3.448 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

kobling kobler ikke ud GSXR kobling kobler ikke ud GSXR

Hej Mcg,

Jeg har et lille problem med min gsxr 750, har købt den en der har stået stille i et års tid, starter osv helt fint.

Men jeg oplever at når maskinen er slukket og er i gear, kan jeg ikke skubbe den frem og tilbage selvom koblingen er trukket, maskinen går meget trægt, som koblingen stadig er koblet ind.

Jeg har forsøgt at justere på grebet, og på motoren efter at have læst utallige forum på gixxer.com. lige lidt har det hjulpet. Så har jeg læst herfra at koblingen hvis den ikke bliver brugt godt kan klistre sammen, så jeg har skildt koblingen ad, taget alle plader fra hinanden og samlet igen, i håb om det hjalp, men det gjorde det heller ikke.. jeg har dog ikke forsøgt at justere koblingen efter dette.

kan det være der blot skal en køretur til? det har jeg igen læst lidt om inde på gixxer.com at den simpelthen lige skal tæves lidt for at "komme igang" - men kan det virkelig passe? jeg kan se på koblings skålen den bevæger sig når jeg trækker håndtaget, og selv med begge justeringer skruet helt ud, har ligeledes forsøgt at lege med justeringen inde i koblingen den med kontra møtrik. men den er
stadig i indgreb. What to do? jeg har ikke haft muligheden for at køre en tur og køre den varm da vejret, ja er lort.. men jeg er ved at få grå hår af den ikke fungere som jeg vil have den til. håber i kan være behjælpelige med nogen pointers. eller hvis der er en som har kendskab til det i nordsjælland som vil slå et smut forbi til en kop kaffe og et par timer med sorte fingre.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af 2 spejle + en lampe 1.090 kr.
  • Strøm under min vask 750 kr.
  • Opsætning af svævehylder og billeder 500 kr.
  • Mit toilet tager ikke nok vand ind 1.200 kr.
  • Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Handyman to hang up 3 shelves and 2 pictures on concrete walls 989 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kobling kobler ikke ud GSXR
  • #1   2. feb 2018 Hvordan virker koblingen med motoren startet? smiley

• Andreas R
    Andreas R Tilmeldt:
    feb 2018

Følger: 12 Svar: 4
    #2   2. feb 2018 Jeg havde det samme problem på en gammel honda jeg købte. Den havde stået stille i nogle år. Men problemet blev afhjulpet da jeg fik den starte og smidt i gear, der efter kørte jeg en kort tur og efter dette fungerede den fint igen.

• #3   2. feb 2018 Simon : Den springer frem og går ud

• #4   2. feb 2018 Det er ikke unormalt, at koblingspladerne klistrer sig sammen, når maskinen har stået stille i længere tid - prøv (med slukket motor) at sætte den i 1'e gear, træk koblingen helt og skub maskinen baglæns - det kan en gang imellem få pladerne til at slippe..

• #5   2. feb 2018 Det er forsøgt, og kan godt skubbe den, men den er MEGET tung, koblingen er stadig i indgreb,

Men jeg har jo haft alle koblingspladerne ude af maskinen hver for sig, og monteret igen, så bør den vel ikke være klistret sammen smiley

• #6   2. feb 2018 Sorry - det havde jeg ikke læst smiley

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.708
    #7   2. feb 2018 Det er en af de ting der kan ske hvis man lader en MC stå stille længe med brugt olie i motoren. Jeg har set det før, og det kurerer ikke sig selv med ret stor sandsynlighed.

Skift fiberpladerne - så er den fin igen.

• #8   2. feb 2018 Jeg havde lignende problem med en fj 1200 efter vintersæson men du kan lade motoren varme op smide den i 1 gear koble ud i tomgang og så træd forsiktig på bagbremse så tvinger du koblingspladerne til og slippe smiley

• #9   2. feb 2018 Sajmon : også selvom fiberpladerne har været adskildt? kan der så stadig være så stor friktion i dem når det er samlet? smiley

Michael : så mens jeg triller i første gear, trækker jeg koblingen, og så hugger bagbremsen, så skulle det løsne sig? smiley

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.708
    #10   2. feb 2018 Ja de er blevet bløde og svampede.

