534 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

M.M
M.M
Følger: 3 MC-er: 1 Emner: 3 Svar: 11

Forlygte relæ Kawasaki ZZR600 Forlygte relæ Kawasaki ZZR600

Halløj derude smiley ,

Har anskaffet mig en ZZR600 fra 2001, en lækker maskine !
Har dog et lille problem med den, nærlys og fjernlys stopper løbende med at virke. Den ene dag virker de, andre dage gør de ikke. Tænker ikke at problemet er pærene, da begge lys stopper med at virke på samme tid.
Har i stedet forsøgt forgæves at finde forlygte relæerne, og læst mig frem til, at de skulle være placeret under speedometeret(der skulle eftersigende være 2 af dem).
Men har desværre ikke kunne finde dem.
Nogle af jer der tilfældigvis ved hvor jeg skal kigge for at finde dem, på denne model?

Takker,

hilsen Johnny

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne sæbedispenser fra håndvask 350 kr.
  • Sætte seng sammen 600 kr.
  • Løbende Gutavberg wc 1.280 kr.
  • Ophæng af spejlskab 650 kr.
  • Reparation af AEG vaskemaskine 1.000 kr.
  • Rengøring 1,5 time 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forlygte relæ Kawasaki ZZR600
  • #1   14. maj 2017 Du skal nok starte med, at blive enig med dig selv. Om det er en ZZR fra 91 eller en ZX6 fra 2001.. For de bestemt ikke ens i opbygning.

• #2   14. maj 2017 Det er den her:

http://www.motorcyclespecs.co.za/model/kawasaki/kawasaki_zzr600%2000.htm

Står også ZZR på registreringsattesten smiley

• #3   14. maj 2017 Det er den gamle model..

• Thanos D
    Thanos D Tilmeldt:
    jun 2020

Følger: 1 Svar: 2
    #4   25. jun 2020 Hej Johnny
    Fandt du nogensinde en løsning på dit problem?
    Jeg tror lidt at jeg står i samme situation med min zzr 600 1995 med nær/fjernlys. Positionslys virker fint og kan godt bruge fjernlys hvis jeg bruger Pass knappen. Men pludselig intet nær/fjernlys via kontakten til dem.

• #5   25. jun 2020 Hej Thanos

Ja det gjorde jeg. I mit tilfælde var det pæren til nærlyset/fjernlyset der var lidt "irret", hvis man kan kalde det.

Jeg adskilte fronten, tog nærlys/fjernlys pæren ud og rensede den godt med kontaktspray, samt fatningen. Har ikke haft problemer lige siden, og det er nu 3 år siden :).
    Jeg mener dog ikke at jeg kunne aktivere fjernlyset via Pass knappen i mit tilfælde, da det var pæren det var galt med.

Prøv at rense pæren i første omgang, ellers kan du prøve at adskille kontakten på højre side til selve lyset og rense det godt og grundigt inden i.
    Jeg havde et lignende tilfælde, hvor Pass knappen alene ikke virkede på et tidspunkt, en god smøring med kontakt spray/WD40 løste det ;).

• Thanos D
    Thanos D Tilmeldt:
    jun 2020

Følger: 1 Svar: 2
    #6   25. jun 2020 Okay det må jeg prøve, jeg har nemlig lige renset kontakten ved styret og det gav ingen held. Men jeg tror du har ret og jeg vil prøve at splitte ad og rense videre ved lygten. Fir det virkede fint for 2 dage siden hehe.
    Men mange tak for svar og god sommer! smiley

• #7   25. jun 2020 Tak og i lige måde, pas på derude smiley

Kommentér på:
Forlygte relæ Kawasaki ZZR600

Annonce