{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.563 visninger | Oprettet:

Kobling helt løs efter køretur {{forumTopicSubject}}

Hej MCG.

Jeg har i dag været ude at køre 2 gange 100 km. på motorvej. De første 100 km gik godt, og det gjorde de fleste km på tur nummer to også. ..men da jeg rammer min hjemby, kan jeg ligepludselig ikke skifte gear og koblingen er helt løs. fik dog gearet op og ned ved at bruge lidt kræfter. Koblingen virkede når jeg trykkede det så hårdt jeg kunne, ind mod håndtaget.

Er det koblingskablet den er gal med? ..og kan det justeres uden det kræver den store operation?

Det drejer sig om en suzuki sv 650 2004 (ny model) og der er ingen kåbe ivejen for motoren og lign.

På forhånd tak.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kobling helt løs efter køretur
  • #1   5. okt 2016 Først må du finde ud af om den er med kabel eller hydraulisk?

• #3   5. okt 2016 Og det er vel ikke bare fordi du har justerbare koblings-/bremsegreb på, og man på en eller anden måde har fået rykket lidt på justeringen?
    Skete for mig af en eller anden underlig grund uden jeg tænkte over det. Med mindre koblingen står i yderste position på min kobler den ikke nok ud.

• #4   5. okt 2016 Lyder som om at trådene er ved at springe i kablet, altså nogle af dem er sprunget og så bliver inderkablet længere.

• #5   5. okt 2016 Hvis den er med kabel? ville jeg prøve med et nyt. Det er mest sandsynligt, for mig.

• #6   6. okt 2016 Nu har jeg taget dæksel af nede hvor kablet sidder påmonteret den der stang til gear osv. der er ingen steder det er knækket i nogen af enderne, det ville forekomme mig lidt underligt hvis det er knækket midt på et sted, altså indeni yderkablet på vej op til koblingshåndtaget. eller kan det godt ske?

Jeg har justeret lidt på skruen oppe ved håndtaget, og nu tager den fat igen. Måske ikke det rigtige sted at justere, men det virker til den fungerer igen. der er dog 1-2mm hvor grebet ikke kører helt ud.

• #7   6. okt 2016 Ja men der skal netop være lidt frigang ved håndtag. Sørg for at møtrikkerne/rolleret omløber er spændt ordentligt kontra. Måske er det bare her det er gået galt. Pas på når du har dækslet af nede ved fortandhjul der er en lille kugle i koblings sneglen der kan trille ud. Kør videre og se om det ikke bare var det.

• #8   6. okt 2016 Har du undersøgt om kablet får koblingsarmen til at bevæge sig, magen til dit koblingsgreb? Kabler kan blive slidte indeni - har set det flere gange. De fleste smører aldrig deres kabler, hvilket slider dem op hurtigere.

Så tjek om koblingsarmen bevæger sig i takt med din grebklinge

• #9   6. okt 2016 Koblingen spiller maks nu. Jeg har justeret den osv. ..jeg tror måske det har været en kombination af den manglede lidt justering, og så måske at det var meget meget koldt på det tidspunkt jeg kørte. ...ellers har det bare været et spørgsmål om justering.

• #10   7. okt 2016 Godt det gik væk - kulden bør ikke have den store effekt. Kabler kryber lidt i kulden, men det kan ikke mærkes IRL. Teori kan altid overdrive virkeligheden.

Smør kablet med noget motor olie, det bare et god tips. Så holder det evigt (nærmest)

Kommentér på:
Kobling helt løs efter køretur

Annonce