1.917 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Karburator tøven Karburator tøven

Hej Forum, jeg har monteret en Dell'Orto PHBL 25 mm på min 150 ccm 4 takter. Men næsten uanset hvad jeg gør, så kan jeg ikke få den til at holde op med at tøve et øjeblik inden den tager gassen hvis jeg vrider hårdt om på håndtaget.

Har i nogle fif eller er min eneste udvej at få monteret en karburator med powerjet?

MVh
Velo


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.
  • Blotlæggelse af strømforsyning og etablering af stikkontakt 1.357 kr.
  • Dispose of 90% gasflaske 400 kr.
  • Korrekt montering af vaskemaskine 750 kr.
  • Grundig rens og fugning af chaussésten 700 kr.
  • Afmontering og montering af nyt armatur inkl hanen på den nye 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Karburator tøven
  • #1   27. okt 2006 Er det en vacuum spjælds kaburator?

  • #2   27. okt 2006 Nej det er sådan en som den her:
    http://www.racecar.co.uk/dellorto/images/phbhlpicture.jpg

    Jeg er nemlig pisse træt af vakuum karburatorer, den skal give gas når jeg bestemmer og ikke når den får lyst.


  • #3   27. okt 2006 Hvad gør den hvis du drejer meget stille op for gassen? Tænker på om den får for meget og leve af... Måske skal du lege lidt med nålen....

    Hvis det var en Vacuum og den tøvede ville jeg sige at din spjæld hastighed måske vare for hurtig eller for lav...


  • #4   27. okt 2006 Hvis jeg giver den en lille smule så den har lidt omdrejninger og så åbner helt op, så tager den fint gassen.
    Jeg tænkte også lidt på nålen, jeg har prøvet op og ned med dyser uden synderlig effekt, når den kommer for langt ned i dyse bliver den helt tosset og når jeg går op i dyse bliver det ikke så slemt, men den trækker dårligere.


  • #5   27. okt 2006 Mnja, men problemet er der stadig når jeg går ned i dyse.
    Jo jeg kan godt flytte på nålen. I hvilken retning vil du anbefale?


  • #6   27. okt 2006 Okay hør lige den her tanke... Glem dyserne i første omgang... Dyse størrelsen bruger du kun ved fuld gas alligevel....

    Prøv og skud den af i femte og i anden gear... Hvis den kan tage gassen fuldt eller bedre end i femte gear så får den for meget for hurtigt = sænke nålen eller lidt mindre dyse...

    Cyklen skal bruge mest benz i den lave gear, derfor vil den kunne æde det du giver den i anden gear men ikke i femte...

    Har lige været på kursus over ved mr dyno, så det er hans ord du læser her... Vil ikke prale... smiley


  • #8   27. okt 2006 Undskyld, jeg glemte helt at skrive at det er en maskine med automat gear (Scooter motor), den spoler op i omdrejninger med det samme og lægger sig i det omdrejnings område man har justeret den til at arbejde i.

    Men det er lidt ala 1. eller 2. gear på en MC når den reagerer.


  • #9   27. okt 2006 Jonas, det er også det jeg frygter jeg bliver nød til at investere i. Problemet bliver dog at finde en der kan bruges på den. Med kabel trukket schoker og en tilslutning til topstykket der ikke er for underlig.

  • #11   27. okt 2006 Det lyder i kombination med det Jonas siger som en mulig løsning hvis ikke jeg skal ud og købe en powerjet karburator.
    Må lige se hvad jeg kan finde på.


  • #12   27. okt 2006 Kim.

    Pyt med at den drikker som en havnearbejder hvis bare den trækker som en importeret havneluder.


  • #13   27. okt 2006 Iøvrigt, hvis der er nogen af jer der syntes om scootere som sådan. Så tjek engang dette link:
    http://www.lintrikfoto.se/Motorsport/DM%20Kl%F6vermarken%20(Finaler)%202006%2010%2014/scooter/index.htm

    Det er min den matsorte med nummer 11.
    Nummer 26 er feltets stærkeste med 21.78 heste iøvrigt.


  • #15   28. okt 2006 Attermann.
    Jeg ved meget om at skrue dem sammen, men jeg har aldrig været nogen ørn til karburatorer...


  • #17   28. okt 2006 Atterman, jeg kender rigtig mange scooter nørder, men ingen af dem ud over mig her erfaring med de "store" firetaktere.

    Hekto.
    Størrelsen er meget passende (Den originale er 26 mm) og på 180'ere bliver der brugt 29 mm karburatorer. Så mon ikke det går. 107 ccm'ere kører iøvrigt også fint med både 26 og 28 mm karburatorer.

    Karburatoren er til en 2 takter (Da der er så mange på markedet til den slags maskiner - læs scootere)

    Det med spjæld udskæringen lyder lovende. For selvfølgelig vil mindre udskæring give højere hastighed.

    Hvad angår tomgangs dysen så er det også en mulighed, jeg har monteret en mindre end den karburatoren blev leveret med og den snurrer bedre i tomgang og det lave spjæld område end den gjorde tidligere.
    Svømmerstanden er uændret og karburatoren sidder så vandret som den kan komme til.

    Nåle ventilen? Altså nålen? Jeg er ikke sikker på at jeg forstår hvad du mener når du skriver at den skal være ca. 30% større end hoved dysen, hvad mener du med dette?

    Strålerør og forstøver. Jeg har ikke den fjerneste analse til om den passer eller ej, Karburator kittet er som sagt fra en 70 ccm 2 takter,

    Tak for alle de gode råd iøvrigt. Jeg ser frem til igen at få tid til at justere lidt på maskinen.


  • #18   2. nov 2006 Jeg har bestilt en anden nål og strålerør somt lidt andre småting til den fra england. Så håber jeg der kan sætte lidt skik på skidtet.

Kommentér på:
Karburator tøven

Annonce