550 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Mads L
Mads L
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Suzuki GSX550 gasser uforudsigeligt op til 4-5000rpm Suzuki GSX550 gasser uforudsigeligt op til 4-5000rpm

Hej alle.
Jeg har en suzi GSX550ED fra 1984 der har gået underligt et stykke tid. Den kan lige pludselig (efter fin tomgang) finde på at drøne op i 4-5000 rpm og stå der et stykke tid og så enten gå ud eller gå ned til normal igen. Det ser ud som om gaskablet går fint. Nogen ideer til hvad det kan skyldes?

Derudover har jeg nu fundet ud af at den ene cylinder ikke kommer igang længere (den er 4 cylindret). Der er gnist på alle 4 tændrør omend de var lidt sodede. Der sidder to karburatorer på, der hver løber ud til to cylindre (1 styrer de venstre, og den anden styrer de højre). Kan det være dér den er gal eller ville det så udmønte sig i 2 cylindre der ikke kører??

Jeg håber der er nogen der har nogle gode ideer?

Mads

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Mounting of curtain rod 300 kr.
  • Anlæg af græsplæne 5.000 kr.
  • Hjælp til montering af ny vaskemaskine og ny opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Hænge 3 lamper op😊 500 kr.
  • Elektriker 700 kr.
  • Afmontering og montering af opvaskemaskine (plus fix af tilkalket vandhane) 1.250 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Suzuki GSX550 gasser uforudsigeligt op til 4-5000rpm
  • #1   21. aug 2016 Skidt i karburator, især i tomgangsdyser. Falsk luft / utætheder i indsugnsstudse.

• #2   21. aug 2016 95%sikkert indsugn, studser mellem carbs og top er mørnet!

• #3   22. aug 2016 Er du helt sikker på den kun har to karburatorer ? Hvis det er tilfældet, er det en meget sjælden model du har, så den vil jeg gerne se. smiley

• #4   22. aug 2016 Den HAR 2 doppelt carbuer!

• #5   22. aug 2016 #3
    Få lige styr på fakta før du begynder at spille smart smiley

Til trådstarter
    Det er nok et dumt spørgsmål, men er det med eller uden choker til, at den gør det?

• Mads L
    Mads L Tilmeldt:
    aug 2016

#6   22. aug 2016 Tak for svarene alle sammen. Det lyder som jeg skal have givet karburatorerne lidt kærlighed! #5 det er vist oftest med choker fra, også kan jeg nogen gange 'kvæle' den ned i nogenlunde normale omdrejninger. Med det sagt, kan den også gøre det med choker til!

• Mads L
    Mads L Tilmeldt:
    aug 2016

#7   26. aug 2016 Lige en lille update: jeg skilte karburatoren ad og den var klinisk ren. Efter at have kløet mig lidt i nakken besluttede jeg mig for at prøve med nye tændrør selvom der var fin gnist på de gamle. Dette virker til at have løst begge mine problemer. Var i hvert fald ude og køre en 30km tur hvor der var godt træk på den og den stod helt stabilt i tomgang. HURRA for den billigste og nemmeste løsning og tak for alle kommentarerne:)
    Nu mangler jeg bare at finde ud af hvorfor der kun er blink på venstre side, og så kan dyret synes!
    God weekend derude!

Kommentér på:
Suzuki GSX550 gasser uforudsigeligt op til 4-5000rpm

Annonce