1.201 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 23 Svar

Suzuki gsxf 600, olie ud af toppen Suzuki gsxf 600, olie ud af toppen

Jeg har lige fået et lille problem jeg ikke kan finde ud af.

min suzuki smed lige olie ud af en slange, den der går fra toppen af motor og over til luftfilter.

der kom ca 1/2 L ud før jeg slukkede for motoren . er der nogen der har et bud på hvad det er som er røget der ?

Jeg har lige lånt billedet her på siden, men det er den tykke slange det drejer sig om.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reparation af vaskemaskine 1.200 kr.
  • Blikkenslager 2.200 kr.
  • Montering af opvaskemaskine 960 kr.
  • Udskift vandhane 700 kr.
  • lave gyngestativ 700 kr.
  • Opsætning af spejl,vægreol og knagerække 1.096 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Suzuki gsxf 600, olie ud af toppen
  • Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.408
    #1   16. okt 2016 Det er ånde røret, det skal kun dampe lidt ud af det, så måske du har alt for meget olie på, retur løbet fra topstykket er blokeret, eller også er motoren slidt.

• #2   16. okt 2016 der er 4 liter på, det var den mængde jeg tappede af da jeg skiftede olie. Det var også min første tanke at der var for meget på, men det er der ikke.''

Motor lyder helt sund når den er startet ingen mislyde, hvor sidder retur stykket ?

• #3   16. okt 2016 Der er sikkert løbet benzin ned i oliesumpen, så der er alt for meget.
    Kik i dit skueglas, lugt til oliepåfyldningen , den lugter sikkert af denzin. smiley

• Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

#4   16. okt 2016 Korrekt, de gamle suzukier er slemme til at løbe over i karburatoerne, tjek at du kan se luft i skueglasset.

• #5   17. okt 2016 ok, ja karburatorene har været løbet over, der kom nyt indmad i dem i sidste uge, Jeg skal have den synkroniseret da den ikke står rigtig i blanding .

• #6   17. okt 2016 Så skal du have skiftet din olie, da den er fuld af benzin, og derfor ikke smører ordentligt.

• #7   17. okt 2016 Øv, det er kun 1 uge fammelt

• #8   17. okt 2016 Ja, desværre..

• Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

#9   17. okt 2016 At synkronisere har ikke noget med blandingen at gøre, men hvis karburatorerne løber over, har du for høj svømmerstand, som gør at den får for meget benzin, så det skal du have styr på først.

• #10   17. okt 2016 jeg fik svømmer nålene skiftet sidste uge da den blev ved med at rende over.

Olien stinker af benzin og jeg vil tro der er en del benzin i olien da hele glasset er fyldt, cyklen har stået stille i ca 1 år .

Jeg har ikke noget at synkronisere med så det må der en fagmand til at justere, men justeres skal den, jeg tror den får for lidt luft, lige så snart jeg sætter luftfilter på kan den ikke starte, det er ikke filter der er galt med, det er nyt. og så går den meget ujævn op og ned i omdrejninger .

Karburatoren blev grundindstillet af mekaniker da nålene blev skiftet.

Skal der så også et nyt oliefilter til når jeg skifter olien, eller kan jeg bare gøre det rent ?

• Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

#11   17. okt 2016 Der skal nyt olie filter på også, og inden da skal du have styr på de karburatorer, så de ikke løber over igen, skift o ringene i nåleventil holderen, der siver benzinen udenom, så hjælper det ikke at skifte nåleventilen.
    og når du så har karburatorerne i hånden, tjekker og justerer du gasspjældene så de står ens, stil den først hvor kablet trækker i, så du lige kan se et halvt hul, og juster så de andre 3 efter den, så er du langt hen af vejen.

• #12   18. okt 2016 Karburator er blevet renoveret efter den oversvømmede hele tiden, så benzinen i olien er fra før jeg fik det lavet, så det er ok, men kan godt se på gasspjældet at de ikke står lige og luftskruen er 1 1/4 omgang ude, det er vel for lidt, syntes jeg har læst et sted 1 1/2 til 2 omgange ud

• #13   18. okt 2016 hvor stor er tændrørs nøglen, dem jeg har kan jeg ikke få ned over

• Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

#14   18. okt 2016 Blandings skruerne skal omkring 2-2,5 omg ud, afhængig af karburatorens opsætning, svømmerstand-nålehøjde, tændrørs nøglen er en 16mm.
    gasspjældene stiller du bare ens, så du lige kan se et halvt hul, så justerer du bare tomgangen når den er kørende igen

• Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

#15   18. okt 2016 Husk at tændrørs nøglen skal være en ganske tynd rørnøgle.

• #16   18. okt 2016 Fanta H
    Hold d for h...... op med dine amatør justeringer af karburatorer.
    Olien skifter, karburatorer tætte. START og juster ordentlig efter. smiley

• #17   18. okt 2016 Karsten , det er mig der har spurgt om hjælp da jeg er gået død i det, har ikke haft sådan en før der har været stjålet og jeg ikke aner hvad de har lavet.

Jeg er kun glad for de tips jeg får af Fanta H, det giver mig da i det mindste en ide om hvad der er galt.

Og bare rolig, det er ikke mig der skal justere den, det skal en suzuki mekaniker der er på ferie i denne uge, men ville godt kunne starte den selv.

Og så lærer man jo så længe man lever.

• #18   18. okt 2016 nålehøjden er den 3 rille , ved godt den ikke e samlet rigtig her, men det var bare for at den ikke forsvandt den runde der skal være øverst

profilbillede
  • #19   18. okt 2016 så er det hele skiftet og der kom ca 5 1/2 l blandet olie og benzin af så alt i alt omkring 6 L.
    Karburator er indstillet igen, luftskrue 2 1/2 omdrejninger ud, så vil jeg lige have tændrør ud, men der mangler jeg så bare en nøgle til

profilbillede
  • Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

#20   18. okt 2016 Karsten : nu har hun jo før klaget over at den svingede i omdrejninger, og når så karburatorerne alligevel er afmonterede kan man sgu da ligeså godt tjekke om spjældene står nogenlunde ens ikke !
    Hvis nu den var blevet synkroniseret, og spjældene stod helt skæve, så var der jo noget galt, feks. utæt ind manifold eller stoppet tomgangs system !

• Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

#21   18. okt 2016 3. hak er ok, men de ser meget slidte ud, det er der hvor de rører vacumspjældet, så det ændrer ikke på blandingen, men pas på at de andre ikke er mere slidte end den der, de kan nemlig knække og blive suget ind i motoren.

• #22   18. okt 2016 Ham mekanikeren har set på det hele og sagde de holte målene, men han får den i næste uge og så skal den bare køre . men kan jo godt gøre det hele klar så han bare skal indstille den, det bliver jo også billigere.

• #23   18. okt 2016 Jytte, der kan købes bla i Biltema, en lidt lang 16 mm top til tændrørene til alm topnøglesæt, så også kardanled fra sættes kan bruges og for guds skyld ikke "knokkel" spænd tændrørne ved genmontering , tror det er omkring 11 nm de skal spændes med.

Kommentér på:
Suzuki gsxf 600, olie ud af toppen

Annonce