Suzuki GSXR-1000 K3 kan ikke starte... {{forumTopicSubject}}
Hej med Jer,
Jeg har en udfordring med min Suzuki GSXR-1000 K3, som pludselig ikke kan starte. Jeg havde den igang for et par uger siden og da jeg skal køre i dag og skal til at starte den, så lykkes det ikke. Der er tænding, lys i displayet, den checker for olie, starteren kører og batteriet er fuldt opladt.
Udfordringen er, at når jeg slår "Kill Switch"/dødmandsknappen/stopknappen ned, så får jeg ikke den vante lyd (en slags servo lyd), hvilket siger mig, at den ikke kan starte.
Dog virker den elektroniske starter fint og der kommer start i startmotoren, da der kommer lyd fra motoren, når der trykkes på den elektroniske starter, men MC'en starter ikke. Det lyder som om, at den er tæt på, men det sker aldrig.
Jeg har tjekket ledningssystemet igennem, dog ikke ved displayet og det hjalp ikke.
Min umiddelbare tanke er, at det måske kan være ét tændrør eller måske noget med benzintilførslen? - Dog tænker jeg stadig på denne manglende "servo-lyd", når jeg slår dødmandsknappen fra, altså klar til kørsel... Hvad kan det være?
Jeg tager imod alle eventuelle tanker til løsningsforslag, så jeg kan få gang i dyret igen!
- På forhånd tak.
maj 2007
Følger: 1 Svar: 1
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.005
Start med at tjek om den står i gear, eller er det sikker støttebens kontakten der laver nummeret.
jul 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
Jeg har tjekket om den står i gear og støttebenet er oppe.
- tænker at jeg vil gå igang med at kigge på benzinpumpen, tak.
okt 2009
Følger: 6 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 19 Svar: 193
jul 2013
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 76 MC-er: 15 Emner: 47 Svar: 2.833
jul 2013
Jeg har testet 12V igennem hele ledningsystemet op til benzinpumpen og det kører.
Jeg har skilt benzinpumpen ad, renset den, smut de små tænder i selve pumpen, pustet den igennem og sikret 12V til selve pumpen, som sidder i benzintanken.
Den starter fortsat ikke...
Så nu tænker jeg, det her lyd (brummen/servo lyd), når jeg drejer nøglen, den er der jo fortsat ikke. Hvad tænker I, at det kan være? - kommer denne lyd fra benzinpumpen?
I så fald kunne det være:
Dårlig forbindelse i ledningsystemet oppe ved tanken og/eller displayet?
Defekt benzinpumpe?
Eller ...?
Jeg er åben for alle muligheder og de vil blive undersøgt
- På forhånd tak.
jun 2008
jul 2013
Der er 12V på benzinpumpen ved tænding.
Jeg tænker lidt, at det måske er fordi, at kontaktpunkterne i selve pumpen måske er fået i stykker eller at der er sket et eller andet, så de ikke mødes.
Jeg tror, at jeg forsøger at skille hele pumpen fra hinanden.
jun 2008
jul 2013
Tjek, det prøver jeg. Mange tak
jun 2008
okt 2009
Følger: 6 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 19 Svar: 193
jul 2013
- der er ingen fejlkode i displayet. Kun temp siger check.
Jeg tænker, at mit problem enten er, at kill switch/dødmandsknappen er gået i stykker eller at der ikke kommer tænding til gasspjællene, da jeg ikke kan høre at mekanikken slår til, når jeg drejer nøglen...
- hvad tænker I?
Suzuki GSXR-1000 K3 kan ikke starte...