957 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Eksternt batteri Eksternt batteri

Hej!

Har nogen herinde erfaring med eksterne batterier til opladning?
Jeg overvejer at købe et i stil med det her:

http://www.ebay.co.uk/itm/12000mAh-Portable-Jump-Starter-Car-Battery-Charger-Mini-Power-Bank-LED-Light-12V-/262062217335?hash=item3d04201877:g:ACIAAOSw0HVWAnDf

Men jeg har også kig på de andre eksterne batterier som dette:
http://www.ebay.co.uk/itm/Poweradd-Apollo-Pro-23000mAh-High-Capacity-Solar-Panel-Multi-Voltage-5V-12V-/252159574926?hash=item3ab5e1c38e:g:FIMAAOSwwbdWPGl3

Er der forskel på selve bilbatteriet og powerbanken i forhold til at oplade en mc?

Jeg har et cigarethunstik direkte på mit mcbatteri, kan jeg så oplade det via en powerbank/jumpstarter, ved at sætte en usb ledning til batteriet, via cigaretstikket? Eller kan det kun gøres via det stik i jumpstarteren, der er til ledning med krokodillenæb?

Er der noget særligt jeg skal være opmærksom på?

Så vidt jeg har forstået er mit batteri ca. 10.000 mAh.

På forhånd tak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne murbrokker og træ 500 kr.
  • Samle to Ikea Metod skabe og hænge op over køleskabet 1.000 kr.
  • Kloak i badeværelse er tilstoppet der skal bruges en maskine for at kunne åbne det på da det er s afløb uden vandlås 625 kr.
  • Assemble Ikea cupboard 600 kr.
  • Nedrivning af fliser på badeværelse 1.000 kr.
  • Fjerne byggeaffald 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Eksternt batteri
  • #1   27. dec 2015 Hvis du har behov for ekstra strøm for at starte mc-en, så er der noget galt med din mc.
    Er det bare for at få batteriet ladet op/vedligeholdt, så køb en oplader der er egnet til det.
    Ctek laver nogle rigtig gode ladere.

• #2   27. dec 2015 Jeg har en ctek lader. Men det er besværligt at skulle smide en forlængerledning ud af vinduet fra 3. sal, når batteriet skal lades.

• #3   27. dec 2015 Hvor tit har du behov for at lade på dit batteri?

• #4   27. dec 2015 de fleste batterier kan afmonteres smiley

• #5   27. dec 2015 Jeg ville også bare afmontere batteriet.
    Afhængig af cykel, så på en SV kræver det to skruer så du inde ved batteriet.

• #6   27. dec 2015 Hvorfor svarer i ikkke bare manden på hans spørgsmål?
    Han kan højst sandsynligt bedst selv vurdere hvad der er mest praktisk i hans situation.

Min erfaring er at kapaciteten på billige batterier fra ebay(kina), oftest er en del lavere end der er angivet i annoncen. Men det du linker til der, er måske ikke et af dem.

• #7   27. dec 2015 Hvad gør du selv i forhold til hans spørgsmål??
    Jeg synes faktisk godt han mellem linjerne kan finde et svar. Ingen af svarerne har erfaring med det han linker til og han får anbefalet andre muligheder. (Som sikkert er noget bedre)
    Et batteri der skal have hjælp af en powerbank holder ikke i længden. Et batteri skal helst hele tiden holdes på max opladning. Derfor får han fra mig og andre anbefalet at sætte et ladeapparat til.

• #8   27. dec 2015 Jeg har ikke behov for at lade på det super tit, måske 2-4 gange om året. Afmontering er lidt besværlig og vil helst være fri.
    Der er ikke noget galt med hverken mc eller batteri, men kører mange korte ture så har behov for at kunne lade af og til.
    Tænkte at en powerbank kunne være smart fordi den ville være nem at sætte til og kunne ligge under sadlen mens den lader mc op.

• #9   27. dec 2015 Thomas, selv om du kører korte ture, så skal dit batteri kunne klare det. Hvis alt et i orden, så er dit batteri oppe på fuld styrke igen efter ret få km.
    I stedet for en af dem du foreslår, kunne du jo også købe et mindre ekstra batteri som du slutter til. Det kan du så bagefter tage med op i lejligheden og lade op.
    Det kan gøres noget billigere end med en powerbank.

• #10   28. dec 2015 Matthias: Et mindre ekstra batteri? Skal det bare kobles til det andet batteri? Kan du evt smide et link på den type batteri du mener? Tak

• #11   28. dec 2015 Hvis du mangler ekstra strøm, så må det jo være fordi du har svært ved at få startet?
    Hvis ja, så kan du tilslutte det ekstra batteri via dit cigartænderstik, hvis ellers kablerne er store nok. Efter start tager du det ekstra batteri fra igen.
    Søg via linket her efter batterier:
    http://www.biltema.dk/da/Bil---MC/MC/Reservedele/
    Her er et godt udvalg. Jeg vil mene det mindste sagtens må kunne klare opgaven med starthjælp.

• #12   28. dec 2015 Tak for svaret.
    Det er ikke det jeg søger, så medmindre jeg finder en powerbank der passer til mit behov, bliver det nok ladning efter behov via ledning og ctek.

Kommentér på:
Eksternt batteri

Annonce