558 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

brændstoffilter? brændstoffilter?

Hej.

Jeg er ved at få en CB 900 fra 1980 på benene igen efter lang tids stilstand.

Lige nu er jeg ved at rense tanken for rust og gammel benzin med en eddikesyreopløsning, og den trænger virkelig. Karburatorerne er lige blevet ultralydsrenset, så jeg kom i den forbindelse til at tænke på, om jeg bare kan smide et brændstoffilter på, til at tage eventuelle rester af skidt fra tanken.

Har i prøvet noget lignende? Kan det give nogle komplikationer, eller har i bedre ideer?

Jeg skyller selvfølgelig tanken grundigt igennem, men der skal virkelig ikke ret meget til for at stoppe sådan et sæt tomgangsdyser til.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Elektriker 700 kr.
  • Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  brændstoffilter?
  • #1   7. aug 2017 Afhængig af hvor meget plads du har under din tank, så kan det godt give plads problemer. Der sidder sikkert et filter i din benzinhane, har du tjekket det?

• #2   7. aug 2017 Jeg tror ikke der er et filter i hanen. Det er en helt simpel on/off benzinhane. Vakuumsystemet fra den tid er blevet afmonteret, da det giver anledning til mere besvær end nødvendigt smiley

• #3   7. aug 2017 Jeg monterede et brændstoffilter på min gamle GSX fra 82.

Jeg klippede brændstof slangen og sætte et filter ind imellem.
    Fungerede rigtig godt smiley

• #4   7. aug 2017 Det lyder godt. Jeg kan heller ikke lige selv se, hvorfor det skulle gå galt smiley

• #5   7. aug 2017 Jeg lavede dog en lille fejl.
    Jeg troede jeg var smart af købe et filter hvor man kunne tage filterindsatsen ud og rense det.
    Det var noget skrammel.
    Så jeg købte nogle engangsfiltre og noterede og virkede rigtig godt smiley
    Og der er massere af plads til det.
    De fylder ikke så meget smiley

• #6   7. aug 2017 Fedt, tak for tippet. Ja, jeg anser også brænstoffiltre som noget der skal udskiftes. Og der ryger nok et par stykker på kort tid, efter sådan en rustfjerning. Jeg kan kun forestille mig at der vil være lidt skidt tilbage.

• #7   7. aug 2017 Har flere gange købt disse: http://www.biltema.dk/da/Bil---MC/MC/Reservedele/Branslefilter/Brandstoffilter-3-stk-2000028523/

Fungere glimrende, og har brugt dem på næsten alt hvad jeg har eget der skulle bruge benzin. smiley

• #8   8. aug 2017 Nu er tanken så ren som den bliver. Jeg tømte den for eddikeopløsningen, og det var mildest talt virkelig ulækkert smiley

Nu har jeg skyllet med varmt vand en masse gange for at få de sidste rester ud, og vandet blev mindre og mindre brunt for hver gang.

Til sidst fik den en dåse bagepulver og et par liter vand, for at neutralisere syren. Så blev den igen skyllet efter, og til sidst et strint WD40. Nu står den og tørrer, og så skal der forhåbentlig snart noget benzin i smiley

Jeg har købt et par filtre i Biltema, som jeg sætter på slangen, det tænker jeg er den gode løsning.

• #9   9. aug 2017 den manglemnde vacuumstyring af benzinhanen stiller så et lidt højere krav til dine svømmerventiler og kan kræve nye , og måske endda en justering af dyser og nåle generelt , men det trænger den sikkert til alligevel smiley

rensede engang en cb750 tank for rust ... med syre , da jeg var færdig rendte benzinen ud på gulvet smiley

Kommentér på:
brændstoffilter?

Annonce