2.067 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Hjælp... skrue sidder fast... Hjælp... skrue sidder fast...

Jeg har fået et problem med en rund unbraco skrue på en fender struts. Hoved er desværre rundt så jeg kan ikke rigtig få fat på den med en tang. Jeg har ikke noget svejseværk så jeg evt. kunne svejse en bolt på. Vil helst undgå at skulle bore svinet ud - og i gang med heli-coil osv...

/Alf.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hente to døre i bauhaus Roskilde Montere døre og dørhåndtag i Jyllinge 2.100 kr.
  • sætte hylder op bad og køkken 3.000 kr.
  • Tilskæring af ca 14 have fliser 400 kr.
  • Fix washing machine 750 kr.
  • Havearbejde 1.500 kr.
  • Rengøring 117m2 lejlighed 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp... skrue sidder fast...
  • #1   28. dec 2006 hvad med en torx . de "bider" tit lidt bedre end unbraco.

• #2   28. dec 2006 først stram skruen lidt og så løsne... virker nogle gange så for man den tvistet fri af rusten uden at ødelægge den del af skruen som skal tage fat når man så skal have den af... men pas lige på... kan godt være hårdt for gevindet hvis den er skruet stramt i

• #3   28. dec 2006 Hej

Bank en tork bits ned i bolten, sæt bits'en fast i bitskruetrækkeren, ta en hammer og bank i toppen af skruetrækkeren samtidig med at du drejer bolten ud.

evt varm bolten op med en blæsepistol giv den rustløser mens den køler af og gør som beskrevet ovenfor når den er kølet ned.

Thomas

• #4   28. dec 2006 lige præcis Thomas...

• #5   28. dec 2006 Bor hovedet af den. Stumpen der sidder i gevindet kan garanteret drejes ud uden problemer bagefter.
    Du skal bare bruge et bor der er større end skruen(gevindet), på den måde er det kun hovedet du fjerner.

• #6   28. dec 2006 Havde samme problem igår...

Indtil jeg fandt min rørtang smiley

Vupti så var den af. Her snakker vi en bolt der har siddet og strammet sig selv siden 1994.. Så det er altså bare en skidego metode.

• #7   28. dec 2006 Hvis du kan få fat på ydersiden af hovedet (såfremt at bolten IKKE er undersænket) så tager du en skævbider og bider fast inde i bolten(hullet der er kværnet) og ude på udersideb af bolten så er den til at skrue ud på den måde, har anvendt denne metode tusindvis af gange.

• #9   28. dec 2006 Mange gode løsnings forslag. Har selv en skrue løs, men der er vi ovre i en medicinsk løsning; nervepiller og terapi.
    Men held og lykke med det.Og så lige godt nytår.
    MVH KIM.

• #10   28. dec 2006 Jeg har engang købt en lille låsbar tang til en tyver - sådan en, hvor man med en skue justerer afstanden meller kæberne og en fjederbelastet kliklås i det ene greb.

Den er fantastisk til sådan noget her. Juster den så stramt, at den kvæster hovedet på skruen/bolten og drej så lortet løs. Giv evt et pust caramba eller lignende et kvarters tid inden. Husk at benytte en frisk skrue/bolt bagefter smiley

Kommentér på:
Hjælp... skrue sidder fast...

Annonce