1.549 visninger
|
Oprettet:
Gs 500 {{forumTopicSubject}}
Ved det måske har været oppe nogle gange . Syntes bare ikke jeg kunne bruge noget af det.
Har en Suzuki gs 500 hvor at det kommer en slip on potte på. Er det nødvendigt med en omsætning det?
maj 2015
Følger: 6 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 4 Svar: 59
nov 2008
Følger: 11 Følgere: 16 MC-er: 4 Emner: 39 Svar: 3.234
jan 2008
Følger: 11 Følgere: 17 MC-er: 4 Svar: 355
nov 2008
Følger: 11 Følgere: 16 MC-er: 4 Emner: 39 Svar: 3.234
maj 2013
Følger: 1 Følgere: 39 Emner: 2 Svar: 715
Det hedder en omdysning og ja det skal du da helst med mindre du har det godt med en motorcykel der står stille med stemplerne faststøbt i cylinderen.
Når det så er sagt, kunne det være rart at vide hvilken årgang det er. det motoren slet ikke er den samme i år 95 som den var i 78?
jan 2008
Følger: 11 Følgere: 17 MC-er: 4 Svar: 355
maj 2013
Følger: 1 Følgere: 39 Emner: 2 Svar: 715
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.506
I øvrigt blev GS500 ikke lavet i 1978, og teknisk er de ens i alle årgangene.
maj 2013
Følger: 1 Følgere: 39 Emner: 2 Svar: 715
Selvfølgelig skal du have kigget på din dysning når du ændre i udstødningsmodstand samt indsugning. Det giver sig selv.
Du skal ihvertfald ikke ud og køre flere kilometer uden at tjekke tændrør når du skifter udstødning.
maj 2013
Følger: 1 Følgere: 39 Emner: 2 Svar: 715
aug 2006
Følger: 51 Følgere: 48 MC-er: 4 Emner: 22 Svar: 1.306
Selvfølgelig skal han ikke det!
Udskiftning af bagpotten ændre ingenting(minimalt) for motorens forbrænding.
Det vælter også ind på værkstederne med brian-biler, som har brændt stemplerne, fordi de har skiftet bagpotte til en fra thansen?
Udskiftning af forrør er dog en anden sag..
jan 2008
Følger: 11 Følgere: 17 MC-er: 4 Svar: 355
gs motorerne er rimelige skudsikre det der oftest dræber dem er for lav oliestand hvis man ikke holder øje med dem da de sagtens kan drikke en liter olie på et par tusinde km..
Så længe at du holder øje med standen og overholder services så sker der intet med en lidt mere åben potte..
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.506
Og nej, der var ingen GS500 i 1978, andet end som prototype. Den første GS500 blev lanceret i 1979. En lidt mindre version af GS550 til enkelte markeder. Europa fik ikke GS500F modellen fra dengang. VI havde 550'eren.
GS500 blev først introduceret i 1989 i Europa, med den 2 cylindret motor.
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 39 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.027
Der er INGEN motor der går i stykker fordi potten udskiftes. At påstå andet er useriøs vejledning!!
Det er SÅ marginalt hvad det ændre på blandingen. Det er langt vigtigere på carburator cykler at blive dyset om hver 20000km pga slid i carburatoren....
Eller få justeret sin spritnye std cykel. da de ofte står for magert (miljø.miljø.miljø)
maj 2013
Følger: 1 Følgere: 39 Emner: 2 Svar: 715
Gs 500 blev lanceret i 1978.
Så kan det godt været det var i slutningen af 78, men det var i 78.
Der er ingen der har snakket om twin motor før du nævnte det nu...
Billedet er efter et omskift af bagpotte... og kun bagpotte... Jeg ved godt det kun er en 1 cylinder, men det læner sig også bare endnu mere op af den twin du snakker om nu...
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.506
http://www.suzukicycles.org/All-Suzuki/all_suzuki_models.html
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 39 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.027
mar 2006
Følger: 11 Følgere: 9 MC-er: 6 Emner: 54 Svar: 542
maj 2013
Følger: 1 Følgere: 39 Emner: 2 Svar: 715
mar 2006
Følger: 11 Følgere: 9 MC-er: 6 Emner: 54 Svar: 542
jul 2005
Følger: 9 Følgere: 21 Emner: 118 Svar: 173
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 39 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.027
Du har INGEN reel idé om hvad det nedbrud faktisk skyldes.
Og heller ikke den store baggrundsviden omkring forbrænding... Og det er synd når du kloger dig til total uvidende mcister......
nov 2012
Følger: 13 Følgere: 19 MC-er: 2 Emner: 65 Svar: 813
Standard: 115 dyse og 40 tomgangsdysse og standard nålehøjde. Standard er blandingsskrufn vidst 2 omgang
Med vance and hines komplet sydtem og k&n filter i normal kasse og iridium tændrør: 125 dyser og 40 tomgangsdyse og et halvt hak på nålen (skive). Blandingsskruen 2 1/4-2 1/2 omgang. Det gav en fin blanding som blev målt på felt
41-42 hk på hjulet er den blevet målt til
Den er ikk så slem og skidte dyser på bare igang
Gs 500