651 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Starterproblemer Starterproblemer

Hej

Jeg har et problem med el-starten på min kineser (så køb en "ordentlig" MC, bla bla..). Når MC-batteriet er sluttet til bilen med startkabler, virker den fint, og MC'en starter. Når den ikke længere er tilsluttet, sker der absolut intet, når jeg trykker på den. Der er fint strøm på batteriet, og den er nem at løbe igang.

Hvad er der galt?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring af køkken opvask og vasket gul i lille gang og køkken 310 kr.
  • 2 times rengøring i dag senest 17:00 500 kr.
  • Jeg skal bruge en låsesmed til et skab 400 kr.
  • Ca 20 kvm væg med standhaftig tapet 2.500 kr.
  • Gummimåtter, bundmåtter, hjulkapsler, stålfælge med dæk. 1.200 kr.
  • Ophængning af spisebordslampe i betonloft i 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Starterproblemer
  • #1   13. mar 2016 Dødt batteri! Der er ikke den strøm på du tror, ellers giver det jo ingen mening at den starter fint med kabler=andet batteri smiley

• #2   13. mar 2016 Men alt lys osv. virker, også når der ikke er kabler på, og den kan nemt løbes igang. Det burde den vel ikke, hvis batteriet (som er ét år gammelt) var dødt, eller hvad?

• #3   13. mar 2016 Der kan sagtens være lys osv. men når den så skal starte er der bare ikke nok strøm. Nu er jeg godt nok elretarderet, men det lyder i mine ører som et sløjt batteri. Har du prøvet at måle eller lade det?

• #4   13. mar 2016 Lys kræver ingen amp i forhold til starteren.

• #5   13. mar 2016 Dødt batteri som tom siger - umildbart vil den da ikke blive svære/nemmere at løbe igang, uanset batteriets tilstand, eller hvad?

Men havde samme problem, lys virkede med ikke nok strøm til at starte

• #6   13. mar 2016 Okay. Jeg har ladet det med startkabler på bilen. Ved dog ikke hvor længe den slags skal stå og lade. Jeg siger tak, og må prøve at lade det noget mere, eller ud og skaffe et nyt batteri igen smiley

• #7   13. mar 2016 Hvis batteriet først er dødt, så det (somregl*) ikke til at redde igen.
    Men har det stået hele vinteren uden at lade - så det nok derfor det er dødt smiley

*Ved ikke om det overhovedet er til at redde, men egen erfaring siger nej

• #8   13. mar 2016 Der er nogle mennesker der er meget svære at hjælpe.
    MEN KØB T NYT BTTERI !

• #9   13. mar 2016 Hvis det er batteriet der er galt med, så vil lyset blive meget svagere når du trykker på startknappen. Starteren tager næsten alt tilgængelig strøm.
    Det nytter alt for lidt at "lade" batteriet op fra bilens batteri. Der skal tilsluttes et rigtigt ladeapparat.

• #10   13. mar 2016 Rolig nu Karsten. Der sker jo intet ved at forsøge at redde et batteri.

• #11   13. mar 2016 Din startmotor har nok en effekt på et sted imellem 500 og 1000 watt hvilket kræver en startstrøm på mellem 40 og 80 ampere....
    Det kan et "træt" mc-batteri slet ikke levere.... KØB NYT !

• #12   13. mar 2016 Skal da love for, at der er nogen der er kommet skidt igang med søndagen smiley

Til jer andre: Batteriet har stået hele vinteren uden den mindste aktivitet, men problemet opstod allerede i slutningen af sidste sæson. Jeg har dog forstået beskeden, og jeg må have fat i et nyt batteri. Denne gang bliver det et gelbatteri.

Tak til de konstruktive af jer smiley

• #13   13. mar 2016 Hvis du har et volt meter, kan du prøve at sætte den på batteriet og se hvor meget den falder når du forsøger at starte den, hvis den falder til under 10 volt er er batteriet afladt eller faldet sammen.

Når du så har fået startet den med startkabler og disse er taget af igen, skal den give ca. 14 volt ved 2000 rpm. dette gør du for at sikre dig at den lader det den skal og ikke bare vil dræne et nyt batteri.

Håber det gav lidt mening og at du får fundet fejlen.

• #14   13. mar 2016 Biltema har somregl til fin pris og fin kvali - af hvad jeg har hørt smiley
    Og til næste sæson, køb en lader - har en fra thansen til omkring 300-350, har bare haft batteriet monteret hele vinteren og den startede upåklageligt smiley

• #15   13. mar 2016 Martin, jeg ved godt hvem du hentyder til, men jeg har sgu været i gang med søndagen meget længe, det har du åbenbart ikke. smiley

• #16   13. mar 2016 Lindgaard: Tak for tippet, jeg må se om jeg kan skaffe et voltmeter smiley

Mikkel: Kanon, sådan en må jeg have mig smiley Kan se, at de har lidt forskelligt. Hvor mange AMP skal laderen være på?

Karsten, du er skarpsindig smiley Jeg har et spædbarn, så jo, alle mine dage starter for tidligt smiley

Kommentér på:
Starterproblemer

Annonce