Suzuki gs850 79 - vil ikke starte Suzuki gs850 79 - vil ikke starte
Kære Forum
Jeg har brug for hjælp til at få liv i den gamle maskine og håber meget, at der er nogen, der har mere erfaring og viden, som kan komme med gode ideer. Jeg er ikke nogen ørn til mekanik, men nu er en gammel drøm gået i opfyldelse og jeg har fået fat i en Suzuki gs850 fra 79. Den er rimeligt pæn, men vil ikke starte. Den tidligere ejer kørte den i garage for 5 år siden og der har den stået indtil nu. Nu skal jeg bare have den hjem til mig selv.
Først løb benzinen ud på gulvet, da jeg åbnede for tanken. Dette blev imidlertid afhjulpet med at masere gashåndtaget, da det vel nok var en svømmer eller to, der havde sat sig lidt. Så langt så godt.
Så var det at få koblet et bilbatteri til og forsøge med starteren. Tændings lys virkede fint, motoren kørte fint rundt, men ingen liv overhovedet. Der var heller ikke nogen gnist, da jeg pillede tændrøret af og lagde det på cylinderen. Jeg har tjekket alle sikringer, der er benzin. Hvad kan være galt?
Hvis der er nogen, der har nogle bud på, hvordan jeg kan komme videre, vil jeg være meget taknemmelig.
sep 2014
Følger: 44 Følgere: 86 MC-er: 1 Emner: 51 Svar: 483
jan 2008
Følger: 3 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 19 Svar: 778
Jeg ville nok købe denne:
http://www.biltema.dk/da/Bil---MC/Varktoj-og-varkstedsudstyr/Testinstrument-og-Elektronik/Spandingstester-2000017037/
Og prøve den på samtlige 4 tændkabler.Hvis gnist = 4 nye tændrør.
Der næst udmåling af tændspoler.
Så ville jeg prøve at tage tændings dækslet af og tjekke kontakterne ( knikserne) for eventuelt ir og brændte kontakt flader.
Sidst men ikke mindst, da det er set før..."dødemandsknappen" står i "død" stilling eller ir, rust o.s.v får den til at være "aktiv" grundet lang stilstand.
Held med "damen" og giver du lige en "update" når problemet er løst / fundet ? Mvh.
apr 2011
Følger: 3 Følgere: 3 Emner: 12 Svar: 107
maj 2015
Følgere: 1 Emner: 8 Svar: 145
mar 2006
Følger: 20 Følgere: 41 MC-er: 5 Emner: 74 Svar: 812
Men prøv og mål om der kommer +12volt til tændspolerne. Det er nærmest en klassiker at efter nogle år går der ir i diverse forbindelser og så svigter strømmen.
Prøv samtidigt med nye tændrør.. de kan også dø hvis man har fået druknet motoren.
Hvis du har 12v til plus og minus på tændspolen så prøv og se efter platinerne om de er snavset. Hvis de gnister meget bør du udskifte kondensatorene.
maj 2009
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 345
jan 2008
Følger: 3 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 19 Svar: 778
jul 2017
Følger: 14 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 1
Tak for jeres engagerede hjælp.
Jeg er gået lidt i stå og nu holder jeg ferie.
Forhåbentlig genoptager jeg forsøget til august
Bedste hilsner
sep 2014
Følger: 44 Følgere: 86 MC-er: 1 Emner: 51 Svar: 483
Suzuki gs850 79 - vil ikke starte