Hjullejer fortsat {{forumTopicSubject}}
I forbindelse med min spørgsmål om montering af hjullejer, melder der sig nu et spørgsmål, der grundigt har forvirret mig:
Hele misæren skyldes, at jeg ikke syntes de monterede lejer kører så "frit" som jeg har en forestilling om de skal gøre. Det vil bla. sige at jeg - med fingrene - ikke kan dreje lejerne i hver sin retning, da mellemrøret sidder
i spænd mellem lejernes inderringe - og ved "let" påvirkning "spinder" de ikke. Dette gør sig gældende på både for- og bagfælg (CBR600F3).
Jeg valgte at lægge turen forbi et MC-værksted her til eftermiddag, og der fik jeg at vide at mellemrøret ikke må sidde i spænd mellem lejerne pga. varmeudvikling. Man viste mig flere eksempler på fælge hvor mellemrøret var
"løst" (relativt). Alt dette gør mig grundigt forvirret, da jeg 1:selvfølgelig bruger de rigtige lejer. 2: selvfølgelig bruger det rigtige mellemrør. Da man jo ikke kan montere et leje for dybt, står jeg tilbage med et gigantisk spørgsmålstegn!!!!!
På forhånd tak
Studen
jul 2004
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 70 Svar: 312
Preben B: Dit indlæg giver helt klart en forklaring på mine prøvelser, men hvis du kigger på min lignende tråd på dk.fritid.motorcykler fra i dag, vil du se at yderst kompetente MC-ister har et noget anderledes syn på sagen.....
Mvh
Studen
Hjullejer fortsat