2.314 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Hakker ved mellemgas Hakker ved mellemgas

Hej

Jeg har et problem med min fzr1000, den hakker ved mellemgas.

Starter ved ca 2500 og slutter ved ca 3500

Den køre og trækker godt over 3500 og tomgang er også fint.

Der er monteret jet kit stage 1, alm filterbox med kn filter som er rent og olieret, slip om udstødning.

Karburator er synkrone, har justeret co skruen både ind og ud

Jeg har prøvet at flytte nålen op og ned, skiftet dyser.

Den kan næsten stoppe med at hakke hvis jeg tager luftfilter kassen af.

Har prøvet næsten alt og brugt mange timer men intet hjælper

Mvh
Thomas

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.
  • Tilkobling af opvasker, vask og armatur 1.500 kr.
  • Skrue reol/lampe ned fra væg 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hakker ved mellemgas
  • #1   11. jun 2017 Det er svømmer højden, der har størst indflydelse i det område.

• #2   11. jun 2017 Der skrives at den skal være 12-14mm

Jeg har justeret den til 12mm iflg specs for cyklen

Den var justeret til 17mm inden jeg gik i gang og der var samme problem

• #3   11. jun 2017 Det er lidt svært at rådgive her, en 4 gas måling. Vil derimod giver et meget stor, fingerpeg i den rigtig retning.

• #4   11. jun 2017 Har tænkt det

Det var sjovt nok i starten at fejlfinde men det sjove forsvinder jo når man ikke finder fejlen efter at den har stået i snart 3 uger.

Hvad vil det sige at lave en 4 gas måling, er ny med MC har dog skruet meget i bil og knallert

• #5   11. jun 2017 4 gas målingen skal laves på et bremse rullefelt. Og under fuld belastning i det område hvor problemet er.

Du skal selvfølgelig vælge, at gøre det hele manuel. Og bruge de næste 5 dage på det.

profilbillede
  • #6   11. jun 2017 Det ender nok med at den må en tur på rullen

Er det en bekostelig affaire

• #7   11. jun 2017 Det kan jeg ikke rigtig svare på, jeg har ikke arbejdet i Danmark. I en del år, så har mindste forbindelsen til priser på den slags.

• #8   11. jun 2017 Ok ringer her en af dagene til nogen med en rulle

Er der ikke noget der kan indikere hvad det måske kan være eller er det indstillingen mellem flere ting der skal justeres

• #9   12. jun 2017 Du ka gøre det på gammeldags maner-dvs slukke cykel mens den er kørende hvor den kør dårligt- enten på nøgle som man gjorde inden dødmannsknap blev opfundet- mere moderne cykler ka slukkes på dødmannsknap.med gashåndtag hvor den kør skidt og så tage tændrør af og kikke farven-hvis den kør bedre uden luftfilter får den sikkert for fed blanding.

• #10   12. jun 2017 FV Motor i Jylland eller Yamaha Store på Sjælland med Dyno-Ove ved rorpinden.

• #11   12. jun 2017 hej

jeg har i dag pillet karburator af og skilt dem ad.

måske jeg har fundet fejlen, gummipakningerne ved choker er møre og med huller i.

tænker derfor at jeg ikke kunne få den til at køre, der var ikke den store ændring ved skift til større dyse eller ved at flytte nålen frem eller tilbage.

havde planlagt at den skulle til fv til vinter, men kan jo være at det bliver lidt før hvis jeg ikke får den til at gå ordentligt.

takker for gode råd smiley

• #12   15. jun 2017 Hej

Nu er pakninger omkring choker skiften, men men nu vil den ikke komme over 2000 omdrejninger

Har skiftet dyse og flyttet nålen men intet hjælper

• #13   17. jun 2017 Find et forum hvor der står noget konkret om dyse størrelser osv, ellers så tåger du bare rundt.
    Det lyder som om den ikke får luft nok, olien har ikke været for tyk, filter-olien?

• #14   18. jun 2017 Der er ny olie og filter på, nye tændrør alt gummi er skifter i karaburator

• #15   27. jun 2017 Hej

Så er løsningen fundet

Den kom ud til boss hoss på rullefelt
    Og de fandt ud af at timeingen ikke var rigtig og ventilerne var stramme, så en justering af dette og den går som en drøm

Mvh

Kommentér på:
Hakker ved mellemgas

Annonce