Justere TDR125 Belgarda 34hk med Dellorto 28mm Justere TDR125 Belgarda 34hk med Dellorto 28mm
Hej.
Nu efter det er blevet koldt og vådt, så vil min gamle knoldhopper simpelthen ikke starte på almindelig vis. Jeg kan godt få den i gang med tålmodighed og startspray og ekstra 12V. Og når den er varm kører den fantastisk.
Jeg havde egentlig bestemt mig for at sætte den ved Bille MC i Skanderborg, så jeg var lige inde og kigge åbningstider, og ser så at han lige holder lukket de næste 3 uger.
Jeg havde anskaffet den maskine for at kunne køre på den om vinteren, så jeg vil høre om der er nogen herinde der ved hvem der kan hitte ud af det, og ikke mindst have nogle forskellige dyser, pakninger mv. på lager.
ting jeg selv har gjort, renset karburator, renset membraner (der var smuds så de ikke var helt tætte) prøvet nyt tændrør. Justeret YPVS efter manualen. Jeg er bange for at jeg selv kan bruge måneder og mange penge på at forsøge mig frem. Jeg vil hellere kunsultere en "nørd"
jan 2008
Følger: 3 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 19 Svar: 778
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.520
dec 2007
Følger: 4 Følgere: 10 MC-er: 4 Emner: 25 Svar: 768
#2 utæt pakdåse, vil den så ikke køre dårligt? Ved du om den er nem at komme til? går ud fra at det er den i venste side
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.520
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.138
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.138
til forår, når det bliver lunere igen, gå da tilbage til den oprindelige dysning igen
dec 2007
Følger: 4 Følgere: 10 MC-er: 4 Emner: 25 Svar: 768
jul 2006
Følger: 10 Følgere: 26 MC-er: 3 Emner: 56 Svar: 1.397
Personligt har jeg aldrig dyset mine 2 taktere om, DT 125, DT 175 og andre, selvom det var vinter og det har aldrig været et problem.
dec 2007
Følger: 4 Følgere: 10 MC-er: 4 Emner: 25 Svar: 768
Den KAN jo starte, men der skal lokkes meget, og når den er varm springer den i gang når jeg kigger på start-knappen.
Jeg kan ikke finde nogle specs på dyser m.v.
Haynes har lavet en rep manual til dt125r og tzr125. De kører med samme motor, men der findes 3 forskellige karburatorere til dem og det er alle 26mm Mikuni.
Jeg har ladet mig fortælle mig at min er en Belgarda, som vist betyder at den er lavet i Italien med 34hk. Umiddelbart ser det ud til at forskellen er den Dellorto 28mm. En TZR125 er opgivet til 26hk, der hvor jeg har kigget.
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.138
dec 2007
Følger: 4 Følgere: 10 MC-er: 4 Emner: 25 Svar: 768
Iøvrigt så blev cylinderen boret 0,5mm op lige inden jeg købte den. Ved ikke om der er pillet ved karburatoren siden. så har den hele revulutionernede 127,1cc kontra 124,9cc
Ved søgning fandt jeg en TZR125 Belgarda med 30hk, men stadig Mikuni 26mm karburator.
Jeg kan
dec 2007
Følger: 4 Følgere: 10 MC-er: 4 Emner: 25 Svar: 768
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.520
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.138
Når den er startet, så se om du kan finde utætheder med bremserens.
dec 2007
Følger: 4 Følgere: 10 MC-er: 4 Emner: 25 Svar: 768
dec 2007
Følger: 4 Følgere: 10 MC-er: 4 Emner: 25 Svar: 768
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.138
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.520
Justere TDR125 Belgarda 34hk med Dellorto 28mm