751 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

N.G.
N.G.
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 53

Misfire på fireblade Misfire på fireblade

Hej, har en cbr fireblade 919 fra 1999 der driller lidt. Den er begyndt kun at køre på to cylindre. Nr 1 og 3 køre fint mens 2 og 4 køre på fri hjul.....
Har udelukket tændspoler og signal til disse da den jo køre wasted spark 1 og 4 sammen og 2 og 3 sammen. Så vil jeg gerne høre om der er nogen der ved hvordan pick up signal til CDI boks fungere ? Har den kun to punkter den læser eller flere. Tænker det ene punkt måske har lidt skade, så den kun laver de halve signaler.....
Evt nogen der har prøvet samme problem...

På forhånd tak, mvh

Nicolai..... ny i forummet smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af 2 spejle + en lampe 1.090 kr.
  • Strøm under min vask 750 kr.
  • Opsætning af svævehylder og billeder 500 kr.
  • Mit toilet tager ikke nok vand ind 1.200 kr.
  • Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Handyman to hang up 3 shelves and 2 pictures on concrete walls 989 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Misfire på fireblade
  • N.G.
    N.G. Tilmeldt:
    sep 2016

#1   22. sep 2016 Det er helt sikkert et tændnings problem...

• #3   22. sep 2016 Tændrør kabler? Prøv evt. at bytte tændspolerne. Og se om et ændre noget.

• #4   22. sep 2016 Skrue alle tændrør ud strips dem sammen 1 og 4 . 2 og 3 tørn motor og kikker efter gnist så ser du hurtigt hvor fejlen er hvis det er strøm .
    Det er ikke i ECU fejlen er når du har gnist i 1 og 3
    Selvfølgelig kan det også bare være du har klummert rundt med 3 og 4 men Ahhh det har du vel tjekket

• N.G.
    N.G. Tilmeldt:
    sep 2016

#6   23. sep 2016 Takker for svar indtil videre...

Der er kompression, men skal lige prøve i aften og bytte kabler på 2/3 og 1/4 og så se om problemet flytter med...

Er spoler/kabler et kendt problem på sådan en knallert ???

Mvh nicolai

• #7   23. sep 2016 ja kablerne og hætterne er næsten 20år gamle og sikkert aldrig blevet skiftet , kablerne kan skiftes i spolen ...
    NGK laver lange hætter med lav modstand samt et fornuftigt kabel så er du sikkert kørende igen , få det hele skiiftet når du er igang og hætterne kan ikke genbruges

og ja tjek om du har byttet noget rundt ... mht. pick up , er er kun én og bokse fejler yderst sjjældent

• N.G.
    N.G. Tilmeldt:
    sep 2016

#9   23. sep 2016 Så kom der liv i pisset igen smiley

Det var en tændrørshætte (cyl 2) og et kabel (cyl 4) der havde valgt at gå på pension samtidigt ..... ! ! !

Så gik all in med fire nye rør, kabler og hætter.. Kunne dog ikke få de org hætter eller nogen der ligner, så hvis nogen ved hvor de fåes til rimelig pris, må de gerne sige til. Ellers fortsætter jeg med de lige uden knæk og pakning i toppen..

Helt sjovt og komme tilbage i tiden og skrue på analogt tunet N/A motor, nogle år siden sidst.... selvom man til at starte med savner obd stik og tester smiley

Tak for hjælpen, mvh

• #11   25. sep 2016 du skærer toppen af de gamle hætter og genbruger til at lukke hullerne med , .. lad en rest af den originale nedafgående gummibælg være tilbage og pres de nye hætter indeni .. giv det lidt silikonefedt til slut

de originale hætter koster en arm

• N.G.
    N.G. Tilmeldt:
    sep 2016

#12   26. sep 2016 @ urbanviking

Tak for tip, kører med 4 gummi gennemføringer fra anhængertræk som top tætning nu, og ikke noget i bunden.
    Men vil helst have den lavet om til noget der minder mere om det originale, skriver det her inde hvis der skulle dukke en god ide/ løsning op smiley

• #13   27. sep 2016 der tætnes ikke ikke i bunden af hætterne uanset om du kører med originale hætter ...

har lavet reparationen mange gange og tændkablerne er et meget overset problem på mcer med +20år er det ikke så sært ... biler derrimod får jo nærmest nye kabler årligt

• N.G.
    N.G. Tilmeldt:
    sep 2016

#14   2. okt 2016 Så fik jeg lige lidt tid til at dimse med de gamle hætter....

De kan let renoveres. Når man kigger op i hullet hvor tændrøret sider, er der en kærv. På med en alm skruetrækker og ud med skruen. Sådan man pille modstanden ud og erstatte den med en ny, eller som jeg har gjort, et stykke 5 mm rundjern 20 mm langt. Kablerne kan let skues ud af hætterne og erstattes af nye, der fåes i metermål. NOGET billigere og kønnere end min nuværende løsning

Go weekend

Kommentér på:
Misfire på fireblade

Annonce