Det er da muligt du får det til at virke, men min erfaring er at de ikke bliver gode igen.

• #12   2. feb 2018 Hans : fordi det er første gang jeg skiller en Mc kobling ad, og syntes det er svært at finde gode guides. jeg er rimelig dygtig til at skrue, men når det er første gang, går jeg altid stille frem smiley - jeg skifter skam både olie og filter i samme omgang.

Hvis jeg skal forsøge at gøre dem rene, er det så blot bremserens og så en klud? man giver dem ikke et let slib med sandpapir som F.eks bremseklodser?

Sajmon : nøjes man blot med at skifte fiber skiverne? og så bibeholder de metalskiver medmindre de er misfarvede(blå) og eller bukket? er det korrekt forstået)

Fiberskiverne, er det dem som er forskellige tykkelselser? så man skal være opmærksom på når man samler det igen?

• #14   2. feb 2018 Jeg har en manual, men har kun kunnet finde den på k6 som jo i bund og grund er samme cykel. - forklaringen er bare ikke den bedste smiley

• #17   2. feb 2018 Jamen perfekt. Det vil jeg så forsøge mig med smiley så håber jeg det giver pote. Såfremt jeg bare skubber den rundt i stuen (ja der står den jo ??) kan jeg da mærke forskellen uden olie på motoren (mangler koblingsdæksel pakning) eller er det totalt no go

• #18   2. feb 2018 Jeg gjorde følgende

1. Sæt i 1 gear
    2. Skub mc frem og tilbage med kobling trukket
    3. Sæt i frigear
    4. Start mc
    5. Lad motoren blive varm
    6. Kør en lille tur

Dette virkede for mig smiley

• #20   2. feb 2018 Hans, sajmon og jer andre som har budt ind, i har simpelthen været guld værd smiley - super mange gange tak for hjælpen. Jeg afrenser det korrekt i morgen, grundjustere og håber på tørvejr så den kan startes op. - har i forresten et godt online sted man kan handle dele? Så jeg ikke bliver flået fuldstændig

• #21   3. feb 2018 Jeg glemte lige og sige det mc en skal på centralstøtteben eller baghjulsløfter så start og kør tomgang sæt i gear og med trukket kobling begynder man at aktivere bagbremse gentag 3 4 gange .:)det har virket for mig ved sæsonstart med samme problem

• #22   3. feb 2018 For lige at følge op på det her, så har jeg idag haft det hele skildt ad (igen) lagt koblingen i petroliumsbad og renset dem hver for sig, både fiber og metal skiver. Aftørret det, og lagt i den nye olie og fået smurt dem godt ind, derefter samlede jeg cyklen og grundjusterede kabler nogenlunde. Og sørme så, om jeg nu igen kan skubbe den rundt i stuen<3 jeg afventer dog stadig koblingsdæksel pakning så jeg kan afprøve den under korrekte forhold, men umiddelbart så fungere den som den skal igen. - tak for hjælpen jer der har bidraget, det har været værdsat hjulpet rigtig meget smiley

• Michael N
    Michael N Tilmeldt:
    mar 2020

Følger: 1 Svar: 1
    #23   20. mar 2020 Håber min kobling på min Yamaha XV 1100,virker når jeg skal have den startet i morgen efter vinterhi.....Ellers må jeg prøve nogle af de gode råd herfra......Da jeg købte den kørte den fint....så stod den indenfor i en uge ,,og så ville den ikke koble ud..
    Michael

• #24   20. mar 2020 Sæt en strips på koblingsgrebet et par timer før du ska starte den og evt også under start til motoren er blevet lidt varm (5-10min) Det virker hver gang for mig hvis den ik vil koble ud selv på min gamle morris...

Kommentér på:
kobling kobler ikke ud GSXR

Annonce