{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.291 visninger | Oprettet:

Anders B
Anders B
Tilmeldt:
31. aug 2006
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2

4-cylinder lyden? {{forumTopicSubject}}

Hejsa,

Jer der har forstand på japanske mc'er: Hvordan kan det være at de japanske 4-cyl'er lyder så anderledes sammenlignet med en normal 4 cylindret bil motor, og er det muligt at tune en bil motor så den lydder lige sådan?
Jeg mener, når man hører en typisk tunet corolla komme forbi er det altid med en dyb "kedelig" lyd.. når de nu næsten har den samme littereffekt som en mc motor, hvorfor får de så ikke også den F1 agtige lyd?? Jeg ved godt de ikke går til 18k omdrejninger, men det gør mc'er jo nødvendigvis heller ikke, og de har stadig den psykadelisk fede lyd.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  4-cylinder lyden?
  • #2   31. jan 2007 Jeg tror nu ikke at en corolla lyder kedelig ved 12000 RPM....... Ikke lige i starten i hvert tilfælde.

  • #3   31. jan 2007 Prøv at lytte til en bil med 4 karburatorer, ved ca. 6000 omdr. og kun ind mindre potte i røven af den.... Og så skal det helst være en lille 1.0 motor, da stemplerne ellers er for tunge.... Så lyder den tæt på en halvdød mc....

  • Brian b
    Brian b Tilmeldt:
    jan 2007

    Følger: 1 Svar: 28
    #4   1. feb 2007 odstødningen er langt fra magen til, + slaglængden er længere, dvs at de normalt har koldere udstgas (det der larmer fra en udstødning er meget varme gasser der møder kold luft)

  • #5   1. feb 2007 At gearkassen har ligeskåret tænder, imod Corollaens skråtskåret tænder, må også have lidt indvirkning smiley

  • Brian b
    Brian b Tilmeldt:
    jan 2007

    Følger: 1 Svar: 28
    #6   1. feb 2007 Mads, ja samme lyd som bakgearet i biler, der hyler pga det er ligeskåret

  • #7   1. feb 2007 En anden ting er, og det er lidt tys tys,- så kører en øhmm lille del af mc,er også rundt med "lidt anderledes" potter end fra standard.. :))
    Og det kommer de da absolut ikke til at lyde ringere af, tværtimod.. :))


  • #8   1. feb 2007 Jeg tror ikke det har noget med gearkassen at gøre, den lyder jo ikke anderledes i frigear. Lyden burde komme fra indsugning og udstødning +den er mere omdrejningsvillig.

  • #9   1. feb 2007 Corolla drengerne kan sgu da ikke tune noget som helst ... til noget der ligner lyden af en halvdød MZèr ....
    de har mere travlt med at spille p.. til BG. og diskutere hvor meget knasten skal have med vinkelsliberen


  • #10   1. feb 2007 Omdrejninger!!!!!!
    har du hørt en honda civic V-Tek tag begrænseren??
    rimelig tæt på en motorcykel lyd!!


  • #11   1. feb 2007 Honda civic vtec ... alt kan tage begrænseren
    men den llaaaaanggge udstødning samt længere reaktion på gassen , totalt slukkeøret lyd ...
    bilmotorer er af "jern" inertien i den roterende masse er ligesom ikke den samme en bilmotor kommer næppe til at lyde som en stærk og veltrimmet 600 cc ....
    bilmotorer og mc.motorer kan kun sammenlignes på èn måde og det benzin
    Man sammenligner da heller ikke 2 takts diesel bådmotorer med knallert motorer ? og de lyder heller ikke ens
    hvis du vil sammenligne skal du tilbage i 60 - 70erne da bilmotorer blev brugt i motorcykler nu det så nærmest den omvendte i England smider de jo GSX1300R motor i Mini cooper ! rimeligt drastisk
    Men bilmotorer skal aflevere hk og moment ved andre omdrejninger end mc , som feks opnås med med slappe morfar knaster og lang slaglængde for at kunne trække en Campingvogn over alperne !
    en mc motor er kortslaget og hurtig på gassen og afleverer hk og momoent indenfor et kort område og derfor ikke egnet til at trække store læs , men skal køres med hurtige/korte gearskift og med forholdsvis mange omdrejninger




Kommentér på:
4-cylinder lyden?

Annonce