{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.057 visninger | Oprettet:

Sæde; hjælp til byg {{forumTopicSubject}}

Hej alle !

Jeg er igang med at bygge min R80'er om, og skal derfor i gang med et nyt sæde..
Jeg har været lidt på rov de forskellige steder, samt søgt information online - stadig uden det store held.

Jeg ville derfor høre om der var nogle med praktisk erfaring?

Hvilket skum skal man bruge (så det ikke bliver for hårdt eller blødt)? Og hvor tykt skal man satse på?

Planen er ikke at jeg skal køre til Italien eller Norge, men maks fra København til Jylland, uden at have ondt i røven ..

God aften !


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sæde; hjælp til byg
  • Tobias J
    Tobias J Tilmeldt:
    jun 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #2   30. okt 2016 Er det ikke ulovligt, den måde du har skåret bagenden i stellet (som vist på billedet)? smiley

  • #3   30. okt 2016 Både ja og nej.
    Jo, det er en konstruktiv ændring som er ulovlig og kan resultere i en tur til synsmanden plus en bøde.
    Nej, ikke hvis den bliver godkendt med denne bagende (SKAT skal underrettes mener jeg - ny afgift(?) har jeg hørt).

    Det her er en reserve-bagende der kun kræver 4 bolte at skifte, så kan skifte til godkendt, original bagende uden problemer (inden syn).


  • #4   30. okt 2016 Lav bunden af sandwichplade. Det er let at arbejde med.
    Du kan finde sædeskum på eBay. Der købte jeg til min gamle Honda. Så fik jeg Helle Bang til at betrække det. Det blev skide godt!


  • #6   31. okt 2016 Smut forbi Johnny Saddelmager. Han kan sælge dig lige præcis det skum du skal bruge... Hvis ikke du fristes af, at få ham til at lave et sæde til dig i stedet.

    Det er toppen af håndværk, det han langer over disken.


  • #7   1. nov 2016 haddock , hvad er sandwich plade ?

  • #8   2. nov 2016 Mange tak for de mange svar.
    Jeg har luret lidt omkring, og skal i gang inden så længe..
    Mit princip har hele tiden været at "jeg selv vil" - så det bliver desværre uden hjælp fra sadelmager smiley


  • #9   2. nov 2016 Sådan skal det lyde. Man kan købe sig til meget og det er måske også bedre. Men bare førelsen af at man selv har lavet det er langt bedre smiley

Kommentér på:
Sæde; hjælp til byg

Annonce