden benzin og olie i 2 uger, og lige skal køres igennem, eller skal jeg dysse den ned til 120?

Den løber også op og ned i tomgang.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Toilet løber 1.000 kr.
  • Montering af emhætte 1.000 kr.
  • Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.
  • Blotlæggelse af strømforsyning og etablering af stikkontakt 1.357 kr.
  • Dispose of 90% gasflaske 400 kr.
  • Jeg har brug for at få opsat 2 Ikea gardin stænger i samme rum 499 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp min mc skyder flammer!
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.712
    #1   11. feb 2018 Den går magert. Fiks det.

Falsk luft evt?

• #2   11. feb 2018 Kan det med falsk luft også forklare at den skyder flammer?

• Sajmon ™

#3   11. feb 2018 Inden vi konkluderer noget, så fikser du den falske luft. smiley

Men ja det kan sagtens være årsagen.

• #4   11. feb 2018 Super, det tjekker jeg lige efter så smiley

• #5   11. feb 2018 Sajmon, hvis den går op og ned i tomgang. Er det typisk at den så går magert?

• Sajmon ™

#6   11. feb 2018 Hvis tomgangen er ustabil, er det oftest mager blanding som følge af falsk luft..

• #7   11. feb 2018 Det hjalp med min tomgang, den går perfekt nu. Dog skyder den stadig lidt flammer, og den er blevet lidt langsomere til og tage fat synes jeg. Altså fra jeg gir gas til der sker noget. Kan det være jeg skal dyse ned Så?

• Sajmon ™

#8   11. feb 2018 Det er bare at prøve sig frem.. smiley

• #9   11. feb 2018 Åhhh, hver gang jeg skal gøre det, skal jeg tage alle kåber af og tank og luftfilter smiley Nogle mcer er det så nemt ikke når man har en sport med fuld kåbe ahhaha

• Sajmon ™

#10   11. feb 2018 Problemet er jo også at du ikke kan regne med den blanding som virker nu - for når det bliver varmere i vejret, skal den have mindre benzin. smiley

• Christian W
    Christian W Tilmeldt:
    mar 2015

Følger: 3 Emner: 2 Svar: 90
    #11   11. feb 2018 Hedder det ikke “fedt! Min MC skyder flammer”???

• #12   11. feb 2018 Nej ahahha. Det betyder jo den ikke er indstillet ordenligt. Altså benzin i udstødningen der burde være brandt af smiley Og det er ikke små flammer, vi snakker en meter flamme

• #13   11. feb 2018 Jeg ville beholde flammerne smiley

• #14   11. feb 2018 Hahaha den ser også godt ud når den lige fyre en flamme af men jeg synes det er lidt for agrasivt smiley

• #15   11. feb 2018 Mon ikke vi lige skal have en video af de omtalte flammer sådan til at afhjælpe vinterkulden? smiley smiley

• #16   11. feb 2018 Så skal du høre når jeg geare ned med godt fart på min gt650, lyder som om jeg har tabt en kasse køkkenrullermfra nytår lol.

• #17   11. feb 2018 Hahaha der kommer skam ingen video op lige nu. Lægger en op i løbet af ugen smiley

• #18   11. feb 2018 Lyder for mig som om den får alt for meget saft.. Men hvis du nu bare går oldschool og kigger på dine tændrør vil du hurtig se om det går magert eller og den spøtter brændstof ud i udstødningen som så eftertænder.

• #19   12. feb 2018 Og du behøver vel ikke montere alt før den går ordentligt.

• #20   12. feb 2018 Har du prøvet, om en finger i udstødnngen hjælper?

Jeg oplever nogle gange derhjemme, at en finger i udstødningen hjælper, når konen trækker falsk luft om natten...
    Sikke et spektakel! Men der kommer godtnok ikke flammer... smiley

• #21   12. feb 2018 Hahaha wtf

• #22   12. feb 2018 Langsom respons plus flammer kunne tyde på for fed blanding, jeg ville nok gå et trin ned på dyserne.

Flammer kan også være for sent tændingstidspunkt men det er nok ikke sandsynligt med en moderne elektronisk tænding

Kører du når den skyder flammer eller er det bare i garagen hvor du står og irriterer naboerne med at vride håndtaget?

• #23   12. feb 2018 I garagen smiley

• #24   12. feb 2018 Det kan også være timingen på knastkæden der ikke er i orden, så udstødningsventilen åbner før brændstoffet er helt brændt af smiley
    Ville også kunne være grunden til at den ikke køre optimalt da den ikke når fuld kompression

• #25   12. feb 2018 Det kunne det godt være.. Hvis det ikke var fordi han har haft skilt karburatorene ad og sat meget større dyser i end standart.

• #26   12. feb 2018 Han har åben udstødning så det burde gå. At dyse meget op i forhold til std, jeg har selv samme MC bare fra 2004 også med åben udstødning. Det vil bare ikke give mening at det giver en så voldsom flamme hvis det "bare" er for store dyser ??

• #27   12. feb 2018 Jo jeg syntes det giver fint mening. Der skal en tand mindre dyser i og så en grundig instilling af karburator bagefter. Så er den glidende.

• #28   12. feb 2018 Før du skifter dyse, så lad den køre lidt og tjek tændrør, det er det nemmeste det kan vi vel alle være enige om :)??

• #29   13. feb 2018 Når den skyder ud af udstødningen imens du laver wroom-wroom i garagen næsten sikkert det er for fed blanding, du åbner jo kun for gassen kortvarigt og når du lukker igen (for ikke at overdreje motoren) samles de halvforbrædte gasser i det varme udstødningsrør... og bang, så kommer flammen. Du vil sandsynligvis ikke opleve det samme hvis du kører med belastning på motoren og holder gassen.

