{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
713 visninger | Oprettet:

Ventilejustering - ny shim? {{forumTopicSubject}}

Dawser!

Nu har jeg kontrolleret alle mine ventilspillerum, og alle er perfekte, pånær ét. Det er en udstødningsventil på cyl. 2, som er liiiidt for "løs". Spillerumet skal være mellem 0.20 og 0.30mm. På alle andre udstødningsventiler jeg kan ikke få 0.30 søgebladet ind, men her kan jeg altså lige akkurat klemme det ind. Et 0.35 søgeblad kan ikke kigge ind. Jeg vil skyde på at det pågældende spillerum ligger på akkurat 0.30 eller 0.31mm. Er det kritisk? Mine søgeblade spriger desværre 0.05mm, så jeg kan ikke kontrollere nærmere.

Humlen er at jeg skal have knastakslen afmonteret for at skifte den pågældende shim, hvilket mildt sagt er bøvlet. Kan jeg risikere at køre med det en sæson mere ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ventilejustering - ny shim?
  • #1   17. feb 2007 Hvis du kun lige kan klemme søgebladet ind, så er det godt nok! Men hvis du nu er mega perfektionistisk så tag og skift den smiley Men det kan sagtens køre en sæson!

  • #2   17. feb 2007 Nu kender jeg ikke lige dit topstykke indendi! smiley

    Men er du sikker på, at det kræver afmontering af knastakslen??
    Ligger shim'en ikke ovenpå løfteren??
    På en Honda drejer man motoren så den pågældende knast er drejet " helt" væk fra løfteren og så kan man presse løfteren ned og pille shim'en ud.



  • #3   17. feb 2007 Hej Niels

    Hvis ikke du kan få et 0.35 der ind, ville jeg lade det være!

    Hvis den er en stram 0.30 er det helt fint, no problem!
    At de andre så står en smule strammere, betyder ikke noget. smiley



  • #4   17. feb 2007 Anders P:

    Det er "shim under bucket" typen. Dvs. at shim'en ligger under knastfølgeren, hvilket kræver en afmontering af knastakslen, da knastfølgeren jo skal løftes ud, for at komme til shim'en indenunder.


  • #5   17. feb 2007 Hvis man kører med for løse ventiler kan man risikere at.
    Evt. belægning på knasten bliver slået i stykker.
    Evt. Rulle hjul på ventil løfte med nålelejer kan få smadret nålelejerne.

    Bare for at spare jer for de grimme udgifter det kan give.
    At pille en knast af er vel ikke så slemt når du nu alligevel er "derinde"


  • #6   17. feb 2007 Man kan også blive bortført af en UFO....

    .... Der er nogenlunde samme sandsynlighed smiley

    Ej, spøg til side, men med mindre man har omkring "2 cm slip", så sker det der altså ikke... Jeg har i hvertfald aldrig set det, og jeg har da ellers rodet en del med den slags... Men jeg kan da ha været heldig smiley


  • #7   21. feb 2007 ville også justere den når man nu er ved det afligevel, men det er ikke den vildeste spillerum der er på tale smiley ...hvis du nu trimmer den ved du jo at det bare spiller, det er lidt sjovere end at vide det ikke er helt ok smiley

Kommentér på:
Ventilejustering - ny shim?

Annonce