1.917 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
14 Svar
Karburator tøven Karburator tøven
Hej Forum, jeg har monteret en Dell'Orto PHBL 25 mm på min 150 ccm 4 takter. Men næsten uanset hvad jeg gør, så kan jeg ikke få den til at holde op med at tøve et øjeblik inden den tager gassen hvis jeg vrider hårdt om på håndtaget.
Har i nogle fif eller er min eneste udvej at få monteret en karburator med powerjet?
MVh
Velo
0 synes godt om
okt 2005
Følger: 31 Følgere: 30 MC-er: 3 Emner: 31 Svar: 453
okt 2004
Følger: 53 Følgere: 52 MC-er: 3 Emner: 54 Svar: 941
http://www.racecar.co.uk/dellorto/images/phbhlpicture.jpg
Jeg er nemlig pisse træt af vakuum karburatorer, den skal give gas når jeg bestemmer og ikke når den får lyst.
okt 2005
Følger: 31 Følgere: 30 MC-er: 3 Emner: 31 Svar: 453
Hvis det var en Vacuum og den tøvede ville jeg sige at din spjæld hastighed måske vare for hurtig eller for lav...
okt 2004
Følger: 53 Følgere: 52 MC-er: 3 Emner: 54 Svar: 941
Jeg tænkte også lidt på nålen, jeg har prøvet op og ned med dyser uden synderlig effekt, når den kommer for langt ned i dyse bliver den helt tosset og når jeg går op i dyse bliver det ikke så slemt, men den trækker dårligere.
okt 2004
Følger: 53 Følgere: 52 MC-er: 3 Emner: 54 Svar: 941
Jo jeg kan godt flytte på nålen. I hvilken retning vil du anbefale?
okt 2005
Følger: 31 Følgere: 30 MC-er: 3 Emner: 31 Svar: 453
Prøv og skud den af i femte og i anden gear... Hvis den kan tage gassen fuldt eller bedre end i femte gear så får den for meget for hurtigt = sænke nålen eller lidt mindre dyse...
Cyklen skal bruge mest benz i den lave gear, derfor vil den kunne æde det du giver den i anden gear men ikke i femte...
Har lige været på kursus over ved mr dyno, så det er hans ord du læser her... Vil ikke prale...
okt 2004
Følger: 53 Følgere: 52 MC-er: 3 Emner: 54 Svar: 941
Men det er lidt ala 1. eller 2. gear på en MC når den reagerer.
okt 2004
Følger: 53 Følgere: 52 MC-er: 3 Emner: 54 Svar: 941
okt 2004
Følger: 53 Følgere: 52 MC-er: 3 Emner: 54 Svar: 941
Må lige se hvad jeg kan finde på.
okt 2004
Følger: 53 Følgere: 52 MC-er: 3 Emner: 54 Svar: 941
Pyt med at den drikker som en havnearbejder hvis bare den trækker som en importeret havneluder.
okt 2004
Følger: 53 Følgere: 52 MC-er: 3 Emner: 54 Svar: 941
http://www.lintrikfoto.se/Motorsport/DM%20Kl%F6vermarken%20(Finaler)%202006%2010%2014/scooter/index.htm
Det er min den matsorte med nummer 11.
Nummer 26 er feltets stærkeste med 21.78 heste iøvrigt.
okt 2004
Følger: 53 Følgere: 52 MC-er: 3 Emner: 54 Svar: 941
Jeg ved meget om at skrue dem sammen, men jeg har aldrig været nogen ørn til karburatorer...
okt 2004
Følger: 53 Følgere: 52 MC-er: 3 Emner: 54 Svar: 941
Hekto.
Størrelsen er meget passende (Den originale er 26 mm) og på 180'ere bliver der brugt 29 mm karburatorer. Så mon ikke det går. 107 ccm'ere kører iøvrigt også fint med både 26 og 28 mm karburatorer.
Karburatoren er til en 2 takter (Da der er så mange på markedet til den slags maskiner - læs scootere)
Det med spjæld udskæringen lyder lovende. For selvfølgelig vil mindre udskæring give højere hastighed.
Hvad angår tomgangs dysen så er det også en mulighed, jeg har monteret en mindre end den karburatoren blev leveret med og den snurrer bedre i tomgang og det lave spjæld område end den gjorde tidligere.
Svømmerstanden er uændret og karburatoren sidder så vandret som den kan komme til.
Nåle ventilen? Altså nålen? Jeg er ikke sikker på at jeg forstår hvad du mener når du skriver at den skal være ca. 30% større end hoved dysen, hvad mener du med dette?
Strålerør og forstøver. Jeg har ikke den fjerneste analse til om den passer eller ej, Karburator kittet er som sagt fra en 70 ccm 2 takter,
Tak for alle de gode råd iøvrigt. Jeg ser frem til igen at få tid til at justere lidt på maskinen.
okt 2004
Følger: 53 Følgere: 52 MC-er: 3 Emner: 54 Svar: 941
Karburator tøven