716 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

lak af motor og rustfri på udst? lak af motor og rustfri på udst?

OK måske en underlig overskrift...

Men det drejer sig egentlig om to ting. Jeg skal have malet min motor,som jeg lige har glasblæst. Hvad lak skal der bruges og ikke spraydåse, da jeg ikke har stor tillid til holdbarheden og slidstyrken. Den skal være sort..

Det andet drejer om jeg kan udskifte mine udstødningskapper, som pt. er forkromet stålrør. Kan man med held skære det af også montere et rustfrit rør udover( har fundet et rør der har samme dimensioner som det orig.) Men har nogen erfaring hører jeg gerne fra jer:-)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opgravning af rødder 6.000 kr.
  • Vægbeslag TV 500 kr.
  • Bore huller i beton væg til billeder 400 kr.
  • ømreropgave: Lægge én gulvbrædde, skære bjælke jævn m. væg, fjerne gips/stål fra loft + lukke hul, montere 60 cm opkant 3.200 kr.
  • Fix mit komfur/kogeplader 1.100 kr.
  • El tavle 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  lak af motor og rustfri på udst?
  • #1   6. mar 2005 Hej Lars
    Hvis motoren skal have en rigtigt flot blank sort, så skal du bruge noget det heder Motip Engin Paint (der er et billede af en bilmotor på dåsen). Det er godt nok spray, men det skal du ikke være bange for (med mindre du selv kender et bedre alternativ, der garanteret så også koster mesterslanten). Motip kan købes hos T. Hansen, og der har jeg selv lige købt igen til at male en motor jeg er ved at tune, så den bliver lige så fin som den der sider i nu... se evt. billeder på min side...
    Håber du vil få et tilfredsstillende ressultat, og det gør du med garanti hvis du bruger den beskrevende Motip.

Mvh
    Jens

• #2   6. mar 2005 Kan det også bruges til forrør, eller er der nogen der kender noget andet der virker på dem?

VH Poul

• #3   7. mar 2005 Forrør?.... Det ved jeg faktisk ikke rigtigt hvor godt det er til.... Kunne måske godt forestille mig at der er noget om det hjalte P skriver, at den motor "emalje" jeg snakker om måske vil skalle af... og det er jo ikke meningen. Men på motoren, og heller ikke på cylindren og/eller omkring udstødnings hullerne, er der noget problem. Det virker bare!

• #4   7. mar 2005 Poul H forresten. Jeg vil da gerne vide om det virker, bare for at vide det, hvis du prøver. Det er ikke så dyrt for sådan en dåse, og der er rigeligt i en til forrør.

• #5   13. mar 2005 har fået at vide alm lak kan holde til ca 200 grader, så det burde gøre det på en vandkølet som min....man skal jo prøve noget, nu hvor ingen rigtigt ved noget helt sikkert smiley

Kommentér på:
lak af motor og rustfri på udst?

Annonce