2.115 visninger
|
Oprettet:
Ledningsnet / generator {{forumTopicSubject}}
Jeg er stadig igang med ledningsnettet på min GSér
Der er en ledning fra generator jeg ikke kan finde ud af hvilken funktion har.??
Så jeg håber på der er herinde der klog i el.
På billedet er det den der er makeret med en blå ring, G/W fra generatoren som så går til lyskontakt. Når lys kontakten tændes sendes strømmen vider af R/W til min "rectifier" laderelæ eller hvad man nu kalder den.
Jeg har ikke den lyskontakt mere, så spørgsmålet er jo hvad skal de to ledninger nu? skal de bare forbindes sammen nu, G/W og R/W så den fra generator går direkte op i lade relæet?
okt 2015
Følgere: 19 MC-er: 5 Emner: 14 Svar: 182
mar 2004
Følger: 3 Følgere: 26 MC-er: 5 Emner: 14 Svar: 1.478
okt 2015
Men planen var da at bruge det.
Når jeg finder ud af hvad den ledning skal bruges til.
apr 2005
Følger: 9 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 22 Svar: 270
mar 2004
Smid det væk og køb en regulator, det dur. Det andet får du aldrig til at virke tilfredsstillende.
okt 2015
Det kunne da godt være jeg med tiden skulle tænke på et andet laderelæ / regulator, jeg har ikke kørt cyklen endnu, så kender ikke til det problem.
Hvis du kender systemet så godt, kan du så henvise til en regulator der kan bruges her, og hvordan den forbindes?
okt 2015
Når man tænker lidt over det, så kan det jo egentlig ikke virke helt dårligt, min cykel er 40 år gammel, og umiddelbart er det den gamle org. der stadig sidder på
Hvordan skulle forlyset egentlig kunne virke hvis det får vekselstrøm?
Men tilbage til spørgsmålet, så skal de to ledninger bare forbindes??
når jeg ikke har den kontakt mere.
mar 2004
Og ja det er 40 år gammelt, men det er først nu du er kommet ind i billedet, vil lave om på tingene, uden at vide hvordan det virker.
feb 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 1
De 3 gule ledninger fra generatoren går direkte til enretteren, købt hos von znabel i kronborggade,men desværrer lever han ikke mere,han kunne lave verdens bedste ensretter .Butikken blev solgt til en på lolland som fører det vidre
så længe lager haves,jeg har ikke adressen her ,prøv at google ellers kontakt mig ,så skal finde den frem . MVH Leif Buchwald
okt 2015
Nej jeg har som ikke de store problemer med at lave ledningsnettet, men det her forstår jeg bare ikke meningen med, hvorfor den ledning går direkte op i lys kontakten.
Hvad skulle ulempen være i at bruge den gamle regulator / laderelæ hvis jeg forbinder de to ledninger?
okt 2015
det kunne godt være jeg gør brug af at kontakte dig, men først vil jeg lige give den org. en chance
Ledningsnet / generator