4.712 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 27 Svar

renovering af topstykke renovering af topstykke

hej mcg, jeg har sonderet over terrænet lidt tid men kan ikke rigtig finde en billig måde, hvis man har et topstykke, og planSLIBER det, og man har ventilerne ude og den er blevet utæt, hvordan fikser man så ventilsædet og ventiler til at passe ind? skal man dreje nyt sæde?


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Fix washing machine 750 kr.
  • Havearbejde 1.500 kr.
  • Rengøring 117m2 lejlighed 2.500 kr.
  • Lave garageport, vejer er hoppet af 500 kr.
  • Nedgravning af trampolin og bortkørsel af jord 3.400 kr.
  • Udendørs vandhane 2.350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  renovering af topstykke
  • #1   20. maj 2016 Jeg forstår ikke rigtig hvad du skriver, men h is du har et topstykke der laver problemer, så skal det af og fejlene skal rettes, hvis du har det af, og har forsøgt at rette fejl, og der er opstået flere, så skal du give topstykket til en der har forstand på hvad han/hun laver smiley

  • #2   20. maj 2016 jeg har et andet topstykke som ikke er i orden. og vil godt selv lære det. Henrik her inde har selv gjort sit, og drt synes jeg er imponerende, og jeg vil godt prøve det samme smiley
    det er blevet planslebet af tidligere ejer, og der har ventilerne siddet på imens, og derfor fået en slibetur også, og det slutter ikke tæt. derfor tænkte jeg, hvordan får man billigst fræst et nyt sæde. smiley


  • #3   20. maj 2016 Hvis sæderne ikke er ødelagt, behøver du ikke nye, hvis ventilerne er blevet ramt hårdt ved planslibning, skal der nye i. Hvis de bare lige er blevet slebet lidt, gør det ikke så meget. Så skal de bare slibes til sæderne igen. Måske nye olietyve, så skulle den være i orden. Biltema har værktøj til at tage ventiler ud.

  • #4   20. maj 2016 har ventilpresse, til at afmontere, men altså det er ikke anlægsfladen, der er blevet planslebet på, det er på den flade side der vender mod stemplet. har det slet ikke betydning?
    ventilerne er lige, men metallet på ventilen er jo blevet tyndere.
    men det er selve fræsning jeg spørger ind til, da de tager 4.500 for en ventilsædefræsning ved cylinder og topstykke service. ??
    og det er lidt mere end jeg kunne finde på at ofre, og så fordi jeg godt selv kunne tænke mig at vide hvordan man gjorde selv.


  • #5   20. maj 2016 Afhængig af hvor meget der er taget af ventilerne kan det være ok eller ikke ok. Hvis de bare lidt har ramt og der er taget meget lidt af ventilerne aller yderst, så betyder det ikke noget.

  • #6   20. maj 2016 super ?? du kender ikke til ventilsædet fræsning? det kunne godt være at man skulle søge hjælp hos Henrik, om hvor han har skaffet det værktøj han bruger smiley

  • #7   20. maj 2016 Nej det har jeg ikke rodet med..

  • #8   20. maj 2016 det er modtaget, god weekend smiley

  • #9   20. maj 2016 Det lyder peberet, sidst jeg fik planslebet og slebet 8ventiler + sæder kostede det 1700kr, hvis man er heldig kan man slippe uden moms smiley

    Det er så ved aflevering af demonteret og rengjorte dele.


  • #10   20. maj 2016 Ny cykel

  • Jonas T
    Jonas T Tilmeldt:
    jun 2009

    Emner: 2 Svar: 60
    #11   20. maj 2016 Der er også en del forskel på at få slebet ventiler og sæder så de passer sammen også at få fræst nye i.

  • #12   20. maj 2016 et fræsesæt til ventiler og sæder er møg dyrt desværre.

  • #15   20. maj 2016 Hans Henrik - Det har kostet omkring det samme for planslibning, ventilslibning og sæde fræsning for et 8v topstykke de sidste par gange jeg har fået det lavet. Men jeg kommer også tit forbi, så det kan være jeg får lidt fordelagtig priser. De 500 er planslibningen, så kan vi vel ligge 1200 oven i til 8 ventiler + sæder mere.

