1.963 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Kristian S
Kristian S
Følger: 2 Emner: 1 Svar: 2

Batteri taber spænding v. tænding Batteri taber spænding v. tænding

Nu skal i høre ..

har bøvlet en del med mit batteri, som i et længere stykke tid har drillet. Har tidligere tjekket både kul, ensretter, generator osv. uden fejl. Men i dag målte jeg på batteriet efter det døde UNDER en tur på 50-60km. Når jeg sætter tænding på den falder spændingen fra 12,6 til 9,2 på under et minut. Når tænding slåes fra stiger det igen til omkring 12 stykker.

Kan det betyde at batteriet er dødt, selvom det umiddelbart virker til at have spænding på? Er ikke batteri-nørd smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hænge vinreol op 350 kr.
  • Ny stikkontakt, der skal bores i væggen 600 kr.
  • Samle legetårn undendørs 1.000 kr.
  • skift fuger i badeværelse 2.000 kr.
  • Fjern ukrudt. 700 kr.
  • Rengøring - 32kvm 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Batteri taber spænding v. tænding
  • #1   28. jul 2017 Enten er batteriet færdigt, ellers har du en virkelig stort forbrug et sted.

Et batteri kan godt have 12v når du måler på det, uden at der er nogen kapacitet tilbage.
    Lidt som når du træder på haveslangen, der kommer stadig vand, men ikke nok til at få havevanderen til at virke.

• Kristian S
    Kristian S Tilmeldt:
    dec 2015

#2   28. jul 2017 Kan det forbrug opstå i en dårlig stelforbindelse eller noget lignende? Det er en GS500, så det eneste der trækker strøm er jo bare mine lys.

• #3   28. jul 2017 Du får ikke over forbrug af en dårlig stel.. Men en 12v ledning der kortslutter til stel. Men tror du skal regne med et dårligt batteri

• #4   29. jul 2017 Det tyder mere på et dødt batteri, hvis ikke det kan holde en spænding over 12V når det belastes. Et dårligt batteri kan godt holde spændingen når der ingen belastning er på, men vil ofte falde voldsomt når der er en forbruger på (når du sætter tænding på bliver der brugt fra batteriet).

Hvordan er spændingerne når MC er tændt (ved 2-3000rpm)?

• #5   29. jul 2017 Det lyder som et dødt batteri ja, men selv et dårligt batteri skulle ikke gerne få din MC til at slukke under kørsel, der skal MCen være selvforsynende med den strøm der genereres under kørsel.

Et bud er at du har et dårligt led i dit ladesystem, som ikke lader batteriet nok, hvor efter batteriet har været så afladet at det er faldet sammen.

• #6   29. jul 2017 Ja, det er netop derfor han bør måle spændingen når cyklen er startet og med et par tusind omdrejninger.

• Kristian S
    Kristian S Tilmeldt:
    dec 2015

#8   29. jul 2017 Ja der er fuld smæk på generatoren når den kører. Lader med 14v. Tror jeg anskaffet mig et nyt batteri - tak for hjælpen smiley

Kommentér på:
Batteri taber spænding v. tænding

Annonce