977 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Droslings kit, selv montering lovligt? Droslings kit, selv montering lovligt?

Hey..
jeg er under 21 og skal derfor have et droslings kit på min mc..
Er det lovligt at selv monterer?
eller SKAL man have en forhandler til det, så det er papier på at det er rigtig monteret mm. ?
Har fået at vide at jeg ikke kan få den synet hvis jeg selv monterer det :o(

Har hørt at den kommer til at køre mærkeligt og skal have alt for mange omdrejninger for at køre nogen lunde, passer det?

Hvad sker der endlig hvis man afmonterer det efter syn, og bliver stoppet ?? (altså køre på en for stor mc)
Kenneth

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte spejl og hylde op 400 kr.
  • Rengøring af hus 1.100 kr.
  • Ophængning af fladskærmstv og stort spejl 900 kr.
  • Ophæng af spejl med lys 500 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.200 kr.
  • Blikkenslager 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Droslings kit, selv montering lovligt?
  • #1   9. maj 2004 Hvir du bliver stoppet på en for stor MC så får du en bøde på 500 Kr, og du kommer til at træde over den lov som hedder "katogri et eller andet..."

Men har undersøgdt da jeg kørte på en for stor MC i nogle dagen inden jeg fik mit store kørekort.. Så det er ik slemt hvis du bliver stoppet, under et normalt stop... Men ik så godt hvis du laver noget ulovligt inden stoppet...

• #2   10. maj 2004 da jeg var op på slagelse poltistation og spurte kostet det under 1700 kr.

• #3   10. maj 2004 hmm, hvis man har fået synet den med droslingskit på og piller det af, og bliver stoppet, kan de så se det, hvis man har papierne?

• #4   10. maj 2004 hvis den er neddroslet.. og synet sådan kan de se det på din nummer plade... Men det er ik altid de gør det... Men de gør det 3 ud af 4 gange sådan ca.

• #5   11. maj 2004 okay, det vil sige at når jeg får den synet med neddroslingskitet, kan de se det er kit på ved at tjekke nrpladen..
    men piller jeg det af kort tid efter synet, vil de ikke ane uråd, da nrplade "tjeket" siger at den er droslet?
    Kan man høre forskel på om den er droslet eller ej?

Jeg spørg fordi jeg rimelig sikkert bilver stoppet/tjekket nogle gange, da jeg ikke er så stor og det der for ser lidt mistænkeligt ud måske..

• #6   12. maj 2004 Det er kun de Hardcore Æggeskaller der MÅSKE kan se om den er ned droslet eller ej...
    Kan høre eller ej... På en Honda CB 500 kan du ik høre det der er ingen forskeld.

Men det er inde i MC'en der bliver pillet... Så kan ik se det... Men hvis du bliver taget med en STOR fart så kan de godt se du har pillet ved den.

• #7   18. maj 2004 Hej Kennet.
    Jeg vil ikke være spor i tvivl om at du bliver stoppet når du påtænker at pille kittet af efter syn, for så vil du jo også både med og uden have svært ved at overholde hastighederne, da det er her den langt største part beder om at få kontakt med myndighederne er du jo allerede langt fremme i skoene. Jeg mener at hvis du påtænker noget sådant så skal du s.. indøve den teknik at holde øje med alt hvad der står langs vejekanten. Med hensyn til om de kan se om du har pillet kittet af så tror jeg ikke at det kan ses ude fra, men hvis det er en dreven ræv du bliver stoppet af så beder han dig om at følge med til bilinspektionen og her kontroller de så cyklen, og her konkluder at der ville være pillet ved cyklen. (sur røv).
    Mvh.
    Bjarne

• #8   10. jun 2004 SÅ nu har jeg fået monteret droslings kit på dyret...
    den køre helt fint op til 7000 rpm og der efter er den blevet rimelig sløv, men hva det er yo meningen med kittet

Kommentér på:
Droslings kit, selv montering lovligt?

Annonce