3.206 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

hvor langt kører en 2 takter pr. stempel? hvor langt kører en 2 takter pr. stempel?

Hej MC Galleri.
Jeg er den meget glade ejer af en gasgas ec300r som er en 300 cubik 2-takter. Det er en enduro maskine som er blevet indregistreret i danmark.
Jeg er dog lidt nysgerrig på hvor langt jeg ca kan køre på et stempel.
Jeg er ikke typen der skal ud og totalt smadre rundt på gassen af den, jeg kører dog stadig på landeveje så jeg kører jo ca de 80 km/t.

Er der nogen som har en ide om hvor mange timer jeg kan køre på et stempel smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne sæbedispenser fra håndvask 350 kr.
  • Sætte seng sammen 600 kr.
  • Løbende Gutavberg wc 1.280 kr.
  • Ophæng af spejlskab 650 kr.
  • Reparation af AEG vaskemaskine 1.000 kr.
  • Rengøring 1,5 time 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvor langt kører en 2 takter pr. stempel?
  • #1   6. jun 2017 prøv og kig i manualen umiddelbart gæt er 60 timer

• #2   6. jun 2017 Har læst 30 timer før ring-skift og 60 timer før stempelskift på nettet.

• #3   6. jun 2017 var lidt i tvivl om man kunne stole på alt i manualen. Jeg ejer også en honda crf 450cc crosser og der har jeg altid fået afvide at man skal skifte olie for hvert 5. time men i manualen skriver de hvert 15. time

• #4   6. jun 2017 Det en lille udgift at skifte for hver 5timer på en crossmaskiner maskine som også levere end del hårdere... Hvis manualen siger 60t så havde det i baghovedet. Tager en kompressions test og lav dem løbende som du få den brugt. Så kan du lave en graf og følge med. Jeg har lige skiftet på min crossmaskine den kunne starte og køre men inden der skete skade valgte jeg at skifte. (kunne mærke kompressionen i kickstarteren var dårlig)

• #5   6. jun 2017 Ketil, hvordan laver man en kompressionstest?

• #6   6. jun 2017 det er også rigtigt hver 5 time, for bedst mulig smøring hele tiden, hvad kan der være på sådan en 450.. 0,8 liter olie?

• #7   6. jun 2017 kan ærlig talt ikke huske hvor meget der er i sådan en motor. men skifter det hellere end gerne hver 5. time. jeg skifter både motor olien og gearkasseolien hver 5. time.

• #8   6. jun 2017 jeg kan ikke se nogen som helst steder i manualen hvor langt den kører pr. stempel

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.712
    #9   7. jun 2017 GASGAS'en kan nemt køre 80-100 timer på et stempel, da den er understresset og du ikke kører konkurrencekørsel.
    Det er desuden en 2 takter, så olieskift er vist 15-20 timer, da der ikke er en krumtap som smadrer olien når maskinen kører.

Skift af olie på en crossmaskine hver 5. time er komplet tåbelig hvis manualen siger 15. Oftest er der en enorm misforståelse i crossverdenen om at når man skifter olie oftere, kan man trække knastkæde, plejlstang og stempelskifte længere end standard.
    Folk kan slet ikke få ind i deres hoveder at det er metaltræthed og ikke smøring som dræber de roterende dele i deres crossmaskiner...
    I de fleste manualer står der både et timeantal og en angivelse på brændstofforbruget - 15 timer kan f.eks svare til 50 liter benzin, så den angivelse du rammer først, bestemmer olieskift intervallet.
    Skamgasser du pisset, vil du ramme de 50 liter før 15 timer - fedter du bare rundt, vil du ramme 15 timer før 50 liter. Så skifter man.
    Hvem af os her, har mere viden om motorerne end dem der bygger dem, f.eks Honda eller KTM?

Nej det tænkte jeg nok... smiley

• #10   7. jun 2017 Tak for svaret Sajmon. Tidligere ejer mente et stempel på sådan en gas gas burde skiftes ved 50 timer, det nuværende stempel har kørt 33 timer, og var derfor jeg ville vide det smiley

• Igor P P
    Igor P P Tilmeldt:
    apr 2017

Følger: 2 Emner: 3 Svar: 41
    #12   8. jun 2017 DT125 30 HK smiley

• #13   9. jun 2017 Jens Jeg har ikke rigtigt nogle jeg kører med var derfor jeg søgte hjælp her :I

• Igor P P
    Igor P P Tilmeldt:
    apr 2017

Følger: 2 Emner: 3 Svar: 41
    #15   11. jun 2017 Sajmon har givet et rigtigt godt og realistisk svar.
    Jeg har kørt rigtigt meget Enduro og cross,, og kørt pendler kørsel på flere slags 2-taktere.

mvh

• #16   11. jun 2017 Tak for svaret Igor. smiley

Kommentér på:
hvor langt kører en 2 takter pr. stempel?

Annonce