    Jeg ved heller ikke hvor mange ventiler der sidder i vores vens topstykke, og om han selv står for rengøring og demontering :).


  • #16   20. maj 2016 Er jeg mon den eneste der tænker ham capper burde holde fingrene fra alt med 2 eller 4 hjul?????

  • #17   20. maj 2016 lindy, er jeg den eneste der tænker at den kommentar var unødvendig? smiley
    hans Henrik, dette er om topstykke 2 der gik helt galt, hvor har du dit fræseværktøj fra? smiley
    det er mest for at lære hvordan man gør, at jeg har dette ekstra topstykke jeg kan lege med. smiley


  • #18   21. maj 2016 På en Nimbus Klare man det selv. Med en sugekop pind, og slibe pasta ! Prøv efter ved at hælde benzin, i forbrændingskammeret, og se om det kan blive der, et par minuter.


  • #19   21. maj 2016 http://www.biltema.dk/da/Bil---MC/Varktoj-og-varkstedsudstyr/Motor/Ventilfrasersat-2000030994/

    Ikke at jeg vil anbefale det, og jeg tro helle ikke at det passer i størrelsen til en MC, men det er bare for at give dig en idé om prisen, i den billige ende at kvalitet.

    Jeg har nogenlunde det samme værktøj som Henrik, kan ikke huske hvad det koster, men det var ikke specielt billigt. Dertil kom så at værktøjet ikke passede på alle ventilstyr, så jeg fik en værktøjsmager til at lave styr til de forskellige topstykker.

    Som regel er ventilerne ikke super dyre, så. Normalt køber man nye ventiler, så får man rettet sæderne ind, så de passer på mål derefter. OG nej, hvis man tager på cylinderservice med en 16V top, så skal man ikke regne med at få det til samme pris som en 8V top .. Klart smiley


  • #20   21. maj 2016 doh. jeg skal ikke have slebet ventiler. jeg skal have fræst. hvis du mener man ikke kan selv så spørg hans Henrik smiley man kan alt selv. man skal bare vide hvordan. og det søger jeg hjælp til. slibepasta og træning fjerner ikke engang en hundrededel.

  • #21   21. maj 2016 Korrekt, slibning kommer EFTER fræsning, og skal ellers ikke bruges.
    Man kan godt selv, især med det hundedyre udstyr de har oppe nord på smiley
    En enkelt jeg ved om har cnc styret ventilsædeslibning.


  • #23   21. maj 2016 Der må jeg lige korrigere dig Hans Henrik, ventiler fræser man ikke smiley

    Got ya !!!!


  • #25   21. maj 2016 Argh, der er vidst ingen som fræser ventilerne, de er enten drejet eller slebet.

  • #27   22. maj 2016 ja okay. tak for svar. så gider jeg ikke kaste mig ud i det for sjov på SU med 900 kr md. :o)

  • #29   23. maj 2016 Haha smiley

  • #30   24. maj 2016 Ja, og man skal jo lære af sine fejl, men jeg har jo set albummet før, havde bare glemt det, pisse irriterende er du sgu smiley

    Er der et sted hvor man nøje kan se hvordan det virker, hvordan det arbejder?


  • #33   24. maj 2016 Så man DREJER det altså af smiley

  • #35   25. maj 2016 De maskiner jeg har brugt er som en meget lille drejebænk hvor ventilen roterer, og en roterende slibesten fjerner minimalt materiale.
    Men ved ikke lige hvad man skal kalde det der.
    På en fræser roterer værktøjet
    På en drejebænk roterer emnet
    Ventil sliberen jeg brugte er en kombination, kan man vel også sige om din.
    Jeg kan godt gå med til at den fræser, for værktøjet drejer jo rundt.


  • #37   26. maj 2016 Intet!
    Ventilsliber kan slibe ventiler, intet andet, og det er det mest nøjagtige, man sliber også aksler efter drejning, både pga ovalitet og overfladeruhed.
    Jeg har ikke det grej selv, men kender en der har det, han bor bare helt nede på Als. Han har alt muligt AMC grej (AMC-Schou)


Kommentér på:
renovering af topstykke

Annonce