1.407 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Fri udblæsning udstødning Fri udblæsning udstødning

Hej, sådan rent for disukussionens skyld, og ikke fordi jeg egentlig har tænkt mig at gøre det, men sådan rent mekanisk, hvad er så egentlig problemet i at lave et par ''lydpotter'' uden indmad i, som egentlig bare er ren straightpipe?

Jeg tænker den mister modtrykket i udstødningen?, men da den hverken er en 2 takter eller turbo cykel. hvad er så problemet egentlig?..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne murbrokker og træ 500 kr.
  • Samle to Ikea Metod skabe og hænge op over køleskabet 1.000 kr.
  • Kloak i badeværelse er tilstoppet der skal bruges en maskine for at kunne åbne det på da det er s afløb uden vandlås 625 kr.
  • Assemble Ikea cupboard 600 kr.
  • Nedrivning af fliser på badeværelse 1.000 kr.
  • Fjerne byggeaffald 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fri udblæsning udstødning
  • #1   11. apr 2016 Det lyder godt smiley haha aner ikk hva det er dårligt for smiley kun hva det er godt for smiley nemlig ørene smiley

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.710
    #2   11. apr 2016 At naboerne er ude på at dræbe dig hver gang du starter den... smiley

Rent teknisk er det ikke modtryk en motor skal have lidt eller meget af, men flow. Jo mindre rørdiameter du kan lave udstødningen af, jo højere flow får du - indtil der begynder at komme modtryk, som så igen er en restriktion. Går man så op i diameter, mister man flow ved lavere omdrejninger, men vinder måske noget topeffekt.
    Alle udstødninger er et kompromis, medmindre de er med konstant variabel rørdiameter...
    Støjniveau kan ikke sidestilles med mere eller mindre effekt - det kan kun rørdiameter og samlet længde på udstødningen.

En klog mand sagde engang at selv den bedste hjemmetuner, i bedste fald kan bibeholde den originale effekt. Alle andre får et tab af enten kørbarhed, respons, effekt eller moment.

Søg på Google efter "header basics" og "scavenge effect". Header er forrør. Scavenge kan ikke rigtigt oversættes, men kun forklares...

• #3   11. apr 2016 Har prøvet og kører med fuld udblæsning med store rør. Det er forfærdeligt at hører på og nogen små drenge gav mig det røde kort. Det kan høres langt væk

• #4   11. apr 2016 bare husk at skrive akrobiyoghurt på dem så giver de mindst 10% effektforøgelse

• #5   11. apr 2016 åh gud. helt seriøst :D. er det her ved at blive bilgalleri :D?..

TEKNIK spørgsmål. jeg vil ikke høre meninger eller historier. og jeg er heller ikke interesseret i at køre med fuld udblæsning, da det da lyder elendigt?!.

HVAD KAN DER SKE HVIS MAN GØR DET?. ELLER SKER DER OVERHOVEDET NOGET?

• #6   11. apr 2016 tak til #2 btw

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.710
    #7   11. apr 2016 Hvad havde du helt seriøst forventet? smiley

Folk tager altid stilling til ALT hvad der står - det kan jeg da heller ikke sige mig fri for en gang imellem.

Men i stedet for at bruge tid på at svare på den slags, så lær dig selv at filtrere og ignorere i kommentarerne, på samme måde som du jo faktisk selv beder folk om at gøre i det du selv skriver... smiley

Kommentér på:
Fri udblæsning udstødning

Annonce