{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ZZR1100 bagnav
  • #1   28. mar 2016 Se ilustration

    profilbillede
  • #2   28. mar 2016 Nå, det kunne jeg sku ikk lige sidde her med aftenskaffen og spekulerer over, så jeg gik i garagen, og rykkede baghjulet af igen, og iflg. Håndbogen, så vendte gummiet i navet forkert, men det gør ikke nogen forskel, den lille afstand er nøjagtig den samme, husker egentlig godt, at det også var sådan tidligere, så måske er det måske bare sådan det er, ALT er monteret rigtigt, bare lige til en orientering , men kom gerne med input alligevel.
    TIL GENGÆLD, så kan man, hvis man tager fat i tandhjulet kl 9, og kl 3, rokke lidt med det, hvorfor ved jeg ikke, måske det SKAL være sådan, trækket er jo også i den anden retning


  • #3   28. mar 2016 Det er lejer og bøsninger der giver afstanden.
    Sløret kommer af slidet på chokkoblingen.


  • #4   28. mar 2016 Preben, ok, ja afstanden er jo som den er, lejerne sidder rigtigt, og bøsninger/afstandsstykkerne sidder rigtigt, det vil så sige, at grunden til at jeg kan "rokke" med tandhjulet, er at chokkoblingen/gummiet i navet er lidt slidt ? For tager jeg fat i baghjulet, er der absolut INTET slør i hjullejerne

  • #5   29. mar 2016 Jeg kender en der har præcis samme problem med samme hjul. Er meget nysgerrig efter om du finder en løsning eller om du prøver med en ny chok kobling.

    Simon


  • #6   29. mar 2016 Når du begynder at lægge mærke til at den hugger når du slipper og giver gas igen, er det tid til nyt gummi.
    Jeg skiftede på min ZZR da den havde kørt 40.000 km.


  • #7   29. mar 2016 Simon, se ovenfor hvad Preben skriver, jeg har netop i dag været hos min MC mekaniker, han havde to zzr1100 til at stå af to forskellige årgange, men jo ligegyldigt da de er ens hvad nav/chokkoblingen angår.
    Først, så det lille mellemrum mellem nav og chockkoblingshuset, så havde de to maskiner jeg så i dag også lidt afstand/luft, så tilsyneladende ligegyldigt og ganske normalt.
    Og vedrørende at jeg kunne rokke med bagerste tandhjul når jeg tog fat kl 9 og kl 15, så kunne jeg også gøre det på de to jeg kikkede på i dag, så tror vi kan tage det ganske roligt, trækket er jo også direkte i fremadgående retning.
    Som Preben skriver, så mærker man tydeligt hvis chokkoblingen er slidt, så "gynger" maskinen nærmest frem og tilbage, når man slipper gassen, og giver lidt gas igen, dette skyldes simpelthen sliddet i gummiet, og er kædekittet også slidt, ja så er det RIGTIGT slemt, prøvede det på min tidligere ZX10'er fra 90'


  • #8   29. mar 2016 En ny chockkobling koster ca 1100kr, der hvor jeg har set dem

Kommentér på:
ZZR1100 bagnav

Annonce