2.323 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 35 Svar

knastkæde goes wrong? knastkæde goes wrong?

Godmorgen allesammen. For noget tid siden skulle en kammi og jeg skifte toppakning på en gs 750 fra 1979. Hmm vi gik ind i projektet velvidende at det nok kunne gå galt da vi ingen viden har på området smiley . Knast og kæde fik vi sat mærker ved, og ved samling er det sat RET præcist igen. Men grundet kædestrammer var det enormt bøvlet! Nu er hun samlet og vi kan ikke få gang i hende. Kickstarter føles for stram, vi har trukket hende efter en bil :D, men efter ca 20 forsøg og en næsten afrevet arm på min kære fætter, lykkedes det bare ikke!

Min frygt fra start har nok været at dette er noget man ikke skal rode i hvis man ikke har forstand. Men hvad kan der være sket? Skal kædestrammer løsnes mere? Er der noget i tænker der garanteret er gået galt? !

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fix washing machine 750 kr.
  • Havearbejde 1.500 kr.
  • Rengøring 117m2 lejlighed 2.500 kr.
  • Lave garageport, vejer er hoppet af 500 kr.
  • Nedgravning af trampolin og bortkørsel af jord 3.400 kr.
  • Udendørs vandhane 2.350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  knastkæde goes wrong?
  • #1   20. mar 2016 Der er ingenting der må gå stramt, kædestrammeren skal jo ikke spændes manuel, men ved det fjedertryk den selv har. Jeg ville åbne til mærkerne, dreje manuelt motoren rundt for at se om det går let, og mærkerne passer. Hvor i prosessen har i fikseret kædestrammeren?.
    En tanke kunne være, at kædefølgerne ikke sidder korekt, da i tilsyneladende har haft problemer med knastkæden, hvilke jo ikke normalt skaber problem.

• #3   20. mar 2016 Det er derfor nogen køre på værksted ..... Hi hi

• #4   20. mar 2016 har i drejet rundt på kæden mens knasterne har været af? for så kan mærkerne godt være forskudt en halv omgang

• #5   20. mar 2016 lyder sgu ikke godt........bukkede ventiler og det der er værre ... Knast akslen skal være 100% korrekt timet ellers rammer stemplerne ventilerne .

• #6   20. mar 2016 Lyder ikke for godt, men kunne sagtens forestille sig a timingen er gal, det skal allerførst tjekkes, har i en manual. Har i tjekket de gængse ting, gnist og benzin.

Hvordan kan i dog finde på at blive ved at slæbe den så længe, den skal da bare springe igang, hvis den kunne køre før. smiley

• #7   20. mar 2016 Enig med Ole.

Uanset hvad tror jeg skaden er sket nu.. Man tørner altid motoren i hånden efter at knastkæden har været af.
    Kan den ikke dreje rundt problemfrit kan man nå at rette op på skaden inden den er sket. Men at trække den efter en bil og tvinge ventilerne ned i stemplerne...
    AV... Det gjorde sq ondt at læse, læste den lidt sådan her.
    "jeg kunne ikke få liv i hende så jeg voldtog hende 20 gange og efter en næsten afrevet penis lykkedes det stadig ikke at få liv" smiley

Men i skal sq ikke være kede af at have prøvet selv! Alle laver fejl og heldigvis er de en af de bedste ting at lære af, når i vel og mærke finder ud af årsagen. smiley

• #8   20. mar 2016 Har i monteret knastkæden med kædestrammeren isat? For så ligger den første fejl nok der. Nu ved jeg ikke lige hvordan det fungerer på en GS 750, men på de to Kawasaki'er jeg har rodet med, afmonterer man kædestrammeren før man roder med kæden/knastakslerne, og så monterer man kædestrammeren til sidst, når alt andet er på plads igen.

• Mike L
    Mike L Tilmeldt:
    sep 2006

Følger: 8 Følgere: 7 Svar: 58
    #9   20. mar 2016 En ommer.
    Det hele skal stå på mærker, og i skal tælle kædeled imellem knasterne, i henhold til værkstedshåndbog.

