{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  skifte af forgaffel pakninger på SV1000
  • #1   8. aug 2016 Du piller forhjulet og forgaffel benene af (og afmonterer bremsekaliber + forskærm fra benene)

    Dræn gerne benene for olie

    så fjerner du støvdækslet(du ved den lige over pakdåsen)

    Nedenunder bør der gerne gemme sig en låsering eller lign. der holder pakdåsen på plads den fjerner du

    og så kommer du til selve pakdåsen, i TEORIEN kan du bare skrue en skrue i den og trække den op, men det er yderst sjældent det virker fordi skidtet sætter sig fast.... så du ender nok med at skulle tage en gasbrænder(du ved dem med en camping gas flaske på der kan fås i diverse byggemarkeder) og varme på pakdåsen indtil den bliver smeltet nok til at opgive livet/komme op.

    så tørrer du bare sodet fra brænderen af, monterer den nye pakdåse(med fedt)
    monterer låsering + støvdæksel og samler resten igen(husk nye olie i rigtig tykkelse og mængde) og så BRUUUUUM ud på de åbne vidder med 200 i timen smiley


  • #2   8. aug 2016 hele operationen bør tage maks 2 timer smiley

  • #3   8. aug 2016 Det er ingen stor hemmelighed at forgaflen på en sv1000 er et svagt punkt rent køreegenskabs mæssig. Mange skifter til en gaffel fra en gsxr 600/750 af samme årgang. og føler de har fået ny cykel smiley
    Især hvis du har en lidt sportslig kørestil, er det et af de allerbedste steder at upgrade en sv smiley



  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.700
    #4   8. aug 2016 Jeg tror du er bedst tjent med at finde en manual til den på www.svrider.dk

    Den med at smelte en pakdåse ned i en forgaffel, forstår jeg SLET ikke...

    Man tager bare bolten i bunden af gaffelbenet med en slagnøgle og slår det fra hinanden - så kommer det hele ud uden at smelte eller ødelægge lakken på benet.

    Du skal bruge en liter 10w forgaffelolie og almindeligt håndværktøj og manualen - så er du kørende.


  • #5   8. aug 2016 fantastisk smiley

    tak for svarene alle sammen smiley


  • #6   8. aug 2016 Jeg synes umiddelbart, der mangler to grundlæggende ting: forklaring bag ukrudsbrænderens(!) relevans. Og at de nye pakninger som regel bør/skal samles med specialværktøj eller et eller tildannet ude fra værkstedet. De skal ikke 'bare' samles.

    Og ukrudtsbrænderen lader du vist bare være ude i urtehaven.


  • #7   8. aug 2016 @søren

    Det eneste special værktøj der er brug for er vel noget cylindrisk en anelse mindre end gaffelrøret til montage af pakdåsen. Medmindre låseringstang og slagnøgle betegnes som special smiley

    Ukrudtsbrænder smiley smiley smiley smiley jøsses ..... Nogle mennesker har bare ikke DIY genet.......


  • #8   8. aug 2016 Brian S> Ja, det behøver så langt fra være fabrikanternes egne 'specialværktøj' til 1500 kroner - spidsen af et kosteskaft kan også nogle gange bruges smiley

  • #9   9. aug 2016 #1 .. Det er rigtigt at nogle gamle gafler som aldrig har set skyggen af service, kan ha´pakdåser som nærmest er groet fast, kan ha´brug for lidt varme, for at få dem fra hinanden .. MEN, hår man gør det er an så også sikker på at alt bevægeligt skal udskiftes. Hvis du varmer, ødelægger og samtidig den teflon bøsning der ligger lige under pakdåsen. Uanset hvad, bør man adskille HELE gaflen, for at kunne fjerne alt gammel olie og slam de ligger i bunden af benet.. Alt andet er jo nærmest hærværk..

    Og i simpel logik ; hvis man har problemer med at løsne den bolt i bunden af benet, for at få den inderste del ud.. Så skru bunden ud som det første mens topkappen sidder på, og fjederen holder tryk på inder delen .. !!! smiley


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.700
    #10   9. aug 2016 #9 - Lige netop.

    Det er en temmelig simpel gaffel at adskille - man behøver ikke engang at komprimere fjederen for at få spacer røret af så man kan få møtrikken af under gaffeltoppen. Der sidder sådan en nifty C-skive man bare lige glider ud. smiley

    Alle de SV1000 gafler jeg har adskilt, har kørt temmelig langt på standard olien - så der har været mosevand i bunden af dem. Den SKAL adskilles helt...


Kommentér på:
skifte af forgaffel pakninger på SV1000

Annonce