1.279 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

VFR 750 passer årgangene motor? VFR 750 passer årgangene motor?

Hej alle kloge hoveder

Jeg har en Honda VFR750F fra '89. De er selvfølgelig kendt for at køre for evigt, men jeg overvejer at renovere motor alligevel da jeg har mistanke om et leje der har det lidt skidt.
Mit spørgsmål er om jeg kan købe en hvilken som helst årgang VFR750F motor og om den så vil passe direkte over på min cykel?

PFT
Mikkel

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Toilet løber 1.000 kr.
  • Montering af emhætte 1.000 kr.
  • Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.
  • Blotlæggelse af strømforsyning og etablering af stikkontakt 1.357 kr.
  • Dispose of 90% gasflaske 400 kr.
  • Jeg har brug for at få opsat 2 Ikea gardin stænger i samme rum 499 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  VFR 750 passer årgangene motor?
  • #1   8. jul 2016 Ja og nej.. På Rc24 1og 2 er der forskel på tændingsystemset, og ventilerne. rc24-1 har gammeldavsventiler med stille skrue, og er derfor lidt højere i topdækslet. og 2'eren er med brikker.. men der udover ligner de meget hinanden. om du kan tage en fra en RC36 ved jeg ikke, men med lidt snilde tror jeg godt det kan lade sig gøre.

• #2   8. jul 2016 Cool. Det er også mest monteringen af motoren i stellet jeg har skrubler omkring, resten skal nok kunne tilpasses, men det ville være rart at vide om nogen har prøvet det. Altså taget en rc36 motor og sat den i et rc24 stel...

• #3   8. jul 2016 Tror umiddelbart sagtens du kan putte motoren i stellet.. Det mener jeg bestemt er ens helt frem til 800 modellen. Det er mere det elektriske som kan give dig problemer.

• #4   8. jul 2016 Ja okay. Jeg må forføre mig på de utallige vfr fora der findes verden over smiley Men tak for budene smiley

• #5   8. jul 2016 RC36 motor passer ikke i et RC24 stel

RC24 motorer kom i 3 udgaver:
    86
    87
    og 88-89

De kan godt monteres på kryds og tværs men kræver ombygning af ledningsnet og/eller elektronik i større eller mindre grad.

Kommentér på:
VFR 750 passer årgangene motor?

Annonce