{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor mange bar i dæk?
  • #1   19. aug 2016 Der står garanteret et PSI tal

    http://www.kaih.dk/psibar.htm


  • #2   19. aug 2016 2,5 bar foran
    2,9 bar bagpå


  • #3   19. aug 2016 Det er afhængigt af din MC og ikke dækkene, med Sørens bud lyder fornuftigt.

  • #4   19. aug 2016 Mindre bid - højt tryk 2,6-3.0(fordæk + 0,4) men bliver mere stabil og styrevillig og let kørt.(ka godt være vildt i regnvejr)
    Mere bid - lavt tryk 1,8-2.2 (fordæk + 0,4)
    Selv på koldt dæk ka du båle til den.
    Experimentere lidt se hvad du syntes bedst om, afhænger meget af dine dæk, hvor hurtig de varmer op, lavere tryk(hurtigere varme), højt tryk(langsommere varme da trædefladen er mindre) og om du køre i regn vejr.
    Køre selv 2.1 bag 2.5 for på 120/70-17 og 190/55-17
    205kg..VTR 1000 f.


  • #5   19. aug 2016 Båle?

  • #6   19. aug 2016 barp barp..........baaaarrrrrp.....:0)..Gi gas.

  • #7   19. aug 2016 Spørgsmål, er følgende sandt?

    for få bar giver bedre grip og dårligere milage i tørvejr, men dårligere grip i regnvejr.

    For mange bar giver dårligt grip i tørvejr men bedre milage.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.698
    #8   19. aug 2016 Lavere tryk = bredere trædeflade, som flexer dækket mere, som så giver mere varme i dækket.
    Men med mere varme hæves trykket i dækket, som så giver mindre trædeflade og mindre flex i dækket - og det stabiliserer sig så på et eller andet middel niveau. Det er en af årsagerne til man skal sænke trykket i små skridt og prøve sig frem - og ikke nødvendigvis i drastiske skridt som #4 skriver.

    Når man siger "lavt tryk" menes der at man f.eks sænker trykket fra standard 2,9 til 2,4 for at det ikke skal blive for ekstremt, da dæk med lavt tryk også bliver mere følsomme overfor ujævnheder i vejen og de hvide striber.

    Dæktryk er ikke en enten / eller løsning - der er konstant nye faktorer som spiller ind, afhængigt af vejtemperatur, vejrforhold og hvilken hastighed man kører. Det er en af årsagerne at MC producenten bruger tid på at angive hvilket tryk deres maskine bør køre med - det er jo ikke bare tal de har grebet ud af den blå luft. De tester lidt, og finder så en gylden middelvej hvor cyklens karakteristik vil blive nogenlunde rigtig, kontra hvor hurtigt dækkene slides.

    Dæk med lavt tryk, som man kører aggressivt på, vil blive varmere.
    Dæk med lavt tryk, som man kører langsomt på, vil slides forkert og ikke stå særligt godt fast, og cyklen vil flyde rundt fordi trykket ikke stabiliserer dæksiderne.
    Dæk med højt tryk, som man kører aggressivt på, vil slides meget hurtigt da de aldrig rigtigt når op på en ordentlig temperatur - så de rasper konstant hen over asfalten fordi kontaktfladen er for lille. De koster så mindre effekt at køre på, så hvis man er Dyno Queen, er højt tryk vejen frem til at flytte effekt kurven et par hk op når cyklen skal rulles. smiley
    Dæk med højt tryk som man kører langsomt på, slides kun der hvor man kører på dem - oftest ligeud, så de bliver hurtigere flade på midten.


  • #9   19. aug 2016 Det skal du ikk kigge på dækket for hahaha det kan instruktionsbogen til cyklen fortælle smiley

  • #10   20. aug 2016 God forklaring, mange tak sajmon!

  • #11   22. aug 2016 Men hvis man fylder det som foreskrevet og både kommer til at ligge og pendle (kedelig kørsel) og kommer til at kører ture og måske lidt kurver osv så er man relativ ok med "standard" trykket?.

Kommentér på:
Hvor mange bar i dæk?

Annonce