1.005 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Suzuki gs850 79 - vil ikke starte Suzuki gs850 79 - vil ikke starte

Kære Forum
Jeg har brug for hjælp til at få liv i den gamle maskine og håber meget, at der er nogen, der har mere erfaring og viden, som kan komme med gode ideer. Jeg er ikke nogen ørn til mekanik, men nu er en gammel drøm gået i opfyldelse og jeg har fået fat i en Suzuki gs850 fra 79. Den er rimeligt pæn, men vil ikke starte. Den tidligere ejer kørte den i garage for 5 år siden og der har den stået indtil nu. Nu skal jeg bare have den hjem til mig selv.
Først løb benzinen ud på gulvet, da jeg åbnede for tanken. Dette blev imidlertid afhjulpet med at masere gashåndtaget, da det vel nok var en svømmer eller to, der havde sat sig lidt. Så langt så godt.
Så var det at få koblet et bilbatteri til og forsøge med starteren. Tændings lys virkede fint, motoren kørte fint rundt, men ingen liv overhovedet. Der var heller ikke nogen gnist, da jeg pillede tændrøret af og lagde det på cylinderen. Jeg har tjekket alle sikringer, der er benzin. Hvad kan være galt?
Hvis der er nogen, der har nogle bud på, hvordan jeg kan komme videre, vil jeg være meget taknemmelig.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af 2 spejle + en lampe 1.090 kr.
  • Strøm under min vask 750 kr.
  • Opsætning af svævehylder og billeder 500 kr.
  • Mit toilet tager ikke nok vand ind 1.200 kr.
  • Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Handyman to hang up 3 shelves and 2 pictures on concrete walls 989 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Suzuki gs850 79 - vil ikke starte
  • #1   9. jul 2017 Der er mange muligheder men gnist skal det til , hat du chekket spoler og div ledninger

profilbillede
  • #2   9. jul 2017 Hej Keld K, tillykke med den gamle "Dame" smiley
    Jeg ville nok købe denne:
    http://www.biltema.dk/da/Bil---MC/Varktoj-og-varkstedsudstyr/Testinstrument-og-Elektronik/Spandingstester-2000017037/
    Og prøve den på samtlige 4 tændkabler.Hvis gnist = 4 nye tændrør.
    Der næst udmåling af tændspoler.
    Så ville jeg prøve at tage tændings dækslet af og tjekke kontakterne ( knikserne) for eventuelt ir og brændte kontakt flader.
    Sidst men ikke mindst, da det er set før..."dødemandsknappen" står i "død" stilling eller ir, rust o.s.v får den til at være "aktiv" grundet lang stilstand.

Held med "damen" og giver du lige en "update" når problemet er løst / fundet ? Mvh.

• #3   9. jul 2017 Som Ruben skriver, vær opmærksom på dødemandsknappen, den afbryder kun for tændingen, men starteren farer lystigt rundt.

• jacob J
    jacob J Tilmeldt:
    maj 2015

Følgere: 1 Emner: 8 Svar: 145
    #4   10. jul 2017 Tjek først om du har + ved spoler når du har sat tænding på.

• #5   10. jul 2017 Starteren bør ikke køre hvis dødemandsknappen er aktiveret. Medmindre nogen har lavet det originale ledningsnet om..?

Men prøv og mål om der kommer +12volt til tændspolerne. Det er nærmest en klassiker at efter nogle år går der ir i diverse forbindelser og så svigter strømmen.

Prøv samtidigt med nye tændrør.. de kan også dø hvis man har fået druknet motoren.

Hvis du har 12v til plus og minus på tændspolen så prøv og se efter platinerne om de er snavset. Hvis de gnister meget bør du udskifte kondensatorene.

• rasmus t
    rasmus t Tilmeldt:
    maj 2009

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 345
    #6   10. jul 2017 Er det 5 år gammel benzin.

• #7   11. jul 2017 #6 Læs igen...".ingen gnist", så er det i første omgang lige meget om benzin er 100 år gammel ... smiley

• #8   26. jul 2017 Kære alle
    Tak for jeres engagerede hjælp.
    Jeg er gået lidt i stå og nu holder jeg ferie.
    Forhåbentlig genoptager jeg forsøget til august
    Bedste hilsner

• #9   27. jul 2017 Du kunne måske overveje en elektro mekaniker , bare for at få fred i sjælen og mulighed for at komme på dyret smiley intet personlig

Kommentér på:
Suzuki gs850 79 - vil ikke starte

Annonce