2.017 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Alex-Sander C
Alex-Sander C
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4

Tomgangsproblem med VFR 750. Tomgangsproblem med VFR 750.

Pæn goddag alle.

jeg har et problem med min Honda VFR 750 fra 88.

Når den er kold er der ingen problemer den starter fint op ved brug af choker. Den holder fin tomgang på omkring de 1500 rpm

Efter en tur på 15 km (+-) begynder den at blive drift varm. Det er så nu at mit problem kommer; Den dør simpelhen. Den holder tomgangen i 5 -10 sekunder, derefter dør den. Efter den er gået ud er den svær at starte og holde i live. Dog er der ingen problemer hvis jeg holder den kørende med lav hastighed.

Nogen gange efter den er blevet startet op,(efter den er gået ud) hakker den i mellem gas området indtil den er blevet kørt ud i gearene.

Jeg har målt batteriet til 12,7 V og ved ladning 13,6V. Derved kan jeg udelukke den del.

Mit spørgsmål er så, hvor skal jeg så starte vedr. fejlfindning ?

Tak for hjælpen på forhånd.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne sæbedispenser fra håndvask 350 kr.
  • Sætte seng sammen 600 kr.
  • Løbende Gutavberg wc 1.280 kr.
  • Ophæng af spejlskab 650 kr.
  • Reparation af AEG vaskemaskine 1.000 kr.
  • Rengøring 1,5 time 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tomgangsproblem med VFR 750.
  • #1   30. sep 2016 tomgangsdyser

• #2   30. sep 2016 90% sikkert du mangler én eller flere propper i dine indsugninger der eller bruges til vacuum test , eventuelt en mør/rådden slange til din tankhanes vacuumstuds

kan konstateres på ca.2 min. ... pil begge midterste kåbesider af og kig ind tanken og kaburatorer

• #3   30. sep 2016 urbanviking:

Jeg takker for de gode råd. Jeg vil kigge på det imorgen og komme med en tilbagemelding.

Klaus P

Også selvom der er ingen problemer når den er kold ?

• #4   30. sep 2016 der kører du jo på choker smiley ...det ik sikkert dit problem ligger der.....men tomgangsdyser er vist " aktive" op til 2500omin

• #5   30. sep 2016 Eftersom den kører fint på kold motor kunne fejlen være at den drukner ved drifttemperatur pga. Slidte strålerør ?

• #6   30. sep 2016 I og med jeg selv lukker for chokeren lige efter start, står den udemærket i tomgang. Men jeg vil stadig tjekke det imorgen.

• #7   1. okt 2016 kan den ikke bare stå for lavt i tomgang....?? min (godt nok en fra 93), går højere i tomgang på kold motor med choker( mellem 2500 -4000 rpm, med fuld choker), det er først når motor var varm, at tallet var omkring 1100 rpm. det samme gjorde sig gældende for min gl 86'er

• #8   1. okt 2016 Vi har stillet tomgangen nu til 2200 og nu er problemet næsten forsvundet.

Men den svinger stadigt i mellem tomgang og ved at gå ud, så nu er mistanken på slidte tændrør.

• #9   1. okt 2016 hmm, måske er det også det de andre skriver, måske tændrør, har dog kendskab til en som havde en 87'er, han klippede en 1 cm af tændrørskablerne, i begge ender, og problemet forsvandt.
    skriv endelig løsning her, når det er rettet,, følger med

• #10   1. okt 2016 stil tomgangen til 6000 omdr. så bemærker man intet smiley

• #11   1. okt 2016 Jeg har selv en vfr750 fra 89 (også en rc24 F).
    Kold i tomgang med choker skal den gerne gå 2000-2500 indtil den har stået et par minutter hvorefter den gerne skulle gå op til 3000-3500.
    Når den er varm skal tomgangen være 1000+-100 uden choker. Altså mellem 900 og 1100.

Jeg kunne godt få min til at gå ca 1100, men den var ujævn og nogle gange gik den ned på ca 800. Det ændrede intet at skifte tændrør på min, men det er en god idé at gøre så man er sikker på det er de rigtige der er i og at de er velfungerende.

Jeg betalte lydmuren-MC i stenløse for en synkronisering, co2 check og justering (i alt 875,-) og det er som at have fået en helt ny maskine!

Den starter meget nemmere, har total jævn motorgang, tager gassen helt anderledes jævnt og har minimalt vibrationer sammenlignet med før (også ved høje omdrejninger). Den står knivskarpt på 1000 omdrejninger efter den har fået lidt varme i motoren.

Min pointe er at det godt kan betale sig at smide lidt penge på et værksted der ved hvad de laver smiley

• #12   2. okt 2016 tjek nu de gummihætter og slangen til hanen #den tynde , problemet løses jo ikke ved at skrue på tomgangen

Kommentér på:
Tomgangsproblem med VFR 750.

Annonce