Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte gardinstænger + gardiner op 1.000 kr.
  • Ophængning af loftelampe 800 kr.
  • Opvaskemaskine - Skiftning af afløbsslange 1.400 kr.
  • Montering af front på Ikea køleskab 600 kr.
  • El Løbehjul 500 kr.
  • Fjernelse af defekt skrue i lampeudtag, opsætning af IKEA-lampe 790 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  bremsen piver, er det nye klodser?
  • #1   20. apr 2017 Piver/hviner skyldes ofte bremsestøv.

Et gammelt trick er at hælde vand direkte ned på bremse klodserne, køre med lav fart, selvfølgelig på en utraffikeret vej, og bruge bremsen hårdt og hyppigt. Gentage evt nogle gange. Dette trick vil "koge" bremsestøv af.
    Jeg har gjort det et par gange på min almindelige træde cykel med skivebremse, med godt resultat.

Ellers kan det også være den lille plade, det stykke blik der sidder bag bremseklodserne der skal renses. Adskild bremser, rens, slib hvis der er belægninger og smør med kobber fedt.

Selvfølgelig skal du da også lige tjekke om klodserne er slidt ned, eller er slidt ujævne.

Se evt dette link:
    https://youtu.be/1xITumgvvS4

• #2   21. apr 2017 Der mangler nok kobberfedt bag klodserne. De andre tricks vil jeg ikke selv udøve - er klodserne slidte så renover kaliberne (eller få hjælp til det). Så har du noget der duer igen

• #3   21. apr 2017 Tænker at du bare hiver klodserne ud, og hvis de ikke er slidt ned, så sliber du dem lige med noget sandpapir. Så skulle den være i orden igen smiley

• #4   21. apr 2017 Hvis dine skiver ligner en LP med Sussi og Leo, har du dit svar der... - Det støjer ad helvede til

• #5   22. apr 2017 Jeg har oplevet at det hjalp at smøre glidestængerne (...hvis du altså har flydende ophængte kalibre, men det har du nok....).

Kommentér på:
bremsen piver, er det nye klodser?

Annonce