{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.051 visninger | Oprettet:

problem med tændingboks!!!!!! tror jeg {{forumTopicSubject}}

hej.

HJÆLP

jeg har en zxr750 fra 1994 med zx9 b motor i som jeg lige har købt i tyskland.
men desværre kører den mega ringe.
den sætter ud når jeg kører. det føles nærmest som om man slukker og tænder på dødemandsknappen mens man kører.
i tomgang kører den ok.
når jeg køre og den hakker i det. og så kobler ud så går den i stå.
den går ikke i stå når man bare stopper normalt og den kommer langsom ned i tomgang.

jeg har prøvet følgende.

skift af benzin pumpe
rens af karburator
andre tændspoler
nye tændrør
tjekket kompression, der er masser.

jeg overvejer nu om det kan være tændingsboksen som det kan være galt med.
jeg har prøvet at sætte en tændingsboks fra en zxr750 motor på.
men det hjalp heller ikke. faktisk kørte den helt lige som før.
desværre kan jeg ikke finde ud af om det overhovedet er en zx9 tændingsboks som sidder på den.

er der nogen som ved hvordan jeg finder ud af om det er en zx9 tændingsboks? kan jeg se det på de numre som står på en,

er der nogen som gider tjekke hvilke tal som står på jeres tændingsboks.

er der en omkring odense som jeg kan låne en zx9b tændingsboks af 10 min så jeg kan finde ud af om det er den som er problemet.

eller er der nogen som har andre ideer om hvad der kan være galt med den?

håber virkelig at nogen kan hjælpe. er sgu godt nok lidt træt af det lige nu.

hilsen esben, odense.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  problem med tændingboks!!!!!! tror jeg
  • #1   18. mar 2007 Det lyder mest af alt som om du har en løs forbindelse i ledningnettet.
    Den største forskel på tændningsboksene er omdrejningsbegrænseren ellers er de vist nok ens, mener jeg. Ret mig hvis jeg tager fejl.
    Du kan finde mere info på: http://www.zxr750.de

• #2   18. mar 2007 tak for hjælpen!

jeg prøver sgu lige at gå elnettet igennem og sikre mig der ikke er en løs forbindelse... det ville da være rart hvis det bare var det!

ellers må jeg jo prøve med en anden tændingsboks..

hilsen Esben

• #3   18. mar 2007 Hej, jeg havde et problem der mindede om dit sidste sommer på min sv´er, jeg gav til sidst op og afleverede cyklen hos mekanikeren. Han ringede en time efter jeg var kørt at han nu havde lavet det, det var bare mit støtteben der hang lidt, og lige nøgagtigt nok til at kunne tænde og slukke for den knap der får maskinen til at gå ud hvis man vil sætte den i gear med støtte benet nede, så tjek lige om det er den...

• #4   5. jun 2016 Hej, ved godt at dette er en meget gammel tråd, men håber at nogen kan hjælpe mig.
    Jeg har præcis det samme problem som trådstarter skriver på min ZXR 750 med ZX9b motor monteret. Den kører fint i tomgang men kører i ryk når jeg prøver at holde en konstant fart, som om at den ikke får nok benzin eller tændingen kort bliver afbrudt hvert 2. sekund. Når jeg accelererer er der ingen problemer.
    Har også prøvet mange af de ovenstående ting inkl. Støttebenskontakt men intet hjælper. Den kørte lidt bedre da jeg kørte en tur uden luftfilter (stadig monteret luftfilterboks) men slet ikke godt. Den startede med at gøre det periodisk for et par uger siden, men nu gør den det hver gang jeg kører.
    Håber nogen kan hjælpe?
    Vil sætte stor pris på det.
    På forhånd tak.
    Vh Peter

Kommentér på:
problem med tændingboks!!!!!! tror jeg

Annonce