{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
937 visninger | Oprettet:

Service intervaller? {{forumTopicSubject}}

Hey..

Jeg skal her i næste uge nok hente en Husqvarna TC610 fra 97, sælger har fortalt mig at der er service intervaller på 500km, hvor der skal skiftes olie og tjekkes ventiler.

MEN, jeg har siddet og læst lidt på supermoto.nu, og der er nogen der skriver 1000km for hver service interval.

Den kommer til at blive brugt til hverdags kørsel, frem og tilbage fra skole, arbejde og ud til venner. Så den bliver jo ikke presset.


Så hvad skal jeg regne med?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Service intervaller?
  • #1   29. mar 2007 Mon ikke 1000 km er ved løbsbrug.....men ved det ikke

  • #2   29. mar 2007 Nu skal du tænke på den er én cylinderet med 62hk, og ombygget crosser.

  • #3   29. mar 2007 jeg har nu svært ved at tro der skal tjekkes ventiler for hver 1000 km men det kommer nok også lidt an på hvad gearing du køre med

  • #4   30. mar 2007 Har en gl. tc510 manual et liggende et sted...
    og mener at huske at der er serviceintervaller angivet i timer smiley
    60 timer nyt stempel smiley og det er en 4-takter.

    Så 500 km er nok ikke galt smiley
    Det tager ikke mange sekunder at skifte olie og den æder vel ca. en liter så dyrt er det heller ikke....
    Der er jo oxo kun 4 ventiler....
    Så når du har lavet service 3 gange, kan du gøre det meget hurtigere end at vaske den.
    Regn oxo med at efterspænd alt ved samme lejlighed..... locktite og sikreingstråd er godt smiley

    på 150 vejkm tabte jeg: bagakselbolt(spændende den begyndte at sejle noget), gearpedal, koblingskabel sprang + div. småskruer......
    Nåja væltede oxo og smadrede et motorskjold og blev uvenner med dem hvis autoalarm jeg startede...... den kogte over når jeg tankede så jeg brændte mig af ht....

    Men det var pissesjovt (510 te m 610Tc motor)

    Men det er noget sart skidt...... pisse sjovt men egentlig ikke egnet til vejen smiley

    Når du er røv træt af den og motoren har ædt sig selv, selv om du servicerede den for hver 100 km.....
    Så vil jeg gerne købe den smiley



  • #5   30. mar 2007 Plambech har du prøvet at starte sårn en ?
    Ellers venter der en oplevelse........
    Hvis den ikke starte første gang .....kan man stå længe og svede foran cafeen....
    Og få sjove kommentare om den skal pumpes op eller hva det er man har gang i.

    Som eneste ting til daglig transport..... bare glem det.

    Som sjovt legetøj..... hvis man ka li at skrue super.....
    Jeg skal ha en igen smiley


  • #6   30. mar 2007 Jeg har ikke prøvet at starte sådan en, kun en 125cc crosser.

    Men den burde da godt kunne bruges til daglig transport ikk, det er omkring 50-70km hver dag.

    Og jeg har ikke noget imod at skrue i den, elsker at skrue i maskiner. smiley


    Men Peter, er der ikke en mulighed for du kan have været uheldig med din?


  • #7   30. mar 2007 Til Dit formål.. KTM lc4 640

    Glem husaberg, husqvarna osv!
    Det er balalde maskiner til centrum kørsel, ræs og ingen ærinder smiley


  • #8   30. mar 2007 Enig med de andre her.
    Det er legetøj ikke en pendler maskine (Service intervaller på så få km burde vel give sig selv.
    Det er jo lige før det er oftere end en 20 hestes 30'er scooter.


  • #9   31. mar 2007 Jo uheldig sikkert....
    No offense, men det var fordi jeg var ung dum og naiv .-)
    Og lige havde kastet den sammen i kælderen....

    Men det er en had-kærligheds cykel...
    Had når man i 30 graders varme pumper løs på kickstarteren og lorte nægter at gøre andet end at slå en skid
    Kærlighed når man fløjter på baghjulet ned af gaden og alle autoalarmer starter smiley

    Men prøv at tage ud og prøv den.... ka du ikke starte den gir det jo sig selv smiley
    For du sparket den igang er jeg bange for at smilet blir så bredt at du kommer til at købe den smiley

    Jeg stod i sin tid i den situation at jeg faktisk ikke rigtig turde købe den første...... men det lykkedes mig at starte den.... så tog den med hjem.
    Ku jeg starte den igen? ....næ
    Måtte ymygende ringe til sælge og tage imod fif smiley
    Lyt til sælger ....!

    Havde oxo fået montere et for kort gaskabel på et tidspunkt (min var en hybrid mellem 3-4 modeller )
    Det løftede gaspjældet en micrometer.....
    Den nægtede pure at starte.....der gik fandme længe før jeg fandt ud af hva fejlen var.......havde ændret alt for mange ting på en gang smiley

    Min makker smadrede sin nye st'vler fra louis da han fors'gte at starte den.....
    Og vi skulle self oxo pr've at l'be den igang ....
    det ka til en orientering ikke lade sig g're medmindre man vejer 150 kg og kan l'be 100 kmt.....
    Vi l[ ihvertfald og rodede p[ asfalden hvergang sn'fter eller kobling blev sluppet....

    Jeg vil for'vrigt stadig ha en igen.....
    Men som eneste jern.....nej!


  • #10   31. mar 2007 50-70km bare glem det.
    Du ska st[ op og har sikkert hvide rystende fingre n[r du n[r frem


Kommentér på:
Service intervaller?

Annonce