{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Manuel knastkædestrammer Honda VTR 1000
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.720
    #1   13. dec 2015 Hvorfor vil du det, når standard strammerne virker?

    Det introducerer jo bare endnu en fejlmulighed.


  • #2   13. dec 2015 Fordi som jeg læser det rundt på udenlandske forums så er de standard stadig et problem på alle årgangene.

    Og det er jo nogle utrolige skader de kan forvolde hvis de går til.

    Hvis de manuelle ellers bliver serviceret så er der vel ikke en fejlmulighed ved dem eller hvordan?


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.720
    #3   13. dec 2015 Tja - du kan da nemt stramme dem for meget, eller helt glemme det - og kontramøtrikken kan gå løs, så de løsner sig med totalhavari til følge.

    Der er flere som skriver at strammerne på min SV'er heller ikke er gode, men nu har jeg haft 4 af de cykler og serviceret måske 20 mere, og jeg har aldrig skiftet en strammer eller hørt en kæde rasle, på trods af flere af cyklerne havde 100.000+km på tælleren.
    Mange gange "glemmer" folk liiiiiige at fortælle at deres informationer stammer fra den samme forum tråd, som de så bygger videre på og bilder sig selv ind at deres cykel også har et problem, selvom det ikke reelt er tilfældet. Potentielt kan det måske dreje sig om 10-15 mennesker som har haft et reelt problem med dem, hvor resten bare er folk der bruger "better safe than sorry" metoden og skifter strammeren "bare fordi".
    Man bør måske hellere fejlsøge først...

    Jeg bestemmer jo ikke om du skal eller ikke skal skifte strammerne, men min pointe er at du skal starte med at kigge på hvor gamle kæderne er, og om kædeskinnerne nogensinde har været skiftet. En for slidt kæde, vil gøre at en standard strammer kommer ud over sin max justering - og så kan den ikke holde trykket på skinnen = kNaLdebaNg! smiley


  • #4   13. dec 2015 Hmm ja den med kontraen kan jeg godt følge!

    Min cykel har kun kørt knap 11000km så jeg ville jo være træt af der skulle ske noget. Har læst om cykler med ned til 20000 km hvor det er sket.
    Og billederne derfra er sku ikke noget kønt syn!

    Det store problem med Hondas skulle være at der ingen modhage er til at hindre at kæden bliver for løs hvis fjederen i strammeren springer. Om det er anderledes i Suzuki ved jeg ikke.

    Så et eller andet sted ville jeg, næsten selv have det bedre med at servicere det, og vide at det spiller. Men kunne godt tænke mig lidt backup hjælp hvis jeg skulle komme i tvivl om noget undervejs i operationen.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.720
    #5   13. dec 2015 Der er ingen tænder på den som på en SV strammer nej, men der er en lille fjederring i spidsen som burde kunne holde den på plads, efter hvad jeg kan se.

    Har du undersøgt om Honda har en opdateret model?


  • #7   13. dec 2015 Personligt har jeg ikke læst det andet end på de forums men der skulle eftersigende ikke være nogen opdateret model. Dog er der et tysk firma der har lavet en auto med modhage, men der er ingen der kan bekræfte om den virker udover firmaet der laver den og prisen er også ret høj.

  • #8   13. dec 2015 Sæt en manuel på, hvis det får dig til at sove godt. Længere er den ikke. Manuel er ok, det er den originale sikkert også.

  • #9   13. dec 2015 der hjælper mig jo stadigt ikke med når jeg i første omgang spurgte til om nogen havde forsøgt sig med det på vtr.

  • #10   13. dec 2015 Tror der er større risiko ved at køre med manuel strammer....

    Parker bekymringen og tá udfordringerne som de kommer.


  • #11   14. dec 2015 skulle jo helst undgå følgende som gutten her.

    profilbillede
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.720
    #12   14. dec 2015 Det kan være forårsaget af 20 andre ting end strammeren. Lad være med at konkludere noget ud fra så lidt info...

  • #13   14. dec 2015 Behold de originale.. Motoren i vtr 1000 er den sammen som i Xl1000 varadero, og der skulle eftersigende ikke være problemer med strammerne. Efter hvad jeg kan læse mig til, holder de ca 100.000 til 150.000 km inden det er tid til at skifte.. Nyd du bare din Honda, og lad ikke dine knastkædestrammerbekymringer ødelægge din jul..
    Glædelig jul. Mvh.. smiley


  • #14   14. dec 2015 det er korrekt at vtr 1000f havde problemer med knastkæde strammeren, dette blev dog lavet i mid 98 modellen. 1999 og frem har ikke sygdommen

  • #15   14. dec 2015 også blev den opdateret igen i 2001 med en lidt større tank, og en anden karburering, da den jo ikke ligefrem er økonomisk smiley

  • #16   14. dec 2015 #14 Det forklarer hvorfor at Varaderoen ikke har de problemer, da den først kom i 99. smiley Men tørstig er den sq. Ved ikke om en Firestorm er mere økonomisk..

  • #17   14. dec 2015 det er den motor der med fabriksstandarder har de største karburatore. Så ja smiley jeg er da heldig hvis jeg rammer 12 km/l ved blandet kørsel

  • #18   14. dec 2015 Jeg har lagt mellem 12,7 og 14,2 de små 700 km jeg nåde at køre i år. smiley

  • #19   14. dec 2015 Min 97,er kværnede osse de org. strammere, skiftede til nye, forstærkede, de skal ha den rigtige farve markering, som jeg dog IKKE husker, havde ingen probs derefter, bortset fra bensin forbruget!

  • #20   14. dec 2015 Varaderoen kører i snit 13.5-14 ved blandet solokørsel.. Når lillemor er med, og lidt oppakning, så sutter den sq lidt mere i tanken.. Ca 12 på literen.

