Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Fejlfinding og reparation af kabel 1.000 kr.
  • Bundventil skiftes i vask 400 kr.
  • Sæt vaskemaskine til (el) 500 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • elektriker 600 kr.
  • Mounting of TV on wall 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gs 500
  • #1   8. mar 2017 Skiftede komplet udst. Uden at det krævede noget videre.

  • #2   8. mar 2017 Det er de færreste der gør det men man burde ??

  • #3   8. mar 2017 du mener nok omdysning...så længe at du ikke ændrer på indsugningen så behøver du ikke gøre noget

  • #4   8. mar 2017 #3 hvad??

  • #5   8. mar 2017 ej hold nu op... Koncentrer jer lige lidt når i skriver... !

    Det hedder en omdysning og ja det skal du da helst med mindre du har det godt med en motorcykel der står stille med stemplerne faststøbt i cylinderen.

    Når det så er sagt, kunne det være rart at vide hvilken årgang det er. det motoren slet ikke er den samme i år 95 som den var i 78?
    smiley


  • #6   8. mar 2017 jeg har nu aldrig foretaget en omdysning så længe at der ikke blev pillet ved indsugningen, da der ikke kommer mere luft igennem og det ikke påvirker blandingen.. dog vil jeg være enig at man sikkert taber en smule hk pga. det lavere modtryk.. men ikke noget der er skadeligt

  • #7   8. mar 2017 Jeg har selv sat en motor til pga. det samme.. Så det sker ikke igen.. Hvis i har is i maven til at satse.. så gør det endelig for min skyld.. Men jeg vil også have håneretten når jeres næste indlæg omkring smadret motor kommer her ind... smiley

  • #8   8. mar 2017 #7: Man kan holde øje med sine tændrør, da det kan give en indikation af, om motoren går for magert.
    I øvrigt blev GS500 ikke lavet i 1978, og teknisk er de ens i alle årgangene.


  • #9   8. mar 2017 teknisk set er ligesom Teoretisk set.. Utilregneligt og usandt..

    Selvfølgelig skal du have kigget på din dysning når du ændre i udstødningsmodstand samt indsugning. Det giver sig selv.

    Du skal ihvertfald ikke ud og køre flere kilometer uden at tjekke tændrør når du skifter udstødning. smiley




  • #10   8. mar 2017 og jo de blevet lavet i 1978... Det var der det hele startede..

  • #11   8. mar 2017 #9

    Selvfølgelig skal han ikke det!
    Udskiftning af bagpotten ændre ingenting(minimalt) for motorens forbrænding.

    Det vælter også ind på værkstederne med brian-biler, som har brændt stemplerne, fordi de har skiftet bagpotte til en fra thansen?

    Udskiftning af forrør er dog en anden sag..


  • #12   8. mar 2017 jeg vil også lige sige at både min gs650 og min gs400 har begge kørt over 80k uden omdysning og helt åbne potter .. uden problemer.. de er blever synchroniseret som er en del af service hver år og jeg har kigget på tænrørene og de har været fine altid...
    gs motorerne er rimelige skudsikre det der oftest dræber dem er for lav oliestand hvis man ikke holder øje med dem da de sagtens kan drikke en liter olie på et par tusinde km..
    Så længe at du holder øje med standen og overholder services så sker der intet med en lidt mere åben potte..


  • #13   8. mar 2017 Ultralydsmanden: Ingen taler om "teknisk set". Jeg skriver at alle GS500 twin motorer er teknisk ens uanset årgang. Der er lidt forskel på indsugningen og dyserne. Men motorerne er teknisk ens.
    Og nej, der var ingen GS500 i 1978, andet end som prototype. Den første GS500 blev lanceret i 1979. En lidt mindre version af GS550 til enkelte markeder. Europa fik ikke GS500F modellen fra dengang. VI havde 550'eren.
    GS500 blev først introduceret i 1989 i Europa, med den 2 cylindret motor.


  • #14   8. mar 2017 Og når fremtidige gs500 ejere søger info om samme emne, så er endnu en tråd total ubrugelig pga tåbelig hysteri.....
    Der er INGEN motor der går i stykker fordi potten udskiftes. At påstå andet er useriøs vejledning!!
    Det er SÅ marginalt hvad det ændre på blandingen. Det er langt vigtigere på carburator cykler at blive dyset om hver 20000km pga slid i carburatoren....
    Eller få justeret sin spritnye std cykel. da de ofte står for magert (miljø.miljø.miljø)


  • #15   8. mar 2017 https://www.youtube.com/watch?v=VwWeHy37Kpo

    Gs 500 blev lanceret i 1978.
    Så kan det godt været det var i slutningen af 78, men det var i 78.

    Der er ingen der har snakket om twin motor før du nævnte det nu...

    Billedet er efter et omskift af bagpotte... og kun bagpotte... Jeg ved godt det kun er en 1 cylinder, men det læner sig også bare endnu mere op af den twin du snakker om nu...


    profilbillede
  • #16   8. mar 2017 Det var en 1979 model
    http://www.suzukicycles.org/All-Suzuki/all_suzuki_models.html


  • #17   8. mar 2017 Billede 2 skyldes ikke kun en udstødning mr ultralyd. Og det ved du også godt....

  • #18   8. mar 2017 Hvis man bestiller et jet kit på eBay med oplysning om at man har skiftet udstødning til "åben model", men bevarer std. Luftfilter får man som regel større hoveddyser og tomgangsdyser.. Samt skiver til at løfte nålen med.. Og jeg har haft held med det flere gange.

  • #19   8. mar 2017 Ja det giver jo mening at du ved det bedre end mig..? Nåhh nej.. det gør det ikke.. Det eneste der var skiftet før uheldet var bagpotten.. så kom igen.. smiley

  • #20   8. mar 2017 700kr.. Så er du på den sikre side http://m.ebay.co.uk/itm/89-00-Suzuki-GS500-E-Carburetor-Jet-Kit-Stage-1-3-Dynojet-3128-/401272311973?nav=SEARCH

  • #21   8. mar 2017 Okay ja stadig delte meninger hehe. Men må montere den og så holde øje med tændrør og self. Olie . Så kan det nok ikke gå helt galt. Og den er fra 1999 og har kørt 45000km.

  • #22   9. mar 2017 Ja ultra. Det giver go mening.her tæller 20 ekstra år i mc verdenen temmelig meget.
    Du har INGEN reel idé om hvad det nedbrud faktisk skyldes.
    Og heller ikke den store baggrundsviden omkring forbrænding... Og det er synd når du kloger dig til total uvidende mcister...... smiley


  • #23   10. mar 2017 Min gs 500 opdlætning:

    Standard: 115 dyse og 40 tomgangsdysse og standard nålehøjde. Standard er blandingsskrufn vidst 2 omgang

    Med vance and hines komplet sydtem og k&n filter i normal kasse og iridium tændrør: 125 dyser og 40 tomgangsdyse og et halvt hak på nålen (skive). Blandingsskruen 2 1/4-2 1/2 omgang. Det gav en fin blanding som blev målt på felt smiley

    41-42 hk på hjulet er den blevet målt til smiley

    Den er ikk så slem og skidte dyser på smiley bare igang smiley


Kommentér på:
Gs 500

Annonce