Men som andre siger, rens tændøret og kør en tur og se derefter på tændrøret igen. Det er med stor sandsynlighed vådt og sort på midterelektroden hvilket viser du har for fed blanding
    http://i.stack.imgur.com/QsJnd.jpg

• #30   13. feb 2018 Har lige dysset ned. Den laver stadig flammer og nu efter jeg har gasset op holder den på 5000 omdrejninger i 10 sekunder Hvor den efter går tilbage til 1500.kan det virkelig være den bare skal have standard dyse. Eller skal jeg skifte mit luftfilter til standard igen eller?

• #31   13. feb 2018 ej men har du instillet på dine karburatorer ?

• #32   13. feb 2018 Ja har købt et jet kit til den. Som skulle virke sammen med min sports udstødning og powerfilter. Så pilot jet og dyse er skifter

• #33   14. feb 2018 har du indstillet dine karburatorer ? !!!!!
    Har du også tjekket de tændrør?

• #34   14. feb 2018 Har kun en. Og ja. Men tror i morgen jeg skilder den ad igen og køber nye spændebånd og gummirør og ser

• #35   14. feb 2018 Dine Tændrør er altså din sladrehank her.. Du er nød til bare at tjekke. For så kan vi sige dig om det er det ene eller det andet.!

• #36   14. feb 2018 Flammerne kræver 3 ting:
    1) Noget der kan brænde - i dette tilfælde uforbrændt benzin
    2) Noget der kan tænde - varmt ydstødningsrør
    3) Ilt til forbrændingen - dvs. enten luft der ikke er brændt af i cylinderen eller en utæthed i udstødningen

En karburator er en ret kompliceret måde at blande luft og benzin på - det er bl.a. derfor moderne motorer kører med indsprøjtning ;-). Benzinen suges jo op gennem dysen og strålerøret og mængden af benzin bestemmes bl.a. af hastigheden luften passerer henover strålerøret - den såkaldte venturi effekt.

Sætter du sportspotter og luftfilter på får du højere flow (mere luft) men også højere hastighed af luften under nogle stillinger af gassen (f.eks når du slipper gassen) - dermed kan der suges mere benzin op, og så har du potentielt dine flammer.

Åbner du pludseligt for gassen får du godt nok mere luft igennem, men hastigheden henover strålespidsen falder - dvs du får en magere blanding og motoren tøver under acceleration. Det er bl.a. derfor man har en accelerationspumpe på nogle kaburatorer. Såvidt jeg kan se har du ikke sådan en fætter på din karburator? Ellers er det også et sted at prøve: Afmonter armen der aktiverer accelerationspumpen og se om det ændrer noget.

Et overset punkt er også svømmerhøjden: Dvs den mængde benzin der er i svømmerhuset. Det er ret nemt at komme til at bukke svømmerarmen under adskillelse af karburatorerne, og selv en mindre ændring betyder federe blanding (højere svømmerstand) eller magere blanding (lav svømmerstand)

Du kan desværre ikke læse dig til hvilken dyse du skal bruge, du må prøve dig frem med kørsel med belastning og kigge tændørene efter og ikke mindst mærke hvordan cyklen reagerer under forskellige forhold: Ruller ud ud af vejen med god fart og slipper gassen kan du faktisk også risikere den skyder ud af udstødningen med små "pop"... det er tegn på for mager tomgangsblanding hvor gassen ikke kan antændes i cylinderne men fiser ud i udstødningen og venter på det rette forhold ml ilt og gas til at antændes... dvs når alle tre forhold som nævnt i starten er til stede.

Uanset hvad, tab ikke modet, den skal nok komme til at spinne igen

• #37   14. feb 2018 Okay takker for svaret. Har ikke helårs forsikring så kan først komme ud og teste den til marts smiley

• #38   14. feb 2018 så nu tjekker du fandme snart de tændrør..!!!

• Sajmon ™

#39   14. feb 2018 Det giver INGEN mening at kontrollere tændrørsfarven hvis maskinen bare står og bliver gasset op i frigear...

• #40   14. feb 2018 NEEJ men det ved han da godt..!

• #41   14. feb 2018 Har sat standard dysse i igen og den køre fint. Til sommer indstiller jeg den når forsikringen og vejret er til det smiley

• #42   14. feb 2018 Jeg har lige kørt 44km på min gamle Ninja. Og 44 km på min nye cbr. Sikke da et dejligt vejr smiley

• Jan L
    Jan L Tilmeldt:
    apr 2011

Følger: 1 Svar: 2
    #43   15. feb 2018 Dit udstødnings system er utæt så danner den gas i udstødning og det kan give nogle store flammer og brag det behøver bare at være et lille hul ,har lige været igennem det med min VN 1500 ,det var sgu ikke så heldigt inde i byen det skabte megen opmærksomhed

• #44   15. feb 2018 Jan kan udstødning med nærmest fuld udblæsning skabe samme symptom ?

• Jan L
    Jan L Tilmeldt:
    apr 2011

Følger: 1 Svar: 2
    #45   3. jul 2018 Ja min gør det gerne ,det er en vn 1500 ,den kan lyde som hvis der bliver skudt et jagtgevær af , men efter jeg har tætnet udstødnings systemet er problemet løst og den har igen en lækker lyd , mine udstødninger er wance & Hines slashcut

• #46   6. jul 2018 Har sat dn normale dysse i og ny gør den det kun når jeg har holdt samme gas i længere tid smiley

Kommentér på:
Hjælp min mc skyder flammer!

Annonce