{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.753 visninger | Oprettet:

Stramning af kobling! {{forumTopicSubject}}

FZR 1000 genesis.
Jeg sidder med min Haynes og er selv blevet så klog at jeg har fundet ud af at jeg efter at have skiftet kobling skal have strammet den op. Den slipper ganske enkelt ikke, så MCen er mega svær at få i frigear.
HVOR strammer jeg den op? Og ikke mindst hvordan. Kan ikke finde noget om det i hverken manual eller i Haynes!
På forhånd tak!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stramning af kobling!
  • #1   18. dec 2006 er det ikke noget med at den er hydraulisk ?


  • #3   18. dec 2006 Kristian og Strada
    Ja den er hydraulisk. MEN der stod sgu i min Haynes at den sku strammes... Kigger lige igen. At lufte den ud kan vel ikke være så svært..


  • #4   18. dec 2006 så vidt jeg ved kan den ikke strammes op.. hvis du har en helt og absolut helt ren smører kande et stykke slange og lidt bremsevæske så kan du stille og roligt trykke ny væske igennem baglæns nede fra udlufterskruen men vær omhyggelig med at der ikke kommer luft i fra smørerkanden..

  • #5   18. dec 2006 Suk.
    Min Haynes inkluderer jo både FZR 600. FZR 750 og FZR Mille.
    DERFOR var der også en notits om at at man sku stramme koblingen under fejlfinding. Troede man ku stille på stemplet osv. MEN det handler sgu vist om at få koblingen luftet ud. Ellers er der andet i vejen smiley

    Taaaak


  • #7   18. dec 2006 Da jeg for nylig havde min MC skilt ad har jeg haft slavecylinderen ude. smiley
    Jeg har lyst til at prøve at få luftet den ud nu. Men mon ikke mine naboer blir lidt trætte hvis jeg skal starte dyret op og prøve smiley

    EINSTEIN her.

    Det er godt nok en skam det er så koldt. For hold op hvor er det lækkert at komme ud og få rusket sig igennem igen. smiley


  • #8   18. dec 2006 STRADA.
    WHUT? Det var da godt nok en vild procedure..

    Min MC kan jo passende stå og lufte sig ud i nat. DOT 4 væske står vist på mit lager smiley

    AWAY! Så skal der luftes kobling ud!


  • #10   19. dec 2006 NU med underarm som Skipper Skræk.
    Jeg aner ikke om der er tryk på. Jeg har fyldt væske i beholderen. Luftet ud som jeg ville lufte bremser ud på en bil. Kørt væske igennem systemet.
    Har så prøvet at lave Stradas procedure men aner ikke om det skal være med låget på eller af på hovedcylinderen?
    Den kan nu skubbes i gear med koblingen trukket men der er sgu godt nok lidt modstand. Må se i morgen når jeg får den igang.


  • #11   19. dec 2006 har engang oplevet på en VFR at den "pind" som slavecylinder trykker på simpelthen var blevet så slidt at slavecylinder ikke kunne give max vandring, det blev løst på fusker måden (svejst en klump på og slebet til) og så kørte det uden problemer, men luft er da umiddelbart den første fejl der skal ledes efter

  • #13   19. dec 2006 Kugle ER sat i da jeg lavede koblingen. smiley
    Jeg vil lige se om den er blevet bedre...


  • #14   19. dec 2006 Mikael p Tønder..
    Tschyy!
    Ja det gjorde jeg *lyver lige lidt*
    Jeg skal alligvel skifte olie og filter. Så ryger koblingen fra hinanden igen.
    Det hjalp lidt at lufte den ud. Men den er stadig ikke helt god.


  • #15   14. apr 2016 Hej smiley

    Fin du nogen sinde løst din kobling ?
    Jeg står nemlig med akurat samme problem. Og har prøvet at lufte ud, godt nok har jeg ikke haft tappet helt af og forfra.


  • #16   2. maj 2016 Frederik.
    Jeg endte med at skifte motor og sælge den. smiley
    Koblingen blev god da der blev skiftet motor...


Kommentér på:
Stramning af kobling!

Annonce