Rsv Mille vil ikke starte efter den har været druknet Rsv Mille vil ikke starte efter den har været druknet
Hej MC'ister. Jeg har netop købt en RSV Mille '02 som jeg har været ude at køre på 2 gange. Er virkelig glad for den, men desværre kan jeg nu ikke få den startet. Den har power commander monterer til info... det startede i går, da jeg fik den startede, men slog 'choker' fra for hurtigt og så gik den ud. Efterfølgende ville den ikke starte og jeg fik druknet motoren pga. for mange fejlforsøg forårsaget af et lavt batteri..
Jeg finder så ud af i dag, at der ligger benzin i olien pga oversvømmelsen og får så skiftet olie og oliefilter... natten over har jeg opladet batteriet (som i øvrigt er 1 måned gammelt) og jeg brugte booster til at starte den, efter jeg havde skiftet olie og filter...
Det lyder som om at motorens starteren går ud af indgreb og ikke vil sætte stemplerne i gang... tænker det måske kan være tændrørene er blevet alt for våde, men burde stemplerne så ikke stadig kører og ikke slå fra med det samme?
Den har fået de nødvendige modifikationer, så ledningsnettet er i orden, starter-relæet og batteriet også i orden umiddelbart.
maj 2006
Følger: 7 Følgere: 9 MC-er: 3 Emner: 46 Svar: 450
Prøv at se denne tråd - fra #23
feb 2017
Følger: 2 Emner: 3 Svar: 4
sep 2014
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 5 Svar: 145
Det eneste batteri som dur er et Yuasa...tro mig. Har prøvet et nyt Varta(det manglede startpower) på min RSV 1000 Factory (årg.2009). Det skiftede jeg med det samme igen, til et Yuasa YTX12-BS (passer osse på din), som er meget bedre til sådan en v2´er. Det er også sådan et som sidder på din motorcykel fra ny af. For at skåne starterkoblingen gælder om at dit batteri er fuldt opladet og at du bare holder startknappen inde indtil den går igang. På den måde skåner du din starterkobling bedst.
jan 2005
Følger: 3 Følgere: 16 MC-er: 4 Emner: 72 Svar: 709
maj 2006
Følger: 7 Følgere: 9 MC-er: 3 Emner: 46 Svar: 450
Men prøv lige at skriv en PB til Lars, der har lavet den tråd, som jeg linkede til, og hør om ikke det var de samme symptomer, som han bøvlede med?
Men hvis du nu alligevel står og skal have nyt batteri, ville jeg vælge denne: http://www.motobattbatteries.com/motobatt-mbtx12u.html
Den er lidt tung, men det er sådan en liter V2 jo ligeglad med.
feb 2017
Jeg skriver en PM til ham Lars for at høre om symptomerne ...
Og fedt hvis en duc sprag clutch passer ...
jan 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 6 Svar: 185
mar 2013
Følger: 5 Følgere: 12 MC-er: 1 Emner: 50 Svar: 509
http://www.apriliaforum.com/forums/showthread.php?223261-Starting-Problems-Trouble-Shooting
Og til sprag clutch her...
http://www.apriliaforum.com/forums/showthread.php?155882-How-to-replace-your-sprag-clutch
med godt info til erstatningsdele.
Har du også udlukket starter solonoid som ofte spring efter start problemmer og er ret billig i forhold to sprag clutch?
feb 2017
sep 2014
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 5 Svar: 145
aug 2012
Følger: 17 Følgere: 2 MC-er: 3 Emner: 24 Svar: 192
Rsv Mille vil ikke starte efter den har været druknet