Tomgangsproblem med VFR 750. Tomgangsproblem med VFR 750.
Pæn goddag alle.
jeg har et problem med min Honda VFR 750 fra 88.
Når den er kold er der ingen problemer den starter fint op ved brug af choker. Den holder fin tomgang på omkring de 1500 rpm
Efter en tur på 15 km (+-) begynder den at blive drift varm. Det er så nu at mit problem kommer; Den dør simpelhen. Den holder tomgangen i 5 -10 sekunder, derefter dør den. Efter den er gået ud er den svær at starte og holde i live. Dog er der ingen problemer hvis jeg holder den kørende med lav hastighed.
Nogen gange efter den er blevet startet op,(efter den er gået ud) hakker den i mellem gas området indtil den er blevet kørt ud i gearene.
Jeg har målt batteriet til 12,7 V og ved ladning 13,6V. Derved kan jeg udelukke den del.
Mit spørgsmål er så, hvor skal jeg så starte vedr. fejlfindning ?
Tak for hjælpen på forhånd.
nov 2005
Følger: 7 Følgere: 5 Emner: 46 Svar: 501
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.520
kan konstateres på ca.2 min. ... pil begge midterste kåbesider af og kig ind tanken og kaburatorer
mar 2016
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4
Jeg takker for de gode råd. Jeg vil kigge på det imorgen og komme med en tilbagemelding.
Klaus P
Også selvom der er ingen problemer når den er kold ?
nov 2005
Følger: 7 Følgere: 5 Emner: 46 Svar: 501
mar 2006
Følger: 6 Følgere: 7 Emner: 10 Svar: 217
mar 2016
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4
mar 2013
Følger: 25 Følgere: 18 MC-er: 3 Emner: 23 Svar: 1.332
mar 2016
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4
Men den svinger stadigt i mellem tomgang og ved at gå ud, så nu er mistanken på slidte tændrør.
mar 2013
Følger: 25 Følgere: 18 MC-er: 3 Emner: 23 Svar: 1.332
skriv endelig løsning her, når det er rettet,, følger med
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.520
nov 2014
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 4 Emner: 13 Svar: 84
Kold i tomgang med choker skal den gerne gå 2000-2500 indtil den har stået et par minutter hvorefter den gerne skulle gå op til 3000-3500.
Når den er varm skal tomgangen være 1000+-100 uden choker. Altså mellem 900 og 1100.
Jeg kunne godt få min til at gå ca 1100, men den var ujævn og nogle gange gik den ned på ca 800. Det ændrede intet at skifte tændrør på min, men det er en god idé at gøre så man er sikker på det er de rigtige der er i og at de er velfungerende.
Jeg betalte lydmuren-MC i stenløse for en synkronisering, co2 check og justering (i alt 875,-) og det er som at have fået en helt ny maskine!
Den starter meget nemmere, har total jævn motorgang, tager gassen helt anderledes jævnt og har minimalt vibrationer sammenlignet med før (også ved høje omdrejninger). Den står knivskarpt på 1000 omdrejninger efter den har fået lidt varme i motoren.
Min pointe er at det godt kan betale sig at smide lidt penge på et værksted der ved hvad de laver
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.520
Tomgangsproblem med VFR 750.