{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.101 visninger | Oprettet:

Jeff B
Jeff B
Tilmeldt:
13. mar 2016
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Suzuki GS500 benz tilførsel problem {{forumTopicSubject}}

Hej derude!
Jeg håber der er nogle af jer kloge og erfarne hoveder derude der kan hjælpe en ny motorcyklist som mig.

Jeg har købt mig en fin Suzuki GS500 fra 97. Da jeg fik den kørte den fint efter en opladning af batteriet, jeg kørte en god tur på den uden problemer.
2 dage efter starter jeg den igen, helt uden problemer. Da jeg købte den havde tidligere ejere dog fået forklaret benzin hanens indstilling forkert. Så jeg havde kørt rundt på det som hedder PRI og ikke normal fuel. Derfor kørte jeg tør og måtte trække den hjem. Først forstod jeg ikke hvad problemet var og havde noget tid med forsøg på at starte den, inden jeg fik kigget i tanken.

Jeg hældte så benzin på og så kunne den starte igen. Dog forsøgte jeg her at køre en tur på den, men efter bare få hundrede meter gik den ud. Det føltes som om den trak falsk luft. Ved drej på gas håndtaget gik den ned i omdrejninger og døde og så var den ikke til at starte igen.

Jeg har prøvet dette 2 gange nu at få den startet og køre få hundrede meter hvorefter den stopper og ikke kan starte igen.

Jeg kan ikke starte den på hverken Fuel eller RES tank. men på pri kan jeg godt.

Har læst lidt problemer med evt. kondensvand og frys af slanger/kaburator og evt. løsning kunne være kaburator sprit?
Selv tænker jeg at fejlen kan være enten noget vacuum eller/og tilførsel af benzin?

Er der nogle som sidder med noget erfaring om problemet?

Mvh. en ny motorcyklist, J smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Suzuki GS500 benz tilførsel problem
  • #1   13. mar 2016 Vakum er det ikke, da benzinen løber frit igennem når den står på PRI og RES. Ved ON er den vakumstyret.

    Kunne lyde som om den ikke får benzin nok? og benzin dimsen ved tanken er tilstoppet, da den ikke kan køre på RES.

    Prøv rens systemet.



  • #2   13. mar 2016 Google fuel hose routing gs500. Så kan du se om slangerne sidder rigtigt.

    Har haft det samme problem med min. Og har faktisk lige rodet med det idag.


  • #3   13. mar 2016 På res mener jeg nu at huske at den køre på vakum smiley

    Any way smiley der ska bar en ny hane på smiley normalt problem smiley


  • #4   13. mar 2016 Res er ikke vakum styret.
    Jeg har kørt på Res i en uge nu, da min hane endten er ødelagt, eller slangerne tilkoblet forkert da den ikke vil lave vakum smiley


  • #5   14. mar 2016 Du skal bare ha' en ny benzinhane eller renovere den gamle. Men find først ud af om vacumslangen er mør eller stoppet og om den er rigtig monteret... smiley

  • #6   14. mar 2016 Crazy, jeg har et lignende problem, jeg kan ikke 'tilgå' reservetanken på min GS500. Kan hører at benzinen plasker, men kan ikke komme til at køre på det

  • #7   14. mar 2016 Suzuki benzinhaner fra 90'erne er bare noget bras...
    Har skiftet dem på begge mine. smiley


  • #9   14. mar 2016 slangen er enten mør og revnet eller også er hanens membran defekt

  • #10   14. mar 2016 Du kan få repsæt til hanen gennem mc nøglen / Max mc. Kender du en der er lidt fiks på fingrene så er det hurtigt klaret smiley det er langt billigere end en ny hane.

  • #11   14. mar 2016 Har ikke haft fingrene i gs 500, men logisk set burde pri være den eneste stilling der er fritaget fra vakuumstyringen, da det netop er denne stillings funktion.
    Start med at finde ud af om slanger er intakte og korrekt forbundne.
    1:Tag slangen mellem benzinhane og karburator af samt den slange der skal vakuum fra motor til hanen.
    2: stil hanen på enten res eller open og prøv at suge i vakuum slangen, så du laver det vakuum der skal åbne hanen. hvis dette ikke virker og slangerne er korrekt forbundne, så vil et repkit nok være vejen frem.
    Hvis den skal reppes, så køb den pakning mellem hane og tank og afmonter hanen helt, så kan du også få renset det/de filtre der sidder op i tanken, da de stopper til med diverse snavs der bundfælder sig i tanken over tid...


  • #12   14. mar 2016 Var ellers overbevist over det modsatte. Men man lærer noget nyt værd dag smiley

    Mærkeligt min virker på Res og ikke ON, tosset cykel smiley


  • #13   14. mar 2016 #12 Marcus...du skal bare hælde mere benz på smiley

    Måske er det filter/rør som benzinen skal gennem på "on" stoppet til af snavs?
    Det er lige den eneste gode grund jeg kan komme på, men som sagt, jeg har ikke haft hanen fra en gs 500 mellem fingrene, så jeg kan sagtens tage fejl...


  • Jeff B
    Jeff B Tilmeldt:
    mar 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #14   14. mar 2016 Fedt, lækre svar alle sammen!

    Når i skriver hane er det så on/off hanen ved tanken eller den anden hane med On, Res og PRI ?
    Jeg prøver mig med at kontrollere slanger og hane her om lidt og ser om jeg er ude i ny hane, slange eller rep kit. Men thumps up for interessen og svarene :)!


  • #15   14. mar 2016 On off hanen kan du tjekke først, bare pil slangen af med hanen i off position, drej hanen over på on og se at der kommer benz ud.
    det er en god ide lige at kontrollere der inden du begynder med næste hane.
    hvis den virker, så er det næsten samme test med næste hane, bare med den forskel at her skal du undersøge om vakuum delen virker ved selv at lave vakuum ved at suge i den rigtige slange og se at der kommer benz ud smiley
    God fornøjelse!


  • Jeff B
    Jeff B Tilmeldt:
    mar 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #16   15. mar 2016 Helt perfekt!

    Fandt ud af at det var en ret nem og måske lidt dum fejl. Vakum slangen som skulle sidde på hane 2 var simpelthent faldet af studsen på en måde. Så derfor blev der ikke dannet vakuum smiley

    Tak for hjælpen alle sammen! smiley


Kommentér på:
Suzuki GS500 benz tilførsel problem

Annonce