  • #21   14. dec 2015 Men kan i forklare hvordan det så kan være at cbr 600 har problemer med strammer og vtr ik har ifølge jer ? smiley

  • #22   14. dec 2015 min cbr 600 f2 larmede som ind i helvede med den originale strammer.
    på med en ape manuel strammer og det hele spiller smiley
    er du nervøs for kontra møtrikken. så brug locktite smiley


  • #23   14. dec 2015 Dennis.. Meget nemt. To forskellige slags strammer.. To helt forskellige slags motorer..

  • #24   14. dec 2015 nu har jeg også 2x2 tommers rør med fuld udblæsning på, og der køres ofte 2 på den smiley

    ts: kan ikke finde den eksakte tråd, men fandt et link på superhawkforum.com engang smiley

    PS. en v2'er har man ikke for økonomiske årsager, men som legetøj!


  • #25   14. dec 2015 Er godt klar over det er forskellige maskiner. Men tænkte mere om du vidste forskellen ? For umiddelbart er der ik rigtigt den vilde forskel på en manual strammer til vtr eller cbr.

  • #26   14. dec 2015 V motor er vejen frem... smiley

  • #27   14. dec 2015 Dennis måske er det pga at en cbr 600 kører med langt flere omdrejninger, end en vtr, eller varadero.. Eller bare v2 generelt.. Der hvor din 600 er begyndt trække, er tæt på vores røde felt.. Bare en tanke.

  • #28   15. dec 2015 VTR kører med TANDKÆDE, cbr med rullekæde

  • Ib N
    Ib N Tilmeldt:
    mar 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 21
    #30   16. dec 2015 Jeg har en 1997 model. jeg fik skifet dem ved 22.000 km. til nye originale.
    Ikke fordi jeg har hørt dårligt om manuelle men den var aligevel til service og så fik jeg nye org. på.
    Værkstedet kunne ikke forstå hvorfor jeg ville skifte - JA aut. Honda i sverige - men kom så i tanke om de havde haft en inde måneden før med en bumlet motor pga. jaaa knastkæde strammere som var blevet slappe.
    De nye skulle være bedre men de bliver nok skiftet ved ca. 40.000 det koster ikke en krig. Min firestorm køre nemt 16- 17 på literen ved blandet (ikke langsom) kørsel.

    Ib


  • Batterifabrikken.dk
    Batterifabrikken.dk Tilmeldt:
    jul 2015

    Følger: 1 Svar: 3
    #31   17. dec 2015 Hej Søren,

    jeg har en VTR fra '99 hvor jeg også har skiftet knastkædestrammerne til manuelle af samme grund/overvejelser som dine. De originale har et dårligt ry og på det engelske forum vtr1000.org kan du læse pænt mange tråde om netop knastkædestrammere der har opgivet livet. På sitet er der guides til sikkerhedslås af den originale strammer eller guide til udskiftning med manuelle strammere.

    Knastkædestrammerne er sådan set ikke svære at skifte hvis bare du har tid og tålmodighed til opgaven. Kåbe, tank, ventildæksler skal selvfølgelig af og du skal sørge for at knastkædehjul m.v. står rigtigt på mærkerne.....men følg en guide så er det nemt.

    Motorgangen på min VTR er blevet mere let efter skiftet og jeg må indrømme at jeg var overrasket over hvor voldsom et tryk de originale strammere klemmer på kæden. Lige nu overholder den specifikationerne med de manuelle, så jeg tænker at knastkæderne har fået et lettere liv efter operationen smiley


  • #32   29. mar 2016 En lille opdatering.. jeg troede at det ikke kunne ske.. men til min store skuffelse, er knastkædestrammeren til den forreste cylinder lige gået. med det resultat, at kæden er hoppe et par tænder eller mange.. om ventiler har taget skade ved jeg ikke.. den blokerede ikke, baghjulet, men gik bare ud. jeg prøvede at starte den igen, men en masse larm til følge.. Ny strammer bestilt,... Kryds fingre for mig..

  • Ib N
    Ib N Tilmeldt:
    mar 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 21
    #33   29. mar 2016 Øv, øv, øv!
    Håber ikke den har taget alt for meget skade.
    Jeg krydser fingrer for det er til at lave uden det bliver alllt for dyrt.

    Hilsen
    Ib


  • #34   29. mar 2016 2 nye strammere er bestilt må samle den og se ad.. ellers må den på værksted og få lavet toppen det er muligt at den har bukket en ventil .. men håber det satme ik. det kan jo nemt blive MEGET dyrt at få lavet. Med mindre en herinde kan noget til fornuftige penge-

  • #35   29. mar 2016 Øv Thomas!

    Har du bestilt nye automatiske eller manuelle?

    Jeg fik sat manuelle i og det spiller altså bare. smiley


  • #36   29. mar 2016 Ventilen er bukket.. Så toppen skal af... Pis og lort. Bestilte originale.

  • #37   29. mar 2016 Jeg har haft held med Randers cylinderservice med et par ventiler der var svagt bukket. Det kunne han godt klare smiley prisen var fair. Han lavede hele topstykket for mig

  • #38   29. mar 2016 4 stk flot bukkede ventiler.. Ik den fedeste måde at starte sæsonen på..

    profilbillede
  • #39   29. mar 2016 Hvorfor ikke sætte manuelle på når du nu har set hvad de kan gøre?

    Det er sjovt nok altid den forreste man høre der går til og det skulle være pga den måde den sidder oprejst på at smørringen er begrænset til det fjeder system hvor den bagerste ligger ned og får masser af olie.


Kommentér på:
Manuel knastkædestrammer Honda VTR 1000

Annonce