• #10   20. mar 2016 I må time den igen, dvs på mærkerne inde i tændingen, mærkerne på knasterne, nemmest med alle tændrør ude.
    Har i tjekket om der er gnist?
    Har i en Haynes Manual?

• #11   20. mar 2016 Stram kickstarter tyder på den støder på en ventil, men den går sikkert nemmere nu hvor de måske alle er bøjet?

I skal ikke selv sætte mærker, men bruge dem fabrikken har lavet til jer smiley

• #12   20. mar 2016 Surt guys.. smiley
    Så lærte man da det..
    Det kan jo være I har været heldige, der ikke er sket noget alvorligt.. Evt. Blot tændingen der står forkert..? smiley

Jeg vil foreslå I splitter toppen af igen, udløser kamkæde strammeren og så sætter kæden efter Suzuki's mærker, og ikke jeres egne!! smiley

Fandt lige service manualen, og det ser ikkevildt kompliceret ud.. smiley
    Håber I allerede har hentet den- ellers har I den her.. smiley
    http://www.vanluik.eu/Suzuki%20GS750%20Service%20Manual.pdf

Go' f'nøjl'se.. smiley smiley

profilbillede
  • #13   20. mar 2016 Tak for svarene alle sammen. Er allerede meget mere optimistisk nu smiley nej manual er der overhovedet ikke brugt! Er det ikke også kun til ikea møbler? Øhm vi må nok igang med at skille den ad. Og så prøve med en manual smiley

• #14   20. mar 2016 Start med at køre den på mærkerne allerførst (når tændrørene er ude)

• #15   20. mar 2016 Dennis S: Til Ikea møbler!? Det lyder som om du skulle åbne en bog lidt oftere!

Som andre er inde på, så er det også min mening at i skal være ualmindeligt heldige hvis i ikke har klasket ventilerne - Hvordan i den hede hule H...... kan i finde på at trække den efter en bil, når i endda er klar over at i måske ikke har været i stand til at udføre reparationen korrekt, fordi i vidste at i ingen forstand havde på det!?

Der er intet af de i har beskrevet som ved en normal(læs: korrekt) montering, som skal medføre at noget går stramt eller ikke vil springe igang - Mest åbenlyse fejl er timingen, hvis den er skæv, ja så får i den ikke startet og lige præcis der skulle i være stoppet og have givet op eller fejlsøgt med en MANUAL i hånden smiley

Respekt for at i forsøger selv, dumme flade for at forsøge at trække MC`en igang og så endda så voldsomt som efter en bil, 20X, uden at stoppe op og tænke, den er da helt gal!

• #16   20. mar 2016 Bevares bevares. Min havetraktor kunne jo ikke slæbe svinet smiley men det kunne konen i30!

• #17   20. mar 2016 Dennis, må lige springe til her - men du har lige forstået det omvendt.
    Til Ikea møbler smider man manualen/brugsforvirringen ud - men til dette projekt burde der nok været brugt en form for papir vejledning smiley

• #18   20. mar 2016 Hmm..
    Sjældent alligevel også - man samler en IKEA sofa med livet som indsats..?!
    Det er noget andet m..... (Arrh.. Alligevel... Konen kigger jo på når man samler..!! F...!)

SÅ nej - den æder jeg i mig igen, det ER med livet som indsats man samler en IKEA sofa.!!! smiley
    Så derfor - smid aldrig vejledningen ud.. !!
    Your life depends on it..! smiley

smiley

• #19   20. mar 2016 Altså personligt smider jeg dem ikke ud - men man smider flere ikea manualer ud end alle andre manualer lagt sammen..

Men jeg kan ikke samle et spejl uden vejledning.. sååå

• #20   20. mar 2016 Jeg tror bare at i skal pille toppen af med det samme... smiley

• #22   20. mar 2016 Men altså vi har ikke drejet på knasterne eller kæde imens det har været fra hinanden. Tændingen har stået på det mærke der. Har så mærket Knast og blok i hver ende for at sikre vi monteret det i samme spor igen. Vi fik godt nok lidt pils, men synes ikke det blev smidt i smiley . Problemet opstod først da kæden var total stram du vi skulle ha kæden på. Skyldes nok strammeren. Jeg tror da der er et problem! Ved bare ikke hvor stort det kan være smiley

• #23   20. mar 2016 Worst case koster en brugt motor 1500 og opefter smiley det er Jo ikke værre end en tur i badeland nu til dags smiley

• #24   20. mar 2016 Ja det kan være, i er heldige og kan finde en, der kun skal have skiftet toppakning. smiley

• #25   20. mar 2016 Jeg synes du og måske også din kammi lyder som et par med en hæklefejl i kysen. smiley

• #26   20. mar 2016 ha ha ha .. for helvede .. 10 points for god indsats, men da I begyndte at trække den efter en bil, var jeg flad af grin .. Men igen 10 points smiley

Det er HELT sikkert at der ALDRIG foregår noget som helst inde i en Mc motor som gør at det er forsøget værd at prøve at tvinge den i gang .. Fra fabrikken er de ikke levet til at skulle slæbes i gang, og så er det helt sikkert heller ikke nødvendigt senere smiley

Men fuck det, det er som du selv siger ikke alverden for at finde en anden motor vis det er .. Men det var fandme et sjovt billede at få inde i det lille sind ;; START så for helvede din lorte Mc .. !! Vi tager sgu bilen og TVINGER den, SÅ kan den lære det det lille svin .. ha ha ha smiley

• Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.408
    #27   21. mar 2016 22 : man er nødt til at afmontere strammeren for at lave denne operation,
    stil den på 1-4 T mærket på krumtappen, og så skal kæden være stram på træk siden (forrest) herefter monteres først udstødnings knasten på mærket, og derefter indsugningen, og så strammeren i til sidst, og så lige løsne bolten, så den kan stramme sig til, herefter drejes motoren lidt baglæns, og så frem til krumtap mærket igen, og så tjek knast mærkerne igen.

• #28   22. mar 2016 Fanta
    Hvad er dit bud på hvad der er gået galt under samlingen?

• Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.408
    #29   22. mar 2016 Den kan have flyttet sig på det nederste tandhjul, så begge knaster kan stå forkert uanset om mærkerne passede oppe på knasterne, så en omgang bøjede ventiler måske, desværre.

• #30   22. mar 2016 Ja det var det første jeg lærte om knastkæder, de skal holdes stramme under adskillelse, hvis ikke en ny skal i, og altid køre flere omgange uden tændrør i, inden der forsøges med start, kontrol, kontrol og kontrol.

• #31   24. mar 2016 Nå drenge! I fortjener jo en opdatering fra det fynske smiley til morgen fik vi pillet toppen af igen indtil Knasten. Umiddelbart stod det hele imponerende nok rigtigt. Undtagen lige kæden, der var 19 led imellem knasterne hvor der skulle være 20! Så efter vi fik det rettet ind, ved brug af en manual der blev fulgt nøje! Vi fik samlet dyret, og bummelum! Its Alive! Fuck det mand en fed følelse haha. Kickstarter gik let, den lød faktisk rigtig sund og uden mislyde. Den drypper lidt fra en karburator da vi pumpede den igang, men tror bare nålen lige skal ha lidt massage smiley tak for link til den fine manual og tak for tips og tricks! Vi lærte noget nyt og det føltes dejligt smiley

• #32   24. mar 2016 I er mere heldige end man har lov at være smiley

• #33   24. mar 2016 Tænk at en I30, ikke brændte koblingen af, eller dæk røg i hjulkasser, i forsøget på at trække en rigtig mc i gang smiley
    God vind på den gamle GS

• #34   25. mar 2016 Der må sgu også ha' været noget andet...
    Et kædeleds fejlmontering blokerer sgu ikke motoren totalt.... ?? smiley smiley

• #35   25. mar 2016 Den var skam heller ikke blokeret totalt, bare rigtig tung at danse med. Lidt ligesom den gang jeg var 14 og skulle prøve at kickstarte en 250cc husqvarna, den krævede også sin mand smiley eller en i30

• #36   25. mar 2016 Godt at høre knejte smiley
    God sommer.. smiley

smiley

• Kåre L
    Kåre L Tilmeldt:
    mar 2010

Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 46
    #37   26. mar 2016 Dejlig historie

Kommentér på:
knastkæde goes wrong?

Annonce