597 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Metallisk lyd når gassen slippes Metallisk lyd når gassen slippes

Er der nogen der har et bud på hvad det er for en lyd der kommer fra motoren? Når jeg slipper for gassen og så lige inden den går ned til tomgangen, så kommer der en slags metallisk klapre lyd? Motoren lyder ellers meget sund og køre godt, det er kun noget der er kommet her på det seneste.... Det er en GPZ 500

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af køkkenhylder 600 kr.
  • Varmtvandsventil i teknikskabet har sat sig fast 650 kr.
  • Køb og installering af Aquastop på vaskemaskine 1.289 kr.
  • Skift af slange til trillebørhjul 205 kr.
  • Afinstallation af gaskomfur samt gasinstallation i lejlighed 3.500 kr.
  • Kitchen clogged 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Metallisk lyd når gassen slippes
  • #1   20. sep 2017 Ny Knastkæde og strammer?
    Det er et rimeligt bud smiley

• #2   21. sep 2017 ofte kan man nøjes med en kvast strammer, hvis kæden er slidt, så er resten af motoren som regel også

• #3   21. sep 2017 Har du prøvet at stå ved siden af og så prøve om du kan lokalisere lyden lidt nærmere?

• #4   21. sep 2017 Jeg forstår ikke at man laver et emne med et spørgsmål og ikke kommer med en kommentar til det/de svar der kommer når man har været online?

#2 Jo men man har da hørt om folk der skifter knastkæde (og strammer) og kører videre i mange år (selvom motoren måske er lidt slidt, men også hvis den ikke er slidt men kæden larmede) ?
    Selvfølgelig kan man nøjes med strammeren, nogen går med livrem, jeg foretrækker livrem og seler smiley

• #5   22. sep 2017 Giv mig da lige da lige chancen smiley
    Det kunne godt lyde som om at lyden kommer fra omkring stemplerne/knastkæden, hvilket jeg også havde i tankerne.. ville bare lige høre hvad i kunne give af gode råd, da den jo kun gør det bed "nedgasning"

• #6   22. sep 2017 kan jeg køre på den indtil jeg får det fixet?

• #7   22. sep 2017 Hvis det er lavet ligesom min gpz1000rx, så kan du starte med at skrue strammeren ud og se om den kan forlænge uden videre.. Min larmede i kæden, da jeg fik strammeren ud, havde den sat sig fast.. Jeg motionerede den lidt, og monterede igen, og den har ikke sagt noget siden.

• #8   24. sep 2017 hvis lyden forsvinder når der gives gas, kan det være krydspinden på plejlstangen
    der er slidt. = ny plejlstang
    har selv prøvet det på en cb 900. køres der forlænge med det smider den plejlstangen ud gennem siden på motoren

Kommentér på:
Metallisk lyd når gassen slippes

Annonce