1.485 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Starter relæ Starter relæ

Har et lille problem med mit el på min Gs750. Har koblet ledningsnettet til som på diagrammet men der sker intet når man trykker på el. start. Ingen klik eller noget.
Der er en reaktion ved relæet på 13 volt når knappen trykkes ind, så kontakten og nettet tilbage til relæet burde være ok.
Har prøvet at bruge en anden relæ hvorved den reagerede, men skulle flytte batteriet og nu der igen ingen reaktion. Ved at relæet har virket, det kan vel ikke bare futte af ? Kan man teste relæet ?
Ved kortslutning af relæet kører starteren så den fejler ikke noget.

Hvad gør jeg forkert ??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af lampe 350 kr.
  • Toilet løber 1.000 kr.
  • Bosch vaskemaskine gået i baglås. Har prøvet alt i henhold til manual intet virker 1.000 kr.
  • Montering af emhætte 1.000 kr.
  • Skift forlyslygter Opel Karl 300 kr.
  • Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Starter relæ
  • #1   11. apr 2017 Kommer relæet med et klart "klik" når du sætter direkte strøm til stel og den lille ledning til relæ?

hvis der kommer klik lyd, og ikke noget der starter kan du skille relæet ad og rense det. Det har jeg prøvet 2 gange, det har virket hver gang.

• #2   11. apr 2017 Den klikker ikke når man trykker på den. Tænker lidt det er dårlig stel.. ? ikke prøvet det andet..

• #3   11. apr 2017 Jeg har prøvet både rust i start-relæ og så at det smeltede sammen pga. for lav strøm på batteriet.
    Prøv at rense stelforbindelser, og giv relæet et slag med en fastnøgle eller lignende. Det virkede på min bmw.

• #4   11. apr 2017 Hvis nu du havde brugt den sidste time på motorcyklen, i stedet for her, så havde problemet måske været søst. smiley

• #5   12. apr 2017 Find først ud af om der overhovedet kommer strøm ned til relæet når du trykker start. Gør der det så er det relæet der ska skiftes/renses.

Hvis der ikke kommer strøm når dy trykker ligger problemet et andet sted. Det er enkel fejlsøgning

Kommentér på:
Starter relæ

Annonce