Stationær motor gnister ikke. {{forumTopicSubject}}
Godaften derude.
Jeg er ved at lave et projekt for mit studie, som simpelt handler om at tilpasse en stationær 7,5 hestes motor til en gammel gokart. Sagen er så bare lige at den ikke gnister. Intet problem. Men uden at gå i for meget i diagnosticering, kan jeg konstatere at en enkelt del i tændingen, er UMULIG at skaffe. Denne del kaldes en "Igniter", og hvad jeg lige har forstået er det et tændingsmodul. Men lige det varenummer jeg skal bruges, bliver ikke længere produceret.
Ved i om man kan købe en tilsvarende, selvom der er få ændringer i varenummeret? Eller skal jeg bare satse på det er spolen som er død?
På vedhæftet billede, ses en tilsvarende motor med modulet på siden (den grå tingest med ledninger på)
Mvh.
sep 2012
Følger: 14 Følgere: 136 MC-er: 5 Emner: 5 Svar: 643
feb 2011
Følger: 1 Følgere: 7 Emner: 15 Svar: 46
Men har du et bud på hvorfor der går to ledninger ud fra tændingsmodulet? Den ene går naturligvis ned til spolen. Men hvad med den anden?
sep 2012
Har du tjekket at stopknappen virker som det er tiltænkt?
feb 2011
Stopknappen er slet ikke installeret, kunne jeg konstatere da jeg forlod skolen, og så det der billede. Så der er lavet fusk med de ledninger. Jeg vil dog sikre mig, at det ikke rører stellet i morgen, og se om det gør en forskel.
sep 2012
feb 2011
mar 2012
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 3 Emner: 40 Svar: 177
Hvis ikke det løser dit problem så tjek motorens stel at den er som den skal være at den er rigtigt monteret.
Hvis det ikke løser dit problem er det højst sandsynligt tændspolen.
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 9 Emner: 65 Svar: 2.648
lortelink
http://kmcb2c.econnect.partsandwarranty.com/kmcb2c/Menu?action=GETHISTORYB2B&itemValue=3&position=1&historyDepth=2&parentID=349338
umulig at skaffe er den igniter ikke , men noget pebret i pris , den er lagervare på flere amerikanske sider men til 85-95 dollaser plus fragt told og gebyr løber det jo lidt op
alternativet må være at finde en universal , det findes til bla motorsave og buskryddere så mon ikke der findes en til 4taktere
Stationær motor gnister ikke.