dæk profil påvirker sving egenskaberne {{forumTopicSubject}}
Nu har jeg læst artikel op og artikel ned om dæk. Søger nogen med lidt personligt erfaring. Er et 55 profil dæk bedre til sving end et 50 profil. På et 190 bred dæk?
Nu har jeg læst artikel op og artikel ned om dæk. Søger nogen med lidt personligt erfaring. Er et 55 profil dæk bedre til sving end et 50 profil. På et 190 bred dæk?
Spar penge på din forsikring
okt 2009
Følger: 35 Følgere: 29 MC-er: 3 Emner: 73 Svar: 953
sep 2004
Følger: 2 Følgere: 35 MC-er: 3 Emner: 53 Svar: 318
okt 2009
Følger: 35 Følgere: 29 MC-er: 3 Emner: 73 Svar: 953
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
En højere profil, vil give mere spidst dæk - så mere bid ved nedlægning fordi de yderste 30-40mm af dæksiderne er mere lodrette.
Jeg har brugt Dunlop Sportmax GP Racer (skårne slicks) i både 50 og 55 profil på baneraceren, og 55 dæk er en smule mere nervøse i indstyring - men langt mere stabile når man kommer et godt stykke ned.
Men hvor ofte kører du med fodhvileren 10-15mm over asfalten på gade?
Spidse dæk vil også slides hurtigere på midten fordi kontaktfladen er mindre, så du vil bytte noget holdbarhed væk for det ekstra greb.
okt 2009
Følger: 35 Følgere: 29 MC-er: 3 Emner: 73 Svar: 953
https://www.sportrider.com/five-percent-difference
sep 2004
Følger: 2 Følgere: 35 MC-er: 3 Emner: 53 Svar: 318
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
sep 2004
Følger: 2 Følgere: 35 MC-er: 3 Emner: 53 Svar: 318
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
Fælgen er vel fra en GSXR1000?
sep 2004
Følger: 2 Følgere: 35 MC-er: 3 Emner: 53 Svar: 318
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
Eller er det dem der sidder på på billederne på din profil?
sep 2004
Følger: 2 Følgere: 35 MC-er: 3 Emner: 53 Svar: 318
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
Du kan med stor fordel finde et sæt fra 05+ - de er næsten et kilo lettere pr styk.
sep 2004
Følger: 2 Følgere: 35 MC-er: 3 Emner: 53 Svar: 318
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
Men med en powercommander, kan man pille den af og så er cyklen standard igen - det kan man ikke med ECU flash uden at komme tilbage til det sted der lavede det i sin tid.
sep 2004
Følger: 2 Følgere: 35 MC-er: 3 Emner: 53 Svar: 318
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
Powercommander 5 skal købes specifikt til at kunne justere tænding, plus prisen for indkøring.
ECU flash koster en tusse + indkøring, sådan ca.
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.405
Det er lige omvendt,
sep 2004
Følger: 2 Følgere: 35 MC-er: 3 Emner: 53 Svar: 318
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
sep 2004
Følger: 2 Følgere: 35 MC-er: 3 Emner: 53 Svar: 318
dæk profil påvirker sving egenskaberne