598 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Hvad er en: Ignition Advance Unit Hvad er en: Ignition Advance Unit

Er der nogen der kan forklare hvad en Ignition Advance Unit er og hvorfor man evt. skal sætte den på?

På min CBR lader det til, at der enten er monteret en Ignition Advance Unit, da den der sidder på ikke er original. Sjovt nok, så har jeg en original og en +2 degree modul liggende med de stumper der fulgte med...

Jeg har tænkt mig og montere den originale på nu, når jeg er igang, men hvilken betydning vil det have, hvis den som er monteret ikke er Standard?

Mvh

Erling

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring af køkken opvask og vasket gul i lille gang og køkken 310 kr.
  • 2 times rengøring i dag senest 17:00 500 kr.
  • Jeg skal bruge en låsesmed til et skab 400 kr.
  • Ca 20 kvm væg med standhaftig tapet 2.500 kr.
  • Gummimåtter, bundmåtter, hjulkapsler, stålfælge med dæk. 1.200 kr.
  • Ophængning af spisebordslampe i betonloft i 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad er en: Ignition Advance Unit
  • #1   14. jan 2007 det er noget med at den tænder nogle grader senere end det originale

Det er kun noget man bruger i race sammenhæng fordi det slider voldsomt på cylinder og stempler da du gør kompressionen større ved at den først tænder når stemplerne er tættere på top.

der er sikkert nogle herinde der kan give en mere detaljeret beskrivelse af modulet

Jeg ville se at få det af inder du laver ulykker

Thomas

• #2   14. jan 2007 Jeg er ved og tjekke ventilernes spillerum, og det er lidt irriterende, at der på den som sidder (sad) på, kun er nogle ridsemærker, og ikke som på den originale er indstemplet mærker....

NU har jeg tjekket det hele endnu engang med den originale monteret og alle mål jeg har taget passer heldigvis ....

• #3   14. jan 2007 jeg undersøgte også om jeg kunne montere et modul på min 9'er, men blev frarådet det da det i værste fald kunne koste en nye stempler, cylinder og top.

absolut ikke noget man skal køre med udenfor banen.

Thomas

• #4   14. jan 2007 fy erlling du er jo ulovlig...jeg er skuffet smiley

vi ses

• #5   14. jan 2007 B-2: Hvordan Ulovlig? Jeg aner ikke engang om den som sad på er +2.... selv om der godt nok på den et enkelt sted står indpræget et 2 tal...

Men nu skifter jeg den ud og for skiftet de andre stumper jeg trænger.....

Vi ses på seneste d. 5. maj, går jeg ud fra...

• #6   14. jan 2007 Den tænder tidligere og ikke senere. Det giver en bedre forbrænding ved højere omdrejninger.

• #7   14. jan 2007 Velo...

Ok så er det sådan det virker.....men ihvertfald ikke noget man bare skal køre og hygge sig med for at kører på linien

Thomas

• #8   14. jan 2007 Det er hovedsagligt til den der ønsker det optimale ud af maskinen.

På den maskine jeg kører race på kan man også justere tændingen og på "storebroderen" til den tænding jeg har kan man selv mappe en kurve. Men så ihærdig/dygtig er jeg ikke.

• #9   14. jan 2007 Det lyder til, at jeg sagten kan nøjes med std. enheden... Må jo gå ud fra, at Honda ved hvad de har lavet I sin tid *S*

Kommentér på:
Hvad er en: Ignition Advance Unit

Annonce