Hvor mange bar i dæk? {{forumTopicSubject}}
Nogen der kan hjælpe med hvor mange bar jeg skal have i mine dæk?
det er michelin pilot
120/70/17
180/55/17
kan ikke finde nogle data på dækket ??
Nogen der kan hjælpe med hvor mange bar jeg skal have i mine dæk?
det er michelin pilot
120/70/17
180/55/17
kan ikke finde nogle data på dækket ??
Spar penge på din forsikring
aug 2004
Følger: 24 Følgere: 51 MC-er: 18 Annoncer: 3 Emner: 57 Svar: 641
http://www.kaih.dk/psibar.htm
nov 2007
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 36
2,9 bar bagpå
okt 2013
Følger: 2 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 12 Svar: 1.280
apr 2013
Følger: 16 Følgere: 17 Emner: 2 Svar: 33
Mere bid - lavt tryk 1,8-2.2 (fordæk + 0,4)
Selv på koldt dæk ka du båle til den.
Experimentere lidt se hvad du syntes bedst om, afhænger meget af dine dæk, hvor hurtig de varmer op, lavere tryk(hurtigere varme), højt tryk(langsommere varme da trædefladen er mindre) og om du køre i regn vejr.
Køre selv 2.1 bag 2.5 for på 120/70-17 og 190/55-17
205kg..VTR 1000 f.
okt 2013
Følger: 3 Følgere: 1 Emner: 10 Svar: 621
apr 2013
Følger: 16 Følgere: 17 Emner: 2 Svar: 33
aug 2011
Følger: 9 Følgere: 101 MC-er: 2 Emner: 111 Svar: 3.692
for få bar giver bedre grip og dårligere milage i tørvejr, men dårligere grip i regnvejr.
For mange bar giver dårligt grip i tørvejr men bedre milage.
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
Men med mere varme hæves trykket i dækket, som så giver mindre trædeflade og mindre flex i dækket - og det stabiliserer sig så på et eller andet middel niveau. Det er en af årsagerne til man skal sænke trykket i små skridt og prøve sig frem - og ikke nødvendigvis i drastiske skridt som #4 skriver.
Når man siger "lavt tryk" menes der at man f.eks sænker trykket fra standard 2,9 til 2,4 for at det ikke skal blive for ekstremt, da dæk med lavt tryk også bliver mere følsomme overfor ujævnheder i vejen og de hvide striber.
Dæktryk er ikke en enten / eller løsning - der er konstant nye faktorer som spiller ind, afhængigt af vejtemperatur, vejrforhold og hvilken hastighed man kører. Det er en af årsagerne at MC producenten bruger tid på at angive hvilket tryk deres maskine bør køre med - det er jo ikke bare tal de har grebet ud af den blå luft. De tester lidt, og finder så en gylden middelvej hvor cyklens karakteristik vil blive nogenlunde rigtig, kontra hvor hurtigt dækkene slides.
Dæk med lavt tryk, som man kører aggressivt på, vil blive varmere.
Dæk med lavt tryk, som man kører langsomt på, vil slides forkert og ikke stå særligt godt fast, og cyklen vil flyde rundt fordi trykket ikke stabiliserer dæksiderne.
Dæk med højt tryk, som man kører aggressivt på, vil slides meget hurtigt da de aldrig rigtigt når op på en ordentlig temperatur - så de rasper konstant hen over asfalten fordi kontaktfladen er for lille. De koster så mindre effekt at køre på, så hvis man er Dyno Queen, er højt tryk vejen frem til at flytte effekt kurven et par hk op når cyklen skal rulles.
Dæk med højt tryk som man kører langsomt på, slides kun der hvor man kører på dem - oftest ligeud, så de bliver hurtigere flade på midten.
jul 2011
Følger: 10 Følgere: 223 MC-er: 2 Emner: 108 Svar: 1.372
aug 2011
Følger: 9 Følgere: 101 MC-er: 2 Emner: 111 Svar: 3.692
okt 2013
Følger: 3 Følgere: 1 Emner: 10 Svar: 621
Hvor mange bar i dæk?