2.773 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Tændspole problem Tændspole problem

God formiddag og god søndag til jer alle..

Har lige et lille spørgsmål til de kloge.

Jeg er i gang med et lille Kawasaki Z400 scrambler projekt.. Og har et lille problem med lidt tænding. Når den bliver godt varm, gerne efter 5-7 km kørsel, begynder den at sætte ud på den ene cylinder.. Først tænkte jeg tændrør, så blev de skiftet.. Men det hjalp ikke.. Tænker heller ikke at det kan være hverken kabel eller hætten der er noget galt med, for så burde den jo gøre det hele tiden.
Jeg tænker at det er tændspolen som laver pjatrøv.. Men den er dobbelt, altså én spole, med 2 tændkabler. Burde den ik fejle på begge kabler, hvis det er spolen, eller kan den godt stå af på den ene side alene?

Glædelig jul, og fortsat god søndag ..
Mvh. T

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophængning af spisebordslampe i betonloft i 800 kr.
  • Installation af lamper 1.000 kr.
  • Setter op 4 loft lamper 650 kr.
  • Samling af havestol 300 kr.
  • Fjernelse af ukrudt og oprydning af blade 500 kr.
  • Skærer bar stole Ben i sort metal 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tændspole problem
  • #1   20. dec 2015 Min far havde lignende problem med hans gamle honda. Det viste sig at være karburator og indsugnings manchet der lavede problemer. En go rens og ny gummi manchet fjernede fejlen:-)

• #2   20. dec 2015 Ok Thomas. Men her ved jeg at det er tændingen som smutter.. Jeg kan pille hætten af ud det ændre motergang, og man kan høre at den ikke slår gnist.. Indsugningsgummierne ser umiddelbart pæne ud på den gamle Kawa.. Men tak for forslaget. smiley

• #3   20. dec 2015 Pick-up kan godt te sig på den måde ved opvarmning, prøv at bytte dem og se om det flytter problemet!

• #4   20. dec 2015 pick upper findes ikke lige på en z400 - tjek indsugning og om chokeren hænger på den ene cylinder , tjek tændrørskabel og hætte til samme
    hvis du ikke finder fejl , så kan en ventil være for stram

gi besked når du finder fejlen , glædelig jul

• #5   20. dec 2015 Byt rundt på de to hætter.. Så finder du ud af om cylinder fejlen skifter smiley ved fælles tændspole tænder den i begge slag normalt, så det en nem måde at fejlsøge på

• #6   20. dec 2015 Det har jeg lige prøvet... Tager en prøvetur imorgen.. Det som undre mig er, at først er når den bliver varm at den gør det.. Og når den så har kølet ned i 5-10 min kan den lidt igen, indtil den kommer op i temp igen.
    Det er tydeligt at det er gnisten som smutter når den laver numre.. Skulle bare mene at gnisten skulle smutte i begge sider, hvis det er spolen.

• #7   20. dec 2015 Jeg vil gi dig helt ret. Men er det kablet eller hætten så kan du jo udelukke det smiley det er en start. Hvad med luftfilter? Jeg har oplevet samme fejl fordi luftfilteret var dårligt. Hvordan ser tændrørene ud, bliver de sorte?

• #8   20. dec 2015 Tændrør flotte og fine.. Luftfilter ikke nyt, med ok.. Karb renset og synkroniseret.. Men det er gnisten som ryger.. Det tydeligt at høre når jeg hiver hætten af.. Når der er gnist på, kan man både høre og se gnisterne springe ned til tændrøret.. Og når den driller, intet..

• #9   20. dec 2015 Er det platin tænding der sidder på sådan en sag smiley måske de et slidte.

• #10   20. dec 2015 Der er platiner. Og de er helt nye...

• #11   20. dec 2015 Den eneste platin tænding jeg har rodet med er på en maxi og kreidler.. Men er der ikke en kondensator i sådan en tænding? Jeg ved at sådan nogen kan tørre ude og blive dårlige, især når de bliver varme.

• #12   20. dec 2015 Det var også en tanke jeg havde.. Men så ville den heller ikke tænde på den anden cylinder.. Da der kun er en kondensator.. Det er jo en dobbelt tændspole..

Kommentér på:
Tændspole problem